نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن پاورشات Canon PowerShot SX70 HS

ارزیابی متخصص دوربین Canon PowerShot SX70 HS

بررسی دوربین Canon PowerShot SX70 HS

دوربین Canon SX70; زوم 65 برابری اصلی ترین جذابیت این دوربین است، اما قابلیت های 4K این دوربین، EVF باکیفیت و صفحه نمایش خوب آن برای یک دوربین بریج در این سطح از دوربین و از این دست بسیار جذاب است. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل این دوربین برای دوربینی با این اندازه سنسور که روی ISO 800 یا کمتر تنظیم شده و برای استفاده در نور خوب مناسب است قابل قبول است. در حالی که دوربین راحت است و ویژگی‌های زیادی دارد، کیفیت تصویر در نور کم باعث می‌شود Canon SX70 کمتر از آنچه ما می‌خواهیم همه کاره باشد. این دوربین برای افرادی که می خواهند یک روز را در خارج از منزل با خانواده خود سپری کنند، گزینه مناسبی است.

دوربین های پل، به عنوان مثال. مدل هایی که به پر کردن شکاف بین لنزهای فشرده و قابل تعویض کمک می کنند بسیار جذاب هستند. این دوربین ها از سادگی نسبی یک دوربین کامپکت برخوردارند و در عین حال ویژگی های پیشرفته و راحتی یک DSLR را دارند. بعلاوه، بیشتر آنها برای تطبیق پذیری بیشتر، لنزهای زاویه باز دارند. برای مثال Canon PowerShot SX70 دارای زوم اپتیکال 65 برابری است که آن را به یکی از بهترین دوربین های Canon برای طیف گسترده ای از اهداف عکاسی تبدیل می کند.

این قابلیت زوم استثنایی توسط یک سنسور اختیاری APS-C پشتیبانی می شود. در این مدل، تراشه CMOS 1/2.3 اینچی به لنزهای 3.8-247 میلی‌متری اجازه می‌دهد تا تصویری مشابه یک دوربین اپتیکال فول فریم با لنز 21-1365 میلی‌متری تولید کند. این محدوده استثنایی ویژگی مورد نظر بسیاری از عکاسان DSLR است. دوربین SX70 HS دارای رزولوشن 20.3 مگاپیکسل است که 25 درصد بهتر از مدل قبلی 16.1 مگاپیکسلی در SX60 HS است که می تواند فایل های کاملی را تولید کند که می تواند با کیفیت بالا چاپ یا پست شود.

کانن از یک عنصر تثبیت کننده در لنز خود استفاده کرد و ارزش آن را داشت. این ویژگی نه تنها برای گرفتن عکس های واضح مفید است، بلکه به گرفتن عکس از اجسام دور نیز کمک می کند. اگر منظره ما ساکن باشد، عکاسی از آن آسانتر از منظره متحرک است.

فرصت ها

این سنسور با یک پردازنده 8 رقمی ترکیب شده است که در نتیجه محدوده حساسیت 100-3200 ISO و سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم در ثانیه در حالت One Shot AF (5.7 فریم در ثانیه با قابلیت فوکوس مداوم) ایجاد می شود، اگرچه تنها 9 گزینه فوکوس خودکار وجود دارد. ، سیستم فوکوس خودکار SX70 در واقع بسیار خوب است. در نور بسیار کم می تواند تصاویر واضحی ثبت کند. سیستم ردیابی AF می تواند به راحتی سوژه هایی را که حرکت آهسته دارند ردیابی کند. این دوربین همچنین دارای سیستم تشخیص کنتراست است و جای تعجب نیست که در نور کم یا سطوح کنتراست کم عملکرد خوبی دارد.

با وجود دامنه بزرگنمایی گسترده، SX70 HS بسیار سبک است. این دوربین از پلی کربنات (معروف به پلاستیک) ساخته شده است اما کیفیت خوب آن زمانی احساس می شود که بتوانید آن را به راحتی در دست بگیرید.

کار با دوربین

یک چرخش حالت در بالای دوربین قرار دارد که به شما امکان می دهد دیافراگم، نوع شاتر، حالت دستی یا مجموعه ای از گزینه های عکسبرداری خودکار را انتخاب کنید. با این حال، باید توجه داشت که حتی در کوتاه ترین فاصله کانونی، دیافراگم را می توان تنها تا 3.22 EV تغییر داد، یعنی. از f/3.4 تا f/8. در طولانی ترین فاصله کانونی، تنها دیافراگم های موجود f/6.5، f/7.1 و f/8.0 هستند. این برای پل دوبین غیرعادی نیست، اما اگر به دنبال دوربینی هستید که کنترل زیادی به شما بدهد، این دوبین در نوع خود بهترین است.

هر دو منظره یاب الکترونیکی 0.39 اینچی، 2.36 میلیون نقطه و 3 اینچی، 922000 نقطه در پشت دوربین، نمای خوب و واضحی را به شما ارائه می دهند، در حالی که جزئیات زیادی را می توان روی آنها مشاهده کرد. خوب است که لولای صفحه نمایش از نوع قابل تنظیم است که به گرفتن تصاویر از زاویه خلاقانه کمک می کند، اما حیف است که به لمس حساس نیست. این بدان معناست که شما باید یک دکمه را فشار داده و از صفحه لمسی برای تنظیم نقطه فوکوس خودکار استفاده کنید، که اگر بتوانید صفحه را لمس کنید سریعتر و آسان تر خواهد بود.

نمونه تصاویر گرفته شده با SX70

گسترده ترین تصویر از Canon PowerShot SX70 HS 1/320 ثانیه با f/8. ISO100

همان صحنه با بیشترین فاصله 1/640 ثانیه در f/8. ISO100

Canon PowerShot SX70 HS 1/160 ثانیه با f/6.3. ISO800

Canon PowerShot SX70 HS 1/500 ثانیه با f/8. ISO100

عملکرد

در کمترین تنظیمات حساسیت و در نور خوب، SX70 HS به نتایج خوبی می رسد، اما توصیه می کنیم تا حد امکان از ISO 800 یا کمتر استفاده کنید. یا با استفاده از یک سنسور 1/3.2 اینچی 20 مگاپیکسلی، تصاویر گرفته شده نمی توانند به کیفیت دوربین های فرمت APS-C برسند، اما به خوبی این سنسور هستند. اگر به پیکسل‌ها حساس باشید، متوجه می‌شوید که تصاویری که در کوتاه‌ترین فاصله کانونی گرفته شده‌اند کمی ملایم‌تر و لبه‌های کادر کمی نویز دارند، اما در کل، تصاویری که از سایر نماهای معمولی گرفته شده‌اند، کیفیت خوبی دارند.

خطاهای کروماتیک به خوبی کنترل می شوند و فقط در موقعیت های کنتراست بسیار بالا قابل مشاهده هستند. کیفیت فیلم نیز با سیستم AF بسیار خوب است و سوژه ها را کاملا واضح نشان می دهد. عکاسی در حالت 4K برای نماهای گسترده امکان پذیر نیست، اما با توجه به محدوده فاصله کانونی بالا، این مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

نقاط قوت:

  • ظاهر و احساس DSLR
  • امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K
  • قابلیت زوم 65 برابری یکی از جذابیت های اصلی این دوربین است.

نقاط ضعف:

  • برخی از دوربین های بریج قابلیت زوم بیشتری دارند
  • صفحه نمایش آن لمسی نیست
  • کیفیت تصویر متوسط ​​است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن پاورشات Canon PowerShot SX70 HS" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن پاورشات Canon PowerShot SX70 HS"، کلیک کنید.