نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D7500 Body فقط بدنه

بررسی تخصصی دوربین Nikon D7500 Body

نمای کلی دوربین نیکون D7500

دوربین نیکون D7500 بدنه این دوربین DSLR با فرمت DX است که ویژگی های مختلف آن مورد توجه عکاسان و فیلمبرداران قرار گرفته است، این دوربین از سنسور 20.9 مگاپیکسلی و پردازنده تصویر EXPEED 5 بهره می برد، دوربین Nikon D7500 دارای سرعت عکاسی پیاپی 8 فریم بر ثانیه و تعداد عکس است. در حالت JPEG 100 متوالی است، محدوده حساسیت ISO از 51200 به 1640000 قابل ارتقا است و قابلیت عکاسی با فرمت 4K و تایم لپس را دارد، سیستم فوکوس این دوربین Multi-CAM 3500FX II است که دارای 51 نقطه فوکوس است. دارای 15 نقطه فوکوس متقاطع برای کار سریعتر و ردیابی بهتر سوژه در شرایط نوری مختلف. طراحی بدنه Nikon D7500 Body تقریبا مشابه مدل های قبلی خود در سری دوربین های 7000 است، وقتی این دوربین را در دست می گیرید همان حس خوبی را به شما دست می دهد که با تمام طراحی های نیکون، بدنه این دوربین در برابر آب و هوا مقاوم است. شرایط صفحه نمایش دوربین 3.2 اینچی و دارای 922000 نقطه و از نوع لمسی است.صفحه نمایش این دوربین نیز قابل چرخش است و به کاربر امکان استفاده از دوربین و عکس گرفتن در شرایط مختلف را می دهد.قابلیت SnapBridge نیز به این دوربین اضافه شده است. که می توانید از آن برای انتقال فایل ها و تصاویر و یا کنترل دوربین از راه دور استفاده کنید.

  • کیفیت تصویر در بین همتایان خود عالی است، سیستم پردازش و اندازه گیری تصویر مشابه سیستم D500 است.
  • صفحه نمایش لمسی چرخشی 3.2 اینچی با 922000 نقطه
  • 51 نقطه فوکوس خودکار، 15 نقطه فوکوس متقابل وجود دارد
  • فیلمبرداری 4K و Full HD با ضبط صدای استریو، کنترل دیافراگم، ISO خودکار، ضبط تایم لپس با وضوح 4K
  • Wi-Fi داخلی و بلوتوث برای ارتباط راحت تر از طریق نرم افزار Snapbridge

سنسور 20.9 مگاپیکسلی با فرمت DX و پردازشگر تصویر EXPEED 5

دوربین D7500 دارای سنسور 20.9 مگاپیکسلی با فرمت DX به همراه پردازشگر تصویر EXPEED 5 است که حداکثر حساسیت، دقت، سرعت و کیفیت تصویر بالا را ارائه می کند. در حالت عادی می توان ISO دوربین را از 100 تا 51200 تنظیم کرد و تا 1640000 را افزایش داد (Hi 5 تا Lo 1) تا بتوانیم در سخت ترین لحظات از آنها استفاده کنیم. ترکیب رزولوشن تصویر و اندازه سنسور نیز به ما کمک می کند تا تصویر خروجی بی نقصی با رنگ های روشن و زیبا داشته باشیم و همچنین کنترل خوبی در محدوده ISO با بازه وسیع داشته باشیم تا نویز تصویر را تا حد امکان کاهش دهیم.

این پردازنده علاوه بر استفاده از پردازنده EXPEED 5 برای رندر تصاویر و ارائه بهترین خروجی عکس، قابلیت های دیگری مانند سرعت عکاسی پیاپی 8 فریم بر ثانیه، فوکوس خودکار پیوسته و نورسنجی را نیز دارد. Nikon D7500 می تواند تا 100 فریم در حالت JPEG و 50 تصویر 14 بیتی در فرمت فشرده با نگه داشتن دکمه شاتر در حالت عکاسی پیاپی ضبط کند.

فیلمبرداری 4K UHD

دوربین D7500 علاوه بر عکاسی، فیلمبرداری عالی نیز دارد، این دوربین از فرمت 4K UHD با سرعت 30/25/24 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند و عکاسی با فرمت FULL HD با سرعت 60 فریم امکان پذیر است. با این دوربین علاوه بر ضبط روی کارت حافظه، امکان انتقال آن به صورت فایل فشرده نشده به یک دستگاه ضبط خارجی با خروجی HDMI را دارید. برای انعطاف پذیری، سه گزینه تصویر وجود دارد:

  • حالت فیلمبرداری 4K UHD برای افزایش فاصله کانونی موثر لنز به میزان 1.5 برابر و برای ضبط ویدیوهای 4K با وضوح 3840×2160 استفاده می شود.
  • حالت 1.3x که دارای برش 1.3 در سنسورهای DX است، برای استفاده از حالت ضبط با فرمت FULL HD و HD است.
  • فرمت مبتنی بر DX برای استفاده از تمام عرض سنسور در هنگام عکاسی است که در حالت FULL HD 1920×1080 و HD نیز استفاده می شود، این تنظیم برای عمق میدان کم و میدان دید وسیع مناسب است.

مانند عکاسی، طیف وسیعی از حساسیت ها را می توان هنگام عکاسی در نور کم و روشن انتخاب و تنظیم کرد. محدوده ISO را می توان از 100 به 1640000 افزایش داد و حساسیت را می توان به صورت دستی از طریق منو در هنگام ضبط ویدیو تنظیم کرد. هنگامی که از دوربین دستی استفاده می کنید، تثبیت کننده الکترونیکی در فیلمبرداری FULL HD و HD نیز فعال است و لرزش ها را در حالت های عمودی، افقی و چرخشی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، و Active D-Lighting نیز می تواند هنگام عکسبرداری فعال باشد در شرایط با کنتراست بالا، باید از جزئیات در سایه روشن استفاده کرد.

این دوربین دارای دکمه اختصاصی دیافراگم است تا بتوانید دیافراگم را خیلی سریع تغییر دهید و تنظیمات خود را از مناطق تاریک به روشن و بالعکس خیلی سریع تغییر دهید و ایزو خودکار نیز در این زمینه به ما کمک می کند زمانی که دیافراگم را در شرایط نوری مختلف تغییر می دهیم. سازگاری بین دیافراگم و ایزو اتوماتیک هماهنگ شده است، برای ضبط صدا در این دوربین از میکروفون داخلی استریو استفاده شده است و همچنین امکان استفاده از میکروفون خارجی از طریق جک 3.5 میلی متری برای کنترل بیشتر و کیفیت، حساسیت میکروفون در دوربین Nikon D7500 وجود دارد. می توان آن را تا 20 سطح تنظیم کرد و می توانید صدا را به صورت زنده از طریق هدفون گوش دهید. علاوه بر فیلمبرداری، ضبط تایم لپس تا 9999 فریم متوالی در یک هفته با خروجی 4K UHD / 30p از دوربین امکان پذیر است.

سیستم فوکوس خودکار 51 نقطه ای Multi-CAM 3500FX II

علاوه بر تصویر قدرتمند Nikon D7500، برای تکمیل کار این دوربین به یک سیستم فوکوس خودکار مناسب نیاز بود و با کمک سیستم فوکوس خودکار 51 نقطه ای Multi-CAM 3500FX II، تمام نیازهای ما در این زمینه برآورده شد. . قابلیت انتخاب و استفاده از 9، 21 و تمام 51 نقطه فوکوس در این دوربین با توجه به موقعیت و شرایط عکسبرداری با حساسیت تشخیص AF تا 3- EV در اختیار ما قرار می گیرد. 15 نقطه متقاطع نیز در این آرایه گنجانده شده است که به بهبود دقت اجسامی که در مرکز تصویر هستند کمک می کند، یکی از مزایای استفاده از لنزهای تله فوتو، حساس بودن نقطه مرکزی در 8 است. ردیابی سه بعدی بخشی از سیستم تشخیص هوشمند صحنه ها، همچنین سیستم فوکوس در این دوربین بهینه شده است و سعی در ارائه بهترین عملکرد دارد، ردیابی سوژه در حالت عکاسی پیاپی بهینه شده و با دقت بیشتری انجام می شود. فوکوس نقطه‌ای، فوکوس چند نقطه‌ای پویا (9، 21، 51)، ردیابی سه‌بعدی (با استفاده از تمام نقاط فوکوس) و حالت کاملاً خودکار که از گروه کوچکی از نقاط فوکوس همانطور که فکر می‌کنید به‌عنوان نقطه‌ای برای تمرکز و تمرکز روی آن‌ها استفاده می‌کند. این نکته از این نوع فوکوس برای ردیابی چهره ها و … زمانی که از Liveview برای عکاسی یا فیلم برداری استفاده می کنیم، سیستم فوکوس بر اساس کنتراست است که به ما کمک می کند فوکوس دقیق تری در حالت پیوسته و ردیابی مداوم اشیا داشته باشیم.

طراحی بدنه

  • این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی برای نمایش زنده و پخش تصویر، طراحی صفحه نمایش چرخان برای عکاسی و فیلم برداری در زوایای مختلف است.
  • منظره یاب اپتیکال پنتاپریسم با پوشش 100% و بزرگنمایی 0.94 برابر برای دید صحیح و واقعی در شرایط نوری مختلف.
  • بدنه فیبر کربنی سبک و بادوام Monocogue که دارای دستگیره ای برای در دست گرفتن راحت دوربین است، همراه با لنزهای تله فوتو و زوم، آن را به گزینه ای عالی برای عکاسی در تمام روز تبدیل می کند.
  • محفظه آرسل و موم شده و ضد آب به ما امکان می دهد در شرایط مختلف عکاسی کنیم.
  • شاتر دوربین تا 150000 عکس برای استفاده طولانی آزمایش شده است.
  • فلاش پاپ آپ برای استفاده در نور کم. این کفش همچنین می‌تواند ما را قادر به استفاده از Speedlight کند، اگر از کنترل‌کننده بی‌سیم WR-R10 استفاده کنیم، دوربین می‌تواند تا سه گروه از Speedlight SB-5000 را از طریق ماشه رادیویی کنترل کند.
  • فلاش پاپ آپ روی خود دوربین نیز می تواند در شرایط کم نور کمک زیادی کند
  • باتری لیتیوم یون قابل شارژ EN-EL15a تعداد تقریبی عکس با شارژ کامل: 950

SnapBridge SnapBridge بلوتوث / Wi-Fi

مجهز به فناوری جدید نیکون به نام SnapBridge که به ما اجازه می دهد از طریق بلوتوث با تلفن همراه ارتباط برقرار کنیم، برای ارسال یا گرفتن عکس از طریق تلفن هوشمند خود به عنوان یک کنترل از راه دور سازگار است، می توانید تصویر دوربین را به صورت زنده در تلفن همراه خود مشاهده کنید و عکس بگیرید. . با فشردن یک دکمه

اسنپ ​​بریج اسنپ بریج

سیستم تشخیص صحنه و نورسنجی

سیستم تشخیص صحنه هوشمند به همراه نورسنجی سه بعدی ماتریس رنگی III، با استفاده از حسگر RGB 180K برای ارزیابی تمام مقادیر از جمله روشنایی، حالت صحنه، کنتراست، فاصله سوژه، رنگ صحنه و سایر عناصر مه به سرعت توسط این سنسور و نورسنجی ارزیابی می شود. این تراز سفیدی را در بهترین حالت خود ارائه می کند.

سایر ویژگی های دوربین نیکون D7500

  • عکاسی با فرمت RAW NEF در حالت فشرده سازی معمولی و فشرده سازی 12 و 14 بیتی.
  • نوردهی خودکار گوه ای اجازه می دهد تا حداکثر 9 عکس با 1/3 یا 1/2 توقف نوردهی بین هر عکس گرفته شود.
  • Active D-Lighting به ما کمک می‌کند در صحنه‌های با کنتراست بالا سایه‌های روشن و جزئیات خوبی در عکس‌ها داشته باشیم، مانند روشنایی نور پس‌زمینه، قدرت پردازش بالای EXPEED 5 به ما کنترل بیشتری بر روی تصاویر و تصویر ضبط‌شده می‌دهد. طبیعی و دارای رنگ های طبیعی و روشن.
  • ISO خودکار به شما امکان می دهد کمترین سرعت شاتر را انتخاب کنید که لرزش دوربین را می توان کنترل کرد، سپس ISO به طور خودکار مطابق با تنظیمات دیگر اعمال می شود تا بهترین عکس را دریافت کنید، و همچنین می توانید بیشترین مقدار ISO را برای ضبط کامل تنظیم کنید. عکس با حداکثر کنترل نویز.
  • کنترل حساسیت خودکار به شما امکان می دهد حداقل سرعت شاتر را که می توان لرزش دوربین را کنترل کرد، انتخاب کنید و سپس به طور خودکار مقدار ISO را برای ارائه بهترین صحنه تنظیم کنید. حداکثر سطح حساسیت را نیز می توان برای حفظ سطح کلی نویز تنظیم کرد.
  • کنترل تعادل رنگ سفید زنده، تنظیم تعادل رنگ سفید را با تعیین ناحیه ای در کادر که باید سفید باشد، آسان می کند.
  • کنترل نقطه ای تراز سفیدی در حالت زنده نیز بسیار آسان است و تنظیمات به گونه ای است که به راحتی می توانید نقطه خاصی از کادر را به رنگ سفید انتخاب کنید.
  • پورت MC-DC2 امکان اتصال لوازم جانبی مانند ریموت شاتر و موارد دیگر را در اختیار ما قرار داد.
  • حالت نوردهی چندگانه می تواند 10 نوردهی مختلف را در یک عکس ثبت کند، با این عملکرد می توانید هر عکس را جداگانه یا در یک خروجی دریافت کنید.
  • حالت های عکاسی: خودکار، تخت، منظره، تک رنگ، خنثی، پرتره، استاندارد، روشن.
  • حالت‌های صحنه: پرتره، منظره، کودک، ورزش، نمای نزدیک، پرتره شب، منظره شب، مهمانی/داخل، ساحل/برف، غروب آفتاب، غروب/طلوع، پرتره حیوان خانگی، نور شمع، رنگ، رنگ‌های پاییزی، غذا.
  • جلوه های ویژه: دید در شب. فوق العاده روشن، پاپ، تصویرسازی عکس، جلوه دوربین اسباب بازی، جلوه مینیاتوری، رنگ انتخابی، شبح، کلید بالا و کلید پایین
  • زبان های پشتیبانی شده: عربی، بنگالی، پرتغالی برزیل، بلغاری، چینی (ساده شده و سنتی)، چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هندی، مجارستانی، اندونزیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، مراتی، نروژی لهستانی، پرتغالی، رومانیایی، روسی، صربی، اسپانیایی، سوئدی، تامیلی، تلوگو، تایلندی، ترکی، اوکراینی و ویتنامی
  • این دوربین از زبان زیبای فارسی نیز پشتیبانی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D7500 Body فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D7500 Body فقط بدنه"، کلیک کنید.