نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 4000D Body Only فقط بدنه

بررسی تخصصی دوربین Canon EOS 4000D Body Only

بررسی دوربین Canon 4000D

دوربین کانن 4000D محصول شرکت کانن یکی از جدیدترین مدل های DSLR کانن با نام آمریکایی Rebel T7 با سنسور بزرگ APS-C، منظره یاب اپتیکال، قابلیت نصب فلاش خارجی، کنترل نوردهی، گام به جلو و ارزان ترین نسخه قیمت Canon 1300D که 3 سال پرچمدار ارزان ترین دوربین های DSLR بود را آپلود کنید. نکته قابل توجه این مدل حذف دکمه روشن/خاموش روی بدنه است که در بین دوربین های DSLR طراحی متفاوتی داشت.

و یکی دیگر از طراحی های جدید این مدل حکاکی نام دکمه ها در کنار آنهاست که هم عجیب است و هم با مدل های معمولی کانن متفاوت است. رزولوشن 4000D 18 مگاپیکسلی است که کمی بالاتر از حد انتظار از این مدل به نظر می رسد، البته این به معنای بالاتر بودن کیفیت نسبت به سایر مدل های هم سطح نیست. از دیگر مشخصات این مدل می توان به iso 6400، 9 نقطه فوکوس اشاره کرد که البته زیاد نیست. فیلمبرداری Full HD که کیفیت قابل قبولی را ارائه می کند.

به طور کلی، 4000D بهترین گزینه برای عکاسانی خواهد بود که می خواهند دوربین DSLR بخرند و پول اولویت آنهاست. در بیشتر موارد به مبتدیانی که تازه وارد دنیای عکاسی می شوند پیشنهاد می کنیم کار خود را با دوربین 4000D شروع کنند، زیرا در مرحله اول این دوربین کیفیت بسیار بالاتری نسبت به مدل های هم قیمت دارد، در این صورت دانشجو سبک و نوع عکاسی مورد علاقه خود را بیابد و با توجه به کیفیت قابل قبول این دوربین، تجربه اولیه خوبی خواهد داشت (البته این موضوع کمی مد نظر است، زیرا به دلیل جذابیت این رشته، ورود به دنیا عکاسی اختیاری است و خروج غیر ممکن است).

4000D دارای تمام ویژگی‌های اساسی است که از یک DSLR انتظار دارید (سنسور APS-C بزرگ، منظره یاب اپتیکال، کنترل‌های دستی و غیره)، اما آن‌ها چند چیز را طراحی کرده‌اند تا دوربین را تا حد امکان ابتدایی و ابتدایی نگه دارند. از جمله کیفیت بد صفحه نمایش، پایه لنز پلاستیکی، و کمبود ویژگی‌هایی که معمولاً در مدل‌های دیگر یافت می‌شوند (مانند عملکرد لمسی، ضبط ویدیوی 4K و حتی کلید روشن/خاموش اختصاصی).

طراحی و ویژگی ها

همانطور که گفتیم، 4000D برای خریدارانی طراحی شده است که پول زیادی ندارند، اما همچنان مشتاق کشف دنیای عکاسی DSLR هستند. به این ترتیب، طراحی و ویژگی های آن به همان اندازه اساسی هستند.

برای شروع، کیفیت ساخت 4000D قطعا در بخش بودجه است. یکی از واضح ترین راه هایی که کیفیت ساخت را ارزان نگه داشته است، صفحه نمایش و دکمه ها، به خصوص دکمه روشن/خاموش است. در حالی که معمولاً یک سوئیچ روشن/خاموش در اطراف دکمه‌های دایره‌ای و انتخاب حالت عکس‌برداری در دوربین‌های DSLR کانن پیدا می‌کنید، در اینجا چنین ویژگی وجود ندارد، در عوض شما وظیفه بسیار دشواری دارید که کلید حالت را از حالت «خاموش» به هر حالت عکس‌برداری تغییر دهید. استفاده از انتخاب یک حالت عکسبرداری هر بار که می خواهید از دوربین استفاده کنید کمی آزاردهنده است، و همچنین می تواند منجر به انتخاب حالت عکسبرداری اشتباه شما شود، زمانی که به سرعت صفحه را می چرخانید هزینه ها را کاهش می دهد، برای کسانی که می توانند استقبال می کنند. فقط به دلیل قیمت وارد دنیای عکاسی شوید. همه دکمه های پشت دوربین برای کاربران کانن آشنا هستند، اما به جای اینکه عملکردهای آنها مستقیماً روی خود دکمه چاپ شود، برچسب ها روی بدنه دوربین چاپ می شوند. احتمالاً این بدان معناست که Canon می‌تواند دکمه‌های رایج را در اینجا بگنجاند، دکمه‌ها معمولاً به طور معقول قرار می‌گیرند و به شما امکان دسترسی مستقیم به برخی از عملکردها مانند ISO، حالت درایو، تعادل رنگ سفید و غیره را می‌دهند. لنز کیت 4000D پلاستیکی است. این صرفه جویی در هزینه است که بعید است در دراز مدت بر کیفیت کار شما تأثیر بگذارد، اما احتمالاً از دوام کمتری نسبت به معادل فلزی خود برخوردار است.

کانن 4000D را همزمان با 2000D منتشر کرد و تمام عناصر کیفیت ساخت را دست نخورده باقی گذاشت. تفاوت اصلی در سنسور است، 2000D از سنسور 24.1 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر استفاده می کند، در حالی که 4000D دارای سنسور 18 مگاپیکسلی مانند 1300D است. با این حال، 18 مگاپیکسل برای اکثر موارد کافی است، بنابراین زیاد نگران آن نباشید.

مانند 2000D، 4000D نیز از پردازنده Digic 4+ استفاده می کند. که در مدل‌های اولیه کانن بسیار رایج بود و اکنون کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما هر آنچه را که از یک DSLR اصلی انتظار و نیاز دارید را انجام می‌دهد. به عبارت دیگر، انتظار نرخ فریم فوق‌العاده سریع یا سرعت عملکرد بسیار سریع را نداشته باشید. شباهت دیگر این دوربین با 2000D سیستم AF 9 نقطه ای است. باز هم، این یکی از سیستم‌های فوکوس خودکار قدیمی Canon است و در مقایسه با سیستم‌های جدیدتر، از جمله Dual Pixel CMOS AF عالی، نمی‌درخشد.

صفحه نمایش و منظره یاب

خوب، ویژگی صفحه نمایش 4000D بخشی است که Ketnen آن را اقتصادی ترین قسمت می داند. صفحه نمایش کوچک 2.7 اینچی تنها با 230000 نقطه که با این مشخصات در برابر مدل هاب مدرن امروزی بسیار ضعیف است و بنابراین صفحه نمایش بخشی نیست که بتوانید برای تشخیص خوب یا بد بودن عکس های خود به آن نگاه کنید. در مجموع سطح توقع خود را تا حد امکان از صفحه نمایش پایین بیاورید زیرا این قیمت به لطف آن مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. پوشش Mantara Finder تنها 95 درصد است بنابراین امکان قاب های مزاحم را داریم.

عملکرد

سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای کانن سن خود را نشان می دهد، اما اگر این اولین دوربین DSLR شما است، برای شروع کار به اندازه کافی خوب است. تمام نقاط فوکوس خودکار در مرکز کادر قرار دارند، بنابراین اگر سوژه شما در حاشیه است، آماده فوکوس و ترکیب بندی مجدد باشید. فقط مرکز 9 نقطه ای حساس تر از ضربدر است، بنابراین احتمالاً آن را بسیار مفید خواهید دید، مخصوصاً هنگام عکاسی در نور کم. سایر نقاط فوکوس به خوبی کار می کنند و روی سوژه ها در شرایط نوری خوب قفل می شوند. Live View یکی دیگر از گزینه‌های 4000D است، اما به دلیل صفحه نمایش ضعیف و فوکوس بسیار کند، چیزی نیست که ما برای اکثر عکس‌های شما توصیه کنیم، اما زمانی که از سه پایه استفاده می‌کنید و از مناظر و مناظر عریض عکس می‌گیرید بسیار مفید است. عکس های زاویه ای .

نکته ای که در ابتدا قبل از خرید این دوربین باید بدانید این است که اگر قصد عکاسی ورزشی را دارید، با توجه به سرعت 3 فریم بر ثانیه، این دوربین اصلا انتخاب خوبی نخواهد بود و باعث می شود تا اکشن انفجارها را از دست بدهید، اما در حین ضبط ثابت شد. اشیاء بسیار مناسب هستند

باتری

4000D همان باتری 2000D را دارد، یعنی 500 عکس با یک بار شارژ که برای یک روز کامل عکاسی کافی است. البته باید بدانید که هنوز به نیکون D3400 با 1200 عکس نزدیک نیست.

کیفیت عکس و فیلم

نمی توان انکار کرد که گوشه های تصویر تا حدی برش خورده است، اما سنسور 4000D را نباید دست کم گرفت، البته سنسور و گرفتن تصاویر زیبا اولویت هر عکاس مبتدی است. ویدئو با کیفیت Full HD نیز موجود است، که برای افرادی که می‌خواهند فیلم‌های خانگی و فیلم‌های معمولی‌تر ضبط کنند عالی است. اما برای فیلم های پیشرفته نه بدنه وجود دارد و نه کیفیت استثنایی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 4000D Body Only فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon EOS 4000D Body Only فقط بدنه"، کلیک کنید.