نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony ZV-1

بررسی تخصصی دوربین Sony ZV-1

نمای کلی دوربین Sony ZV-1

دوربین Sony ZV-1 برای وبلاگ نویسان بسیار مناسب است. Sony ZV-1 یک دوربین کامپکت است که قابلیت‌های تصویربرداری ثابت شده پلت‌فرم سری RX100 را با طراحی فیزیکی به‌روزرسانی‌شده برای تولید محتوا کارآمدتر دارد. ZV-1 دارای یک صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی است که به پهلو باز می شود (در عکس محصول مشاهده می شود).

همچنین دارای 3 میکروفون کپسولی جهت دار است که برای ضبط از جلو عالی هستند. ZV-1 همچنین دارای تنظیمات و عملکرد عالی فوکوس خودکار است. این دوربین روی پس‌زمینه فوکوس نمی‌کند و فوکوس فوق‌العاده‌ای روی سوژه ارائه می‌دهد.

با توجه به طراحی شیک و سبک ZV-1، دوربین همچنین دارای یک دستگیره سمت راست بزرگ و یک دکمه REC بزرگتر در پنل بالایی برای ضبط آسان است. ZV-1 همچنین دارای یک لنز زوم استاندارد ZEISS 24-70mm با حداکثر دیافراگم f/1.8-2.8 است که تثبیت کننده تصویر SteadyShot فعال به ضبط فیلم در هنگام راه رفتن، تثبیت و کاهش لرزش دوربین کمک می کند.

در داخل Sony ZV-1 برخی از ویژگی‌های تصویربرداری به‌شکل سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS و پردازنده تصویر BIONZ X، با LSI جلویی وجود دارد که به عملکرد سریع و چشمگیر آن کمک می‌کند.

این دوربین برای کار در شرایط مختلف بسیار مناسب است. حساسیت برای کار در شرایط مختلف مناسب است. قابلیت های پردازشی شامل فوکوس خودکار چشم و ردیابی بلادرنگ برای فوکوس و ردیابی سریع و دقیق سوژه است.

از نظر مشخصات ویدیویی، ZV-1 قادر به ضبط ویدیوی UHD 4K در 30p برای فیلمبرداری طولانی مدت است. در صورت تمایل می توان از یک پورت micro-HDMI برای اتصال به ضبط کننده یا مانیتور خارجی استفاده کرد. از پروفایل های تصویری S-Log3/2 و HLG سونی نیز استفاده می شود که دوربین های سینمای حرفه ای را با رنگ های تصفیه شده و محدوده دینامیکی آنها مطابقت می دهد.

مناسب برای تولید محتوا و وبلاگ نویسی

Sony ZV-1 دارای صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی 921.6k-dot LCD با طراحی جانبی است که می توانید از آن برای ضبط خود یا گرفتن عکس سلفی استفاده کنید. از آنجایی که صفحه نمایش از کنار باز می شود، پنل بالایی برای قرار دادن یک میکروفون جهت دار 3 کپسولی طراحی شده است که به طور خاص برای ضبط صدا از جلو طراحی شده است.

همچنین یک محافظ باد اختصاصی برای میکروفون داخلی برای کمک به دستیابی به صدای بهتر هنگام کار در فضای باز گنجانده شده است. نسخه 2.00 میان‌افزار، پخش زنده دوربین را با اتصال دوربین به رایانه از طریق USB امکان‌پذیر می‌سازد و امکان استفاده از قابلیت‌های صوتی و تصویری ZV-1 را برای پخش زنده در رسانه‌های اجتماعی و کنفرانس ویدیویی فراهم می‌کند.

استانداردهای UVC و UAC برای بهبود کیفیت تصویر و صدا در حین پخش پشتیبانی می شوند. علاوه بر این، این به‌روزرسانی میان‌افزار، سازگاری بین ZV-1 و گوشی‌های هوشمند Xperia سونی را برای پخش زنده در حال حرکت، با استفاده از تلفن هوشمند به‌عنوان نقطه اتصال و به‌عنوان نمایشگر ثانویه برای نظارت بر پخش زنده و خواندن تفسیر فراهم می‌کند.

دوربین Sony ZV-1 دارای یک پورت میکروفون 3.5 میلی متری و یک کفش با کانکتورهای متعدد است که برای سازگاری بیشتر با لوازم جانبی طراحی شده است. طراحی بدنه جمع و جور و سبک با دسته ای که در سمت راست به راحتی در دست گرفته می شود، کار با یک دست را آسان تر و کارآمدتر می کند. همچنین یک دکمه REC بزرگ برای تشخیص سریع وجود دارد.

پیشخوان جلو به عنوان نشانگر بصری زمان ضبط عمل می کند. تنظیم Product Showcase برای ویدیوهای وبلاگ و ویترین محصولات ایده آل است و امکان انتقال سریع و روان بین صورت سوژه و سوژه مقابل لنز را فراهم می کند.

فوکوس پس‌زمینه به شما امکان می‌دهد با استفاده از عملکرد دکمه سفارشی، فوراً سوژه خود را با عمق میدان کم و بوکه در حداکثر تنظیم دیافراگم (f/1.8-2.8) ایزوله کنید. فیلتر ND داخلی با کنترل نوردهی بیش از حد برای استفاده از این حالت در شرایط نور روشن مفید است.

عملکرد Face-Priority AE ZV-1 همچنین چهره سوژه را تشخیص می دهد و نوردهی را تنظیم می کند تا اطمینان حاصل شود که چهره در نور کامل ثبت می شود، حتی اگر از یک نقطه روشن به سایه ها بروید. فناوری AE همچنین تغییرات ناگهانی نوردهی را هنگامی که سوژه به سرعت از کادر دور می‌شود، سرکوب می‌کند تا عکس‌های غیرمنتظره و بسیار تاریک را حذف کند.

علم رنگ پیشرفته به بهینه سازی رنگ پوست برای هر سوژه، هم در حالت عکس و هم در حالت فیلم، کمک می کند تا ظاهری سالم و طبیعی به دست آورید که سنین، جنسیت ها و قومیت های مختلف را در بر می گیرد. از افکت Soft Skin می توان برای صاف کردن چین و چروک ها یا لک های صورت سوژه استفاده کرد تا پوستی طبیعی و صاف ایجاد کند.

تنظیمات پیش‌فرض آن Mid است و می‌توان آن را روی Off، Low یا Hi تنظیم کرد. برای ضبط ویدیوی طولانی‌تر، وقتی دمای قطع را تنظیم می‌کنید، حالت خودکار در دسترس است. Active SteadyShot یک حالت تثبیت‌کننده تصویر پیشرفته است که ویدیوی ثابت را در حین حرکت، حتی در هنگام عکاسی با دست هنگام راه رفتن، تضمین می‌کند.

این حالت روش های تثبیت نوری و الکترونیکی را برای نتایج موثرتر ترکیب می کند. هنگام ضبط ویدیوی HD با حالت فعال، لرزش دوربین تا 11 برابر بیشتر از SteadySh استاندارد کاهش می یابد.

فیلمبرداری UHD 4K

این دوربین با قابلیت ضبط ویدیوی UHD 4K با سرعت 24/30 فریم بر ثانیه، قادر است فیلم هایی با وضوح فوق العاده بسازد. دوربین با استفاده از بازخوانی کامل پیکسل بدون binning، حدود 1.7 برابر اطلاعات مورد نیاز برای خروجی 4K را جمع آوری می کند. این نمونه برداری بیش از حد به افزایش وضوح کمک می کند و در عین حال اثرات موآر و ناهمواری را کاهش می دهد.

با بهره‌گیری از ضبط واضح‌تر، می‌توان از حالت ضبط Active SteadyShot استفاده کرد که صاف بودن را در اولویت قرار می‌دهد و لرزش دوربین را کاهش می‌دهد. فوکوس خودکار هیبریدی سریع هنگام ضبط ویدیو برای اطمینان از ردیابی دقیق و سریع با استفاده از نقاط فوکوس خودکار تشخیص فاز در دسترس است.

این دوربین همچنین فرمت پیشرفته XAVC S سونی را برای ضبط با نرخ بیت بالا تا 100 مگابیت بر ثانیه ارائه می دهد. علاوه بر ضبط داخلی با کیفیت بالا، خروجی HDMI فشرده نشده همچنین امکان استفاده از یک ضبط کننده خارجی اضافی را برای ضبط 4K خالص با نمونه برداری 4:2:2 فراهم می کند.

Sony ZV-1 با قابلیت تنظیم گسترده رنگ و کنترل گاما، به کاربران اجازه می دهد گاما، سطح سیاهی، ارتفاع، سطح رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند. کاربران همچنین می‌توانند از همان S-Log2 Gamma Curve موجود در دوربین‌های سینمای پیشرفته سونی استفاده کنند که تا ۱۳۰۰ درصد دامنه دینامیکی بیشتری را در سیگنال ویدیویی نسبت به REC709 سنتی فشرده می‌کند تا انعطاف‌پذیری بیشتری در پس از تولید داشته باشد.

پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) همراه با فضای رنگی BT.2020 برای ثبت طیف رنگی گسترده در دسترس است و علاوه بر S-Log2، S-Log3 نیز برای ایجاد 14 مرحله کارآمد در دسترس است. محدوده دینامیکی با افزایش کنترل درجه بندی در مناطق سایه تا میان تصویر در دسترس است.

سرعت نیز امتیاز بزرگی است و کاربران در ویدیو از عکاسی پیشرفته با نرخ فریم بالا و حرکت فوق‌العاده آهسته لذت خواهند برد. برای ویدیوی Full HD، آنها به تنظیمات استاندارد 120 فریم در ثانیه دسترسی خواهند داشت که با قرار دادن آن در نرم افزار ویرایش، امکان حرکت فوق العاده آهسته را فراهم می کند.

علاوه بر این، دوربین حالت HFR ویژه ای را نیز ارائه می دهد که نرخ فریم دوربین را به 960 فریم در ثانیه افزایش می دهد. یک عملکرد عکس فوری مستقیماً در دوربین تعبیه شده است که به عکاسان اجازه می دهد تا به سرعت یک فریم 8.29 مگاپیکسلی از فیلم UHD 4K خود را ذخیره کنند.

Full HD نیز می تواند از این قابلیت بهره مند شود. علاوه بر این، دوربین قابل تعویض NTSC/PAL است، و آن را قابل استفاده در سراسر جهان می کند، ویدیوهای عمودی را می توان با ابرداده های تعبیه شده برای اصلاح جهت عمودی در حین پخش ضبط کرد.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع با 315 نقطه تشخیص فاز

Sony ZV-1 مجهز به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز روی سنسور است که به طور چشمگیری سرعت فوکوس خودکار را برای عکس‌ها و ویدیوها بهبود می‌بخشد. این دوربین از یک سیستم هیبریدی با 315 نقطه تشخیص فاز استفاده می کند که تقریباً 65 درصد از فریم را پوشش می دهد.

همراه با سیستم تشخیص کنتراست 425 منطقه ای برای اطمینان از فوکوس سریع و دقیق در طیف گسترده ای از موقعیت ها. می تواند به سرعت روی اشیاء قفل شود و می تواند از ردیابی بلادرنگ برای ردیابی اجسام متحرک مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند. فوکوس خودکار بلادرنگ، هم برای انسان و هم برای حیوانات مناسب است، هنگام عکاسی پرتره وضوح بسیار بالایی را ارائه می دهد.

اتصال بی سیم

اتصال بلوتوث داخلی و Wi-Fi امکان انتقال فوری تصاویر را به دستگاه های تلفن همراه برای اشتراک گذاری آنلاین مستقیم در شبکه های اجتماعی، از طریق ایمیل و سایت های ذخیره سازی ابری فراهم می کند. پس از اتصال، دستگاه تلفن همراه متصل می تواند یک تصویر زنده را روی صفحه نمایش خود نمایش دهد و با استفاده از کنترل از راه دور هوشمند، شاتر دوربین را از راه دور کنترل کند.

علاوه بر این، اتصال تلفن هوشمند با استفاده از کد QR نیز امکان پذیر است و ZV-1 نیز با برنامه موبایل Imaging Edge از طریق افزونه Movie Edit سازگار است. اتصال بلوتوث همچنین امکان اتصال به دسته عکاسی بی سیم GP-VPT2BT را برای کنترل کارآمد دوربین فراهم می کند.

سایر عملکردهای دوربین

  • حالت عکاسی با فاصله زمانی ایده آل برای ایجاد ویدیوهای تایم لپس با استفاده از نرم افزار Imaging Edge است. فواصل بین 1 تا 60 ثانیه را می توان برای حداکثر 9999 ورودی رایگان متوالی انتخاب کرد.
  • شارژ باتری در دوربین از طریق درگاه USB با استفاده از یک باتری قابل حمل برای لذت بردن از جلسات عکاسی طولانی مدت امکان پذیر است.
  • شاتر الکترونیکی Anti-Distortion می تواند عکاسی کاملا بی صدا و همچنین توانایی کار با سرعت شاتر 1/32000 ثانیه را امکان پذیر کند. این شاتر همچنین اثرات چرخش شاتر را به حداقل می‌رساند و به عکاسان اجازه می‌دهد در نور روشن و دریچه‌های بازتر کار کنند.
    در حالی که ضبط داده ها هنوز در حال انجام است، بلافاصله پس از یک سری عکس می توان به منوی Fn دسترسی پیدا کرد و آن را ویرایش کرد.
  • تنظیم نام فایل به کاربران امکان می دهد سه کاراکتر اول نام فایل DSC را به سه کاراکتر دلخواه تغییر دهند. علاوه بر این، تصاویر گرفته شده در حالت پیوسته نیز می توانند برای کار سریعتر در گروه هایی که عکس گرفته اند، نمایش، بررسی و حذف شوند.
  • زوم مرحله ای به شما امکان می دهد با چرخاندن حلقه کنترل، به سرعت بین پنج فاصله کانونی رایج (24، 28، 35، 50 یا 70 میلی متر) جابجا شوید.
  • کاربران می توانند هنگام استفاده از ISO AUTO حداقل سرعت شاتر را تنظیم کنند تا به حداقل رساندن تاری شاتر کمک کند.
  • تنظیمات سبک خلاق: استاندارد، واضح، خنثی، واضح، عمیق، نور، پرتره، منظره، غروب آفتاب، صحنه شب، برگ های پاییزی، سیاه و سفید، سبز قهوه ای.
  • حالت های جلوه تصویر: دوربین اسباب بازی، پاپ رنگی، پوستر، عکس یکپارچهسازی با سیستمعامل، نرم افزار، رنگ جزئی، مونو با کنتراست بالا، فوکوس نرم، نقاشی HDR، رنگ غنی تک رنگ، تصویر بند انگشتی، آبرنگ، و تصویرسازی.
  • پارامترهای نمایه تصویر: سطح سیاه، گاما (فیلم، عکس، سینما1-2، ITU709، ITU709 (800%)، S-Log2، S-Log3، HLG، HLG1، HLG2، HLG3)، گاما سیاه، زانو، حالت رنگ، اشباع، عمق رنگ، فاز رنگ، جزئیات، کپی و تنظیم مجدد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony ZV-1" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی سونی Sony ZV-1"، کلیک کنید.