نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM

نمای کلی دوربین Canon EOS 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM

دوربین Canon 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM تولید شرکتکانون» یک دوربین فول فریم با سنسور 20.2 مگاپیکسلی است که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای با وضوح بالا ارائه می‌کند و در عین حال از سازگاری و راحتی از طریق طراحی و ویژگی‌های خود اطمینان می‌دهد. سنسور 20.2 مگاپیکسلی CMOS، هنگامی که با پردازنده قدرتمند DIGIC 5+ و مبدل 14 بیتی آنالوگ به دیجیتال ترکیب شود، قادر به ثبت تصاویر زنده با حساسیت قابل ارتقا تا ISO 102400 خواهد بود. قدرت پردازش این دوربین تکنیک هایی را ایجاد می کند. کاهش نویز و قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 4.5 فریم بر ثانیه با وضوح کامل.

امکان ضبط ویدیوی FULL HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه و با فرمت I-frame یا IPB فشرده شده و همچنین فرمت استاندارد H.264/MPEG-4 AVC وجود دارد. نوردهی کامل دستی و کنترل صدا هنگام ضبط ویدیوهای HD امکان پذیر است و به شما این امکان را می دهد تا بر ظاهر نهایی ویدیو خود کنترل کامل داشته باشید.

GPS داخلی و فناوری Wi-Fi اتصال آسان به دوربین 6D Mark II را تضمین می کند. Wi-Fi داخلی به شما امکان می دهد دوربین خود را با استفاده از برنامه Canon EOS Remote که برای Android و iOS موجود است کنترل کنید، همچنین تصاویر را مستقیماً از دوربین به تلفن خود انتقال دهید یا CANON iMAGE GATEWAY را به اشتراک بگذارید. گیرنده GPS به طور خودکار داده های مکان را می گیرد و این اطلاعات را در فراداده عکس های شما ذخیره می کند و به شما امکان می دهد عکس های خود را برچسب گذاری کنید و مکانی را که در آن عکس گرفته اید را شناسایی کنید.

در مقایسه با سایر دوربین های DSLR فول فریم، 6D Mark II دارای فرم و بدنه کوچکی است، اما همچنان یک صفحه نمایش 3 اینچی 1040k-dot TFT LCD برای مشاهده و بررسی تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. جنس بدنه 6D از ترکیب آلیاژ آلومینیوم و پلی کربنات در داخل پوسته منیزیم و پلی کربنات برای دوام بیشتر و در عین حال سبکی و وزن کم تشکیل شده است.

Canon EOS 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM مشخصات کلیدی

  • سنسور CMOS فول فریم 30.4 مگاپیکسلی
  • پردازنده DIGIC +6
  • صفحه نمایش لمسی 1.62 میلیون نقطه
  • رزولوشن فیلمبرداری DCI 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و استخراج عکس 8.8 مگاپیکسلی
  • سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای
  • ISO 32000، حالت توسعه یافته قابل ارتقا تا 102400
  • سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم بر ثانیه
  • مجهز به Wi-Fi/NFC و GPS داخلی

سنسور

دوربین Canon 6D Mark II دارای سنسور CMOS فول فریم 20.2 مگاپیکسلی، مبدل آنالوگ به دیجیتال 14 بیتی و پردازشگر تصویر DIGIC 5+ است، سنسور بزرگ 20.2 مگاپیکسلی فول فریم CMOS سطح بالایی از ارائه تصویر را دارد. کیفیت از نظر وضوح، جزئیات و تصویر رنگ ها و سایه های صحنه. به لطف افزایش جزئیات و اطلاعات، حسگر بزرگتر قادر به ایجاد عمق بصری بیشتر و شیب نرمتر و تغییرات رنگ است. علاوه بر این، سنسور بزرگتر آزادی بیشتری برای کنترل فوکوس و اعمال تکنیک های فوکوس انتخابی ارائه می دهد.

این سنسور تصاویری با حداکثر 3648 x 5472 پیکسل با اندازه پیکسل 6.55 میکرومتر مربع برای ثبت نور بیشتر و نسبت سیگنال به نویز بالاتر ارائه می دهد. این ساختار پیکسلی با پردازشگر تصویر DIGIC 5+ و مبدل 14 بیتی آنالوگ به دیجیتال آن کار می کند و در نتیجه ISO 100-25600 قابل ارتقا تا 50-102400 است.

پردازنده DIGIC 5+ علاوه بر کمک به حساسیت در نور کم، قدرت و سرعت کلی 6D را افزایش می دهد و از مبدل دیجیتال به آنالوگ برای تبدیل سریع فایل های JPEG و RAW استفاده می کند. این منجر به سرعت عکاسی پیاپی 4.5 فریم در ثانیه با وضوح کامل می شود و همچنین هنگام اجرا با ISO بالاتر نویز بیشتری را کاهش می دهد. پردازنده DIGIC 5+ همچنین خطاهای رنگی را در هنگام عکسبرداری فورا تصحیح می کند.

سیستم فوکوس 11 نقطه ای

6D II یک سیستم فوکوس 11 نقطه ای را برای فوکوس سریع و دقیق بدون توجه به سوژه یا موقعیت عکاسی یکپارچه می کند. این 11 نقطه حتی کل کادر را پوشش می دهد، در حالی که نقطه مرکزی با حساسیت EV -3 فوکوس دقیق و کارآمدتری را در نور کم فراهم می کند. فوکوس خودکار تک شات، AI Servo AF و AI Focus AF بسته به نیاز فرد، علاوه بر حالت AI Servo از نظر ردیابی فوکوس، حساسیت افزایش سرعت و کاهش سرعت و تنظیمات اول یا دوم قابل تنظیم برای اولویت تصویر در این دوربین موجود است. همچنین می توان آن را به دوربین داد و برای فوکوس بهتر هنگام کار با لنزهای واید و تله فوتو سفارشی کرد.

علاوه بر این، برای کمک به فوکوس بهتر، 6D از یک منظره یاب پنتاپریسمی شفاف 21 میلی متری با پوشش 97 درصد استفاده می کند. این ساختار به قابلیت فوکوس دستی دوربین و همچنین ترکیب بندی در نور کم کمک زیادی می کند.

  • سنسور اندازه گیری 63 منطقه ای دو لایه iFCL

یک سیستم اندازه گیری هوشمند که همراه با سیستم فوکوس خودکار برای دقیق ترین تنظیمات نوردهی ممکن کار می کند و به طور مستقل فوکوس، رنگ و روشنایی صحنه را بررسی می کند. 63 ناحیه از کل تصویر را با جزئیات پوشش می دهد و طراحی دو لایه آن حساسیت بیشتری به طول موج های مختلف نور ایجاد می کند.

فیلمبرداری فول اچ دی

فیلمبرداری Full HD در فرمت های مختلف از جمله 1080/30p، 25p. 480/60p، 50p. ضبط ویدیو از یک پارتیشن فایل خودکار 4 گیگابایتی برای ضبط تا زمان ضبط مداوم طولانی تر، حداکثر تا 29 دقیقه و 59 ثانیه استفاده می کند. همه انواع I-frame و IPB فشرده سازی و همچنین کدک استاندارد H.264/MPEG-4 AVC هر دو در این دوربین پشتیبانی می شوند. درج کد زمان نیز برای راحتی بیشتر هنگام ضبط با چندین دوربین مختلف امکان پذیر است.

عملکرد ویدیو با قابلیت تنظیم دستی نوردهی و حجم افزایش یافته است. نوردهی را می توان با استفاده از دیافراگم و سرعت شاتر متغیر و صدا از طریق کنترل صدا 64 درجه تنظیم کرد. علاوه بر این، از طریق جک میکروفون 3.5 میلی متری می توان از یک میکروفون استریو خارجی استفاده کرد.

پردازنده DIGIC 5+ همچنین زمان پاسخگویی به ویدیو را به طور چشمگیری بهبود می بخشد و به کاهش رنگ های مصنوعی، اعوجاج و مو کمک می کند، در حالی که قادر به ضبط ویدیو تا ISO 25600 در حالت H است.

فناوری Wi-Fi داخلی و GPS

فناوری Wi-Fi و GPS امکان اتصال بسیار کاربردی با سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند، از جمله امکان اشتراک‌گذاری مستقیم از دوربین و برچسب‌گذاری عکس‌های شما.

تنظیمات نوردهی را می توان از راه دور از طریق تلفن هوشمند و برنامه اختصاصی Canon برای سیستم عامل های اندروید و iOS کنترل کرد. همچنین می توانید تصاویر را در دوربین دستگاه همراه خود مشاهده کرده و فایل ها را به صورت بی سیم انتقال دهید. 6D تحت استاندارد کامل DNLA (Digital Living Network Alliance) است که به شما امکان می دهد تصاویر دوربین خود را با سایر محصولات خانگی مانند تلویزیون های HD، تبلت ها و سایر دوربین های کانن مجهز به Wi-Fi به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تصاویر را مستقیماً از طریق CANON iMAGE GATEWAY آپلود کنید و بدون استفاده از رایانه آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

یک گیرنده دیجیتال به روشی مشابه کار می کند و می تواند داده های مکان مانند طول و عرض جغرافیایی و زمان هماهنگ جهانی را به عنوان داده EXIF ​​در فایل تصویری شما شامل شود.

طراحی موثر

Canon 6D Mark II دارای یک سنسور بزرگ فول فریم در بدنه جمع و جور است تا قابلیت حمل و نقل را بدون کاهش کیفیت تصویر افزایش دهد. اسکلت بدنه از آلیاژ آلومینیوم و پلی کربنات و روکش بدنه از منیزیم و پلی کربنات برای دوام بیشتر ساخته شده است.

این طراحی کارآمد به سیستم تمیز کننده یکپارچه اجازه می دهد تا گرد و غبار داخلی دوربین را حذف کند. برای مقابله با اثرات گرد و غبار داخل بدن، فیلتر شیشه ای توسط ارتعاشات اولتراسونیک تمیز می شود و ذرات گرد و غبار توسط یک جاذب جمع آوری می شوند. این دستگاه در برابر آلودگی های خارجی کاملاً آب بندی شده و فیلتر نوری پایین گذر مجهز به روکش ضد گرد و غبار فلوئور برای حذف آسان ذرات گرد و غبار می باشد.

صفحه نمایش LCD 3 اینچی Clear View

صفحه نمایش 3 اینچی Clear View TFT LCD دید عالی با وضوح 1040000 نقطه و پوشش ضد انعکاس را ارائه می دهد. این ویژگی امکان مشاهده واضح و شفاف را حتی در شرایط روشن فراهم می کند و تصاویر و فیلم های با وضوح بالا را ارائه می دهد.

هنگامی که در حالت نمایش زنده استفاده می شود، یک تصویر کوچک روی تصویر قرار می گیرد. حالت Live View به شما امکان می دهد پیش نمایش عکس ها را مشاهده کنید و خطوط راهنما را روی تصویر قرار دهید تا به ترکیب بندی کمک کند. همچنین می توانید هنگام استفاده از Live View روی تصویر زوم کنید و جزئیات عکس را به راحتی مشاهده کنید.

HDR داخلی و حالت‌های نوردهی چندگانه

حالت High Dynamic Range (HDR) در این دوربین موجود است که به شما امکان می دهد تصاویر HDR را در دوربین ایجاد کنید و زمان مورد نیاز برای همپوشانی دستی تصاویر پس از ایجاد آنها را کاهش می دهد. هنگامی که از این حالت استفاده می کنیم، یک سری نوردهی طبقه بندی شده از یک تصویر گرفته می شود، سپس به طور خودکار در همان قاب ادغام می شود.

توابع دیگر

دوربین 6D II با کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC، از جمله Ultra High Speed ​​(UHS-I) سازگار است.

نور محیط، انحرافات رنگی و اعوجاج را می توان از طریق منوی لنز EF موجود اصلاح و برنامه ریزی کرد. اطلاعات این لنزها برای تصحیح خودکار ویژگی‌های لنزها و تضمین واضح‌ترین تصویر ممکن استفاده می‌شود.

پخش کنار هم به شما این امکان را می دهد که دو تصویر را در کنار هم قرار دهید تا فرآیند ویرایش عکس را روی صفحه LCD دوربین تسریع کنید. عکاسی بی صدا یک حالت عکاسی با لرزش کم است که بازتاب شاتر و آینه را کاهش می دهد.

(list_positive)

مزایای

  • صفحه نمایش لمسی چرخشی
  • فوکوس خودکار Dual Pixel در Live View
  • فوکوس خودکار منظره یاب سریع 45 نقطه ای
  • عملکرد ISO بالا بسیار عالی
  • عکاسی پیاپی 6.5 فریم در ثانیه

(/list_positive)

(لیست_منفی)

معایب

  • عدم ضبط ویدیو با کیفیت 4K
  • بدون تنظیمات ویدئویی پیشرفته
  • محدوده دینامیکی محدود ISO پایه

(/list_negative)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 6D Mark II 24-105 f/4L IS II USM"، کلیک کنید.