نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix P950

بررسی تخصصی دوربین نیکون Coolpix P950

بررسی دوربین نیکون Coolpix P950

دوربین نیکون Coolpix P950 ساخت شرکتنیکونP950 که به خاطر لنز زوم فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود، یک دوربین کامپکت است که ترکیبی منحصربه‌فرد از قابلیت‌های تصویر ثابت و ویدئو را همراه با لنز زوم فوق‌العاده‌اش ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد از دورترین سوژه‌ها عکس بگیرید. سنسور 16 مگاپیکسلی CMOS با نور پشت 1/2.3 اینچی که ضبط تصویر با وضوح بالا و کنترل نویز خوب را هنگام کار در شرایط کم نور و حساسیت ISO بالا ارائه می دهد. همچنین این سنسور قابلیت ضبط با فرمت UHD 4K تا 30 فریم بر ثانیه و فیلم برداری Full HD تا 60 فریم بر ثانیه را دارد. علاوه بر این امکان ثبت زمان (TimeLapse) نیز وجود دارد.

البته نیکون Coolpix P950 قابلیت های تصویربرداری خود را با لنز اپتیکال 83x خود تکمیل می کند که محدوده فاصله کانونی 2000-24 میلی متر را پوشش می دهد. این ویژگی دوربین نیکون P950 را از سایر دوربین های هم رده برندهای دیگر متمایز می کند. این زوم بسیار زیاد نیز توسط سیستم کاهش لرزش Dual Detect کنترل می شود که اثرات لرزش دوربین را جبران می کند. برای دستیابی به نتیجه بهتر، وقتی دوربین را در دست بگیرید و از سه پایه استفاده نکنید، سود می برید. P950 همچنین دارای منظره یاب الکترونیکی OLED 2.36 میلیون نقطه و صفحه نمایش LCD بزرگ 3.2 اینچی نیمه چرخشی 921000 نقطه و Wi-Fi داخلی و بلوتوث است که اشتراک گذاری تصویر و کنترل دوربین را از راه دور امکان پذیر می کند.

سنسور 16 مگاپیکسلی BSI CMOS و پردازشگر تصویر EXPEED

دوربین Coolpix P950 با سنسور 16 مگاپیکسلی CMOS 1/2.3 اینچی قادر به فیلمبرداری با وضوح بالا، سرعت بالا و حساسیت بالا است. طراحی BSI هنگام کار در ISO در محدوده 6400-100 نویز را کاهش می دهد و وضوح تصویر را بهبود می بخشد. این دوربین به لطف سنسور و دوربین امکان عکاسی پیاپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه را با وضوح کامل ثبت می کند تا در هنگام عکاسی از سوژه های متحرک به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم. دوربین P950 علاوه بر گرفتن عکس، می تواند ویدیوهای UHD 4K تا 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری Full HD تا 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. ضبط تایم لپس نیز پشتیبانی می شود. با پردازش درون دوربین، می‌توانید تایم لپس را بین ۲۵ تا ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید.

لنز نوری نیکور با زوم 83 برابری

از ویژگی های کلیدی Nikon P950 می توان به زوم 83 برابری اشاره کرد که زاویه دید عریض به تله فوتو با محدوده فاصله کانونی متوسط ​​2000-24 میلی متر را فراهم می کند. این محدوده زوم می تواند در حالت Dynamic Fine Zoom به 166 برابر برسد که امکان عکاسی از سوژه هایی را که بسیار دور هستند، فراهم می کند. بازترین حالت دیافراگم این لنز f/2.8 است که برای کارهای در نور کم مناسب است و Dual Detect Vibration Reduction کمک بزرگی برای به حداقل رساندن لرزش دوربین است. علاوه بر این، از شیشه SUPER ED در طراحی لنز برای اصلاح انحرافات مختلف در محدوده زوم برای بهبود وضوح تصویر استفاده شده است.

طراحی بدنه دوربین

  • این دوربین از منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه ای با کیفیت بالا استفاده می کند، منظره یاب مفید و کارآمدی که برای ضبط تصاویر و مشاهده آنها عالی است، یکی از مزیت های مهم این منظره یاب سهولت در استفاده در هنگام کار با Focal طول های زیاد است.
  • برای مشاهده و بررسی تصاویر و پیمایش به تنظیمات، صفحه نمایش 3.2 اینچی 921000 نقطه با طراحی نیمه چرخشی از زاویه عمودی، بالا و جلو بهتر عمل می کند.
  • Wi-Fi داخلی و بلوتوث نیز با نرم افزار Snapbrige کار می کنند، از طریق این نرم افزار می توانید عکس های خود را به اشتراک بگذارید یا حتی دوربین خود را کنترل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix P950" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon Coolpix P950"، کلیک کنید.