نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 850D 18-55mm STM

بررسی تخصصی دوربین Canon EOS 850D 18-55mm STM

بررسی دوربین STM 18-55mm Canon 850D

دوربین Canon EOS 850D 18-55mm STM این دوربین برای عکاسان مبتدی یا کسانی که تازه با دوربین های DSLR کار می کنند طراحی شده است، اما برای عکاسی پیشرفته نیز مناسب است. این دوربین یک DSLR همه کاره با قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری کامل است. این دوربین دارای سنسور 24.1 مگاپیکسلی CMOS با فرمت APS-C و پردازشگر تصویر DIGIC 8 است که عکس‌های با وضوح بالا و فیلم‌برداری UHD 4K را به همراه گستره حساسیت ISO 100-25600 برای کار در شرایط نوری مختلف امکان‌پذیر می‌کند. طراحی سنسور همچنین فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS را با بهره‌گیری از عملکردهای تصویر بهینه می‌کند، به طوری که می‌توانیم از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای فوکوس سریع، دقیق و روان هنگام عکاسی یا تصویربرداری در حالت نمایش زنده استفاده کنیم. هنگام عکاسی با استفاده از منظره یاب اپتیکال، یک سیستم تشخیص فاز 45 نقطه‌ای برای فوکوس سریع و دقیق در انواع سناریوهای تصویربرداری استفاده می‌شود.

طراحی فیزیکی شامل یک صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با 1.04 میلیون نقطه است که از طراحی چرخشی برای مشاهده و تصویربرداری آسان از زوایای مختلف استفاده می کند. علاوه بر این، Wi-Fi داخلی با NFC در دسترس است. اتصال سریع و آسان به تلفن هوشمند یا رایانه برای اشتراک گذاری تصویر بی سیم و بلوتوث برای اشتراک گذاری تصویر دوربین و کنترل از راه دور از طریق دستگاه تلفن همراه هوشمند.

سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 8

دوربین کانن 850D 18-55 میلی‌متری STM از سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C CMOS و پردازشگر تصویر DIGIC 8 برای ارائه حساسیت بالا و عملکرد سریع متناسب با عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کند. محدوده استاندارد ISO 100-25600 طبیعی و انعطاف پذیر برای کار در شرایط نوری مختلف مناسب است و قابلیت های پردازشی باعث کاهش نویز برای رزولوشن بالاتر و افزایش دامنه حساسیت تا ISO 51200 می شود. این پردازنده همچنین امکان عکاسی پیاپی تا 7 فریم در ثانیه را فراهم می کند. و همچنین فیلمبرداری UHD 4K برای ثبت اجسام متحرک به بهترین شکل ممکن.

سیستم فوکوس خودکار با 45 نقطه متقاطع و Dual Pixel CMOS AF

با استفاده از منظره یاب اپتیکال Canon 850D 18-55 STM، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز با برد وسیع، فوکوس سریع و دقیق را در شرایط مختلف نور تضمین می کند. طراحی سنسور متقاطع دقت بیشتری را در شرایط نوری با کنتراست کم و مختلط ارائه می‌کند و پوشش وسیع 45 سنسور برای ردیابی و حفظ فوکوس روی سوژه‌های متحرک ایده‌آل است. علاوه بر این، EOS iTR AF چهره های در معرض دید را در یک صحنه برای حفظ فوکوس دقیق در طول عکاسی پرتره در اولویت قرار می دهد.

هنگام فیلم‌برداری یا عکس‌برداری در حالت نمایش زنده با STM 850D 18-55 میلی‌متری، از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS استفاده می‌شود که فوکوس روان و سریع را به روشی مشابه فوکوس دوربین فیلم‌برداری ارائه می‌کند. این سیستم دو فتودیود مجزا در هر پیکسل را ادغام می‌کند تا شبکه گسترده و متراکمی از عناصر تشخیص فاز را در اکثر سنسورهای تصویر فراهم کند تا تقاضای فوکوس برای کنترل سریع‌تر و مستقیم‌تر مکان‌یابی فوکوس را کاهش دهد. هنگام کار با تصاویر ثابت، این سیستم فوکوس برای دستیابی به فوکوس سریع و دقیق کار می کند و آن را برای عکاسی و ردیابی سوژه های متحرک برای دستیابی به فوکوس بحرانی با هر عکس ایده آل می کند. همچنین می توان از فوکوس خودکار تشخیص چشم برای اولویت بندی فوکوس روی چشم سوژه شناسایی شده استفاده کرد. هنگام فیلمبرداری، حالت Movie Servo AF فوکوس صاف و طبیعی را هنگام جابه‌جایی بین سوژه‌های مختلف یا فواصل مختلف در صحنه، و همچنین توانایی تنظیم حساسیت ردیابی، سرعت AF و اولویت ردیابی چهره را فراهم می‌کند. به لطف سیستم فوکوس خودکار لمسی، فوکوس به سادگی با لمس عناصر موجود در صحنه روی صفحه لمسی امکان پذیر است تا فوکوس را به روشی بصری تغییر دهید. ردیابی سوژه در فیلم ها نیز به لطف عملکرد خوب سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS در تشخیص سوژه ها و حفظ دقت فوکوس بهبود یافته است.

فیلمبرداری UHD 4K

علاوه بر عکاسی، STM 850D 18-55mm دارای فیلمبرداری UHD 4K با حداکثر سرعت 24 فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری Full HD و HD است و از خروجی ویدیوی عمودی برای برنامه های vlogging پشتیبانی می کند. ضبط ویدیو با استفاده از Dual Pixel CMOS AF و Movie Servo AF و همچنین طراحی صفحه نمایش لمسی روی صفحه نمایش LCD برای کنترل بصری ارائه می شود. فیلم دیجیتال IS همچنین با به حداقل رساندن لرزش دوربین در پنج محور برای عکاسی نرم‌تر و روان‌تر به تضمین تصویربرداری پایدار و بدون لرزش کمک می‌کند. علاوه بر این، یک جک میکروفون در طراحی محفظه تعبیه شده است تا کنترل بیشتری بر ضبط صدا به شما بدهد.

طراحی بدنه و اتصال بی سیم

  • صفحه نمایش لمسی بزرگ 3.0 اینچی 1.04 میلیون نقطه 850D 850D 18-55mm یک راه بصری برای کنترل نقاط فوکوس، پیمایش منوها و بررسی تصاویر فراهم می کند. این صفحه نمایش همچنین دارای طراحی زاویه متغیر برای عملکرد بهتر از زوایای بالا و پایین است.
  • منظره یاب اپتیکال پنتا آینه وسیله ای واضح برای عکاسی در سطح چشم است.
  • Wi-Fi داخلی اشتراک‌گذاری بی‌سیم عکس‌ها و فیلم‌ها را با یک دستگاه تلفن همراه متصل امکان‌پذیر می‌کند.
  • بلوتوث امکان اتصال تلفن هوشمند یا تبلت را برای اشتراک‌گذاری سریع تصویر بین دستگاه‌ها و همچنین قابلیت‌های کنترل از راه دور فراهم می‌کند.

لنز EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM

همراه با بدنه دوربین، لنز EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM قرار دارد که محدوده فاصله کانونی 28.8-88 میلی متر را ارائه می دهد که طیف وسیعی از پرسپکتیوها از زاویه باز تا پرتره های بلند را پوشش می دهد. طراحی آن یک مکانیسم فوکوس STM را ادغام می کند که فوکوس تقریباً بی صدا را با کنترل صاف و دقیق امکان پذیر می کند. بعلاوه، سیستم تثبیت کننده اپتیکال تصویر کمک می کند تا لرزش دوربین را تا چهار استاپ سرعت شاتر به حداقل برسانید تا از عملکرد در نور کم و زوم بیشتر بهره ببرید.

سایر عملکردهای دوربین

  • سنسور نورسنجی AE با 220000 پیکسل دارای فوکوس خودکار و دقت اندازه گیری است و ردیابی رنگ را برای تشخیص دقیق تر رنگ پوست امکان پذیر می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 850D 18-55mm STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 850D 18-55mm STM"، کلیک کنید.