نقد و بررسی دوربین سونی Sony a7 IV Body Only فقط بدنه

مرور دوربین SONY A7 IV Body

دوربین SONY A7 IV Body; دوربینی همه کاره که فراتر از نیازها و اصول اولیه عکاسی است و نسبت به مدل های قبلی خود بهبود یافته است، با عکاسی و فیلم برداری عالی، بسیار کارآمد است. این دوربین بدون آینه a7 IV وضوح و فوکوس خودکار خوبی دارد که برای عکاسان جذاب است، در کنار فیلمبرداری قوی 4K 60p می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای فیلمسازان و تولیدکنندگان محتوا باشد.

(نوع رسانه=”apparatus” id=”87kmA”)

سنسور و پردازنده

سنسور 33 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS

دوربین بدنه SONY A7 IV سنسور 33 مگاپیکسلی فول فریم Exmor R که به تازگی توسعه یافته است، دارای طراحی با نور پشتی است که وضوح بالا، نویز کم و بازتولید رنگ واضح را ترویج می کند. این طرح برای کار در شرایط نور کم مفید است و در ترکیب با دامنه حساسیت ISO گسترده 100-51200 کار می کند. طراحی حسگر این دوربین بدون آینه همچنین به محدوده دینامیکی چشمگیر تقریباً 15 استاپ دست می یابد و فایل ها را می توان در فرمت RAW، JPEG یا HEIF 10 بیتی ضبط کرد.

پردازنده BIONZ XR

دوربین بدون آینه بدنه SONY A7 IV که از موتور پرچمدار BIONZ XR پشتیبانی می‌کند، از قابلیت‌های پردازش تصویر با سرعت بالا برای عکاسی سریع، ضبط ویدیوی 4K و قابلیت ردیابی AF پیشرفته برخوردار است. پردازش سریع همچنین به کاهش چرخش شاتر و سایر اعوجاج های حرکتی برای رندر تمیز سوژه های متحرک کمک می کند.

از نظر سرعت عکاسی، سنسور و پردازنده امکان عکسبرداری با سرعت 10 فریم در ثانیه را با استفاده از شاتر مکانیکی یا الکترونیکی و فعال سازی AF/AE می دهند. علاوه بر این، بافر تا 828 فریم RAW + JPEG فشرده نشده را هنگام استفاده از کارت CFexpress نوع A امکان پذیر می کند.

فیلمبرداری

فیلمبرداری 4K 60p در 10 بیت

دوربین بدون آینه SONY A7 IV با بهره‌گیری کامل از حسگر رزولوشن بالای 33 مگاپیکسلی و قابلیت‌های پردازش سریع، ضبط 10 بیتی UHD 4K 30p XAVC HS را با استفاده از تمام عرض سنسور امکان‌پذیر می‌کند و نمونه‌برداری بیش از حد 7K را برای وضوح و واقع‌گرایی چشمگیر ارائه می‌دهد.

همچنین ضبط بیش از 4K، از طریق یک منطقه ضبط 4.6K، با برش Super 35، ارائه خروجی UHD 4K در 60p در 10 بیت وجود دارد.

هیچ محدودیت زمانی ضبط وجود ندارد، طول کلیپ نامحدود امکان پذیر است و طراحی فیزیکی دوربین شامل ساختار بهبود یافته اتلاف گرما برای افزایش زمان ضبط طولانی تر است. به عنوان مثال، بیش از یک ساعت ضبط مداوم 4K 60p 10 بیتی 4:2:2.

A7 IV از یک جفت کدک برای مطابقت با گردش‌های کاری مختلف استفاده می‌کند: XAVC HS، که از رمزگذاری HEVC/H.265 برای حفظ جزئیات بیشتر در نرخ بیت پایین‌تر استفاده می‌کند، و XAVC SI، که یک کدک مبتنی بر فریم برای عملکرد ثابت و کیفیت نرخ بیت است. تا 600 مگابیت بر ثانیه

S-Cineton، S-Log3 و سایر کنترل های رنگ و گاما

  • S-Cinetone را می توان برای ارائه رنگ های مختلف و رنگ پوست سالم، مطابق با دوربین های FX9 و FX6 به همراه a1 و a7S III و بر اساس فناوری دوربین های حرفه ای Cinema Line مانند VENICE استفاده کرد. این نمایه رنگی رنگ های میانی طبیعی، رنگ های ملایم و برجسته های به خوبی کنترل شده را ارائه می دهد.
  • پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) امکان ضبط در طیف رنگی گسترده را برای ایجاد محتوای آماده HDR مستقیماً از دوربین فراهم می کند.
  • S-Log3 همچنین برای ایجاد بیش از 15 توقف در محدوده دینامیکی با افزایش کنترل درجه بندی در مناطق سایه تا میان تصویر در دسترس است.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع

فوکوس خودکار بر اساس هوش مصنوعی

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی فوق سریع a7 IV با پوشش تقریباً 94 درصد از ناحیه تصویر، 759 نقطه تشخیص فاز را برای فوکوس سریع و دقیق در شرایط مختلف نور با حساسیت تا -4 EV ترکیب می کند. این سیستم فوکوس برای استفاده در همه حالت‌های ضبط در دسترس است و برای برنامه‌های ویدیویی و عکس‌برداری مفید است.

(نوع رسانه=”apparat” id=”kqZgD”)

ردیابی چشم و فوکوس خودکار در زمان واقعی

دوربین بدون آینه سونی a7 IV با قرض گرفتن از سیستم فوکوس خودکار پرچمدار، دارای قابلیت‌های ردیابی و تشخیص سوژه داخلی است که به سرعت روی سوژه‌ها قفل می‌شود و فوکوس دقیق روی چشم‌ها و چهره‌ها را بهبود می‌بخشد:

  • ردیابی بلادرنگ یک سیستم تشخیص اشیا مبتنی بر هوش مصنوعی است که اطلاعات رنگ، الگو و فاصله جسم را برای دقت و سرعت فوکوس بالا تشخیص می‌دهد.
  • علاوه بر ردیابی سوژه، فوکوس خودکار چشمی Real-time دقت فوکوس را تنظیم می کند و چشم انسان، حیوان و پرنده را برای وضوح حیاتی تشخیص می دهد. فوکوس خودکار چشمی بی‌درنگ حتی زمانی که سوژه از کادر خارج می‌شود و دوباره وارد کادر می‌شود، فوکوس روی چشم را حفظ می‌کند و به شما امکان می‌دهد در موقعیت‌های عکاسی خودبه‌خودی‌تر کار کنید.

فوکوس خودکار در حین ضبط ویدیو و حالت های فوکوس اضافی

دوربین بدون آینه SONY A7 IV از فوکوس خودکار چشمی با سرعت بالا در زمان ضبط ویدیو برای تشخیص اشیا و ردیابی چشم افراد، حیوانات و پرندگان در حین عکسبرداری پشتیبانی می کند.

برای کنترل بیشتر بر نحوه ظاهر شدن جابه‌جایی فوکوس در حین ضبط، سرعت انتقال فوکوس خودکار هفت مرحله‌ای و کنترل‌های حساسیت تغییر سوژه پنج مرحله‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد سرعت فوکوس را از نقطه‌ای به نقطه دیگر و نحوه انجام تغییر فوکوس را تغییر دهید.

نقشه فوکوس یک روش منحصر به فرد برای تجسم عمق میدان است و به روشی مشابه نوک زدن با یک پوشش صحنه رنگی عمل می کند که بسته به دیافراگم انتخاب شده نشان می دهد کدام قسمت از صحنه در جلو و پشت نقطه فوکوس قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های دوربین سینمای دیجیتال FX6، AF Assist به شما امکان می‌دهد مستقیماً به کنترل فوکوس دستی بروید تا موقعیت فوکوس را هنگام کار با فوکوس خودکار تنظیم کنید. این یک راه سریع برای تغییر فوکوس انتخابی بین اشیاء مختلف در یک صحنه در حین ضبط است.

یک راه حل منحصر به فرد برای جبران عملکرد فوکوس برخی لنزها، جبران تنفس فوکوس به طور خودکار انتقال فوکوس را صاف می کند و با تغییر موقعیت فوکوس در سراسر کادر، میدان دید ثابتی را حفظ می کند. این حالت تصویر را کمی برش می دهد و هرگونه تغییر در ترکیب بندی در حین فوکوس را تصحیح می کند. این ویژگی با لنزهای E-mount انتخاب شده سازگار است، سازگاری لنزهای جبران شده با تنفس را در اینجا بررسی کنید.

طراحی بدنه، اتصالات

منظره یاب و صفحه نمایش LCD

بدنه دوربین بدون آینه سونی a7 IV از یک QVGA OLED Tru-Finder EVF بهبود یافته با وضوح 3.68 متر نقطه استفاده می کند که تقریباً 1.6 برابر وضوح تصویر قبلی خود برای مشاهده واضح تر و واضح تر است. منظره یاب از هر دو فریم استاندارد 60 فریم در ثانیه و 120 فریم در ثانیه برای رندر حرکتی صاف پشتیبانی می کند و طراحی فیزیکی آن شامل چشمی بلند 23 میلی متری، بزرگنمایی 0.78 برابر و میدان دید 37.3 درجه است.

صفحه نمایش چرخشی 3.0 اینچی دوربین بدون آینه SONY A7 IV 1.03 میلیون نقطه، مناسب برای vlogging یا سایر نیازهای ضبط خودکار، می تواند در زوایای مختلف برای عکسبرداری با زاویه بالا یا پایین استفاده شود. LCD همچنین یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل تصویر بصری و ناوبری منو است.

پورت ها و رابط ها

پورت HDMI A با اندازه کامل a7 IV اتصال مطمئن تری را هنگام کار با ضبط کننده های خارجی فراهم می کند.

یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C، علاوه بر درگاه میکرو USB، به دوربین SONY A7 IV Body برای پشتیبانی از اینترنت سریعتر و مطمئن تر اضافه شده است. اتصال USB Type-C به دوربین این امکان را می دهد که در حین اتصال، توسط منبع برق میزبان شارژ یا تغذیه شود.

دوربین بدون آینه سونی a7 IV از جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون خارجی برای کنترل بیشتر بر ضبط صدا استفاده می کند.

کفش داغ چند رابطی a7 IV از عملکرد با میکروفون اختیاری تفنگ ساچمه ای ECM-B1M یا کیت آداپتور XLR-K3M XLR پشتیبانی می کند که با ارسال سیگنال صوتی دیجیتال به دوربین برخلاف سیگنال آنالوگ، ضبط صدای پیشرفته و واضحی را ارائه می دهد.

پورت USB Type-C را می توان با یک آداپتور شبکه اترنت سیمی اختیاری جفت کرد تا اتصال 1000BASE-T، تصویربرداری از راه دور سیمی یا انتقال FTP را فراهم کند.

لرزشگیر تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE

سیستم تثبیت کننده تصویر موثر SteadyShot INSIDE با 5 محور و 5.5 مرحله دوربین بدون آینه سونی a7 IV پنج نوع لرزش مختلف دوربین را که هنگام عکاسی عکس‌های ثابت و فیلم‌برداری دستی با آن مواجه می‌شوند، جبران می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اطمینان از هر لنز، حتی لنزهای سازگار، برای عکاسی حساس بدون مواجهه با تاری استفاده کنند. میلرزم.

برای فواصل کانونی طولانی، سیستم تنظیمات زیر و بم و انحراف را تنظیم می کند. از سوی دیگر، تصاویر ماکرو و با بزرگنمایی بالا از گنجاندن جبران شیفت افقی و عمودی بهره مند خواهند شد. همه سبک های تیراندازی از جبران رول استفاده می کنند. تمام تثبیت‌کننده‌های 5 محوره همیشه کار می‌کنند، حتی در صورت استفاده از لنزها و آداپتورهای شخص ثالث یا لنزهایی با تثبیت‌کننده نوری داخلی.

به‌علاوه، به‌ویژه برای فیلم‌برداری، حالت Active IS وجود دارد که روش‌های تثبیت‌کننده دقیق‌تری را برای گرفتن عکس‌های نرم‌تر مستقیم از دوربین اضافه می‌کند.

کنترل فلاش خارجی پیشرفته

هنگام کار با فلاش A7 IV هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک سریع، نورسنجی فلاش P-TTL بین هر نوردهی هنگام کار با حالت‌های عکاسی پیوسته کم، متوسط ​​یا حتی با سرعت بالا امکان‌پذیر است. این به حفظ روشنایی ثابت در فوران نور کم کمک می کند و برای کار در شرایط تغییر نور یا شرایط کم نور بسیار مفید است. سیستم کنترل فلاش به روز شده همچنین به کاهش تأخیر فلاش کمک می کند، از اطلاعات AWB دوربین برای نمایش رنگ طبیعی استفاده می کند و از تنظیمات فلاش و فرستنده های انتخاب شده مستقیماً از رابط دوربین پشتیبانی می کند.

اتصال بی سیم و پورت های ورودی

وای فای داخلی دوربین بدون آینه SONY A7 IV کنترل دوربین از راه دور و به اشتراک گذاری فوری تصویر با دستگاه های تلفن همراه را برای اشتراک گذاری مستقیم آنلاین امکان پذیر می کند و پشتیبانی از هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز عکسبرداری بی سیم را امکان پذیر می کند. این اتصال کنترل از راه دور دوربین را نیز فراهم می کند.

استفاده از برنامه تلفن همراه Imaging Edge از مزایای بلوتوث برای حفظ ارتباط قابل اعتماد بین دوربین و دستگاه تلفن همراه بهره می برد.

از Visual Story برای تحویل آسان عکس ها و فیلم ها بلافاصله پس از ضبط در فضای ابری پشتیبانی می کند.

پخش زنده از دوربین بدون آینه SONY A7 IV به سادگی با اتصال دوربین به رایانه یا دستگاه تلفن همراه سازگار از طریق USB امکان پذیر است و امکان استفاده از قابلیت های صوتی و تصویری دوربین برای رسانه های اجتماعی آهسته و کنفرانس های ویدیویی را فراهم می کند.

تنظیمات ضبط 4K 15p، FHD 60p/30p و HD 30p، و همچنین جلوه‌های Creative Look داخلی و Soft Skin برای کیفیت تصویر فوق‌العاده مستقیماً از دوربین در دسترس هستند.

ضبط کارت حافظه داخلی در حین پخش زنده پشتیبانی می شود.

استانداردهای UVC و UAC برای بهبود کیفیت تصویر و صدا در حین پخش پشتیبانی می شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین سونی Sony a7 IV Body Only فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین سونی Sony a7 IV Body Only فقط بدنه"، کلیک کنید.