نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 90D 18-55 STM

بررسی تخصصی دوربین دیجیتال Canon EOS 90D 18-55 STM

بررسی دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM

دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM محصول کانن یک دوربین چند منظوره با قابلیت عکاسی و تصویربرداری منحصر به فرد است. که می تواند عکس و فیلم با کیفیت خوب بگیرد. 90D یک دوربین چند منظوره با ویژگی های منحصر به فرد در نظر گرفته می شود که به خاطر سنسور CMOS با وضوح بالا (32.5) مگاپیکسلی شناخته می شود. طراحی جدید این سنسور با وضوح تصویر بهبود یافته و محدوده دینامیکی و با حساسیت کافی و نویز بسیار کم، برای عملکرد در شرایط مختلف مناسب است. این سنسور در کنار پردازش تصویر پیشرفته می تواند ویدیوهایی با فرمت UHD، 4K Full HD ضبط کند و از سرعت عکسبرداری پیاپی تا 10 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM که یک دوربین چند کاره با امکانات انحصاری است، دوربین Canon 90D با سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS وضوح بالایی دارد و سنسور این دوربین نیز برای تمام ویژگی های بهتر از دقت کامل برخوردار است. طراحی این سنسور به روز شده به طور قابل توجهی کیفیت تصویر را بهینه می کند. وضوح تصویر، محدوده دینامیکی و حساسیت ISO 25600 با نویز کم برای امکان عکاسی در شرایط نوری مختلف.

دوربین Canon 90D با لنز 18-135 USM

همچنین به لطف ترکیب پردازنده و سنسور دوربین Canon EOS 90D امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فول اچ دی با سرعت 120 فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری پیاپی تا 10 فریم بر ثانیه وجود دارد. دوم دوما هنگام کار با منظره یاب اپتیکال دوربین کانن 90D، یک سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای با دقت و سرعت بالا امکان ثبت و ردیابی سوژه را در نور کم و شرایط نوری مختلف برای ما فراهم می کند. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel AF 5481 نقطه ای درست مانند دوربین فیلمبرداری در حالت نمایش زنده و حالت فیلمبرداری با فوکوس نرم و سریع با دقت بسیار بالا عمل می کند. دوربین Canon 90D برای تکمیل قابلیت های عکاسی از صفحه نمایش لمسی و چرخشی استفاده می کند که به کاربر اجازه می دهد در شرایط و زوایای مختلف عکس بگیرد. منظره یاب 90D از نوع پنتاپریسم بوده و فوق العاده شفاف و باکیفیت است تا کاربر بتواند از طریق منظره یاب با وضوح بسیار بالا عکاسی را تجربه کند. علاوه بر این، اتصال Wi-Fi داخلی و بلوتوث به شما امکان می دهد دستگاه های تلفن همراه سازگار با دوربین را متصل کرده و فایل های خود را به اشتراک بگذارید.

با برخی از ویژگی ها ادامه دهید دوربین کانن 90D بیشتر یاد خواهید گرفت.

سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS

دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM دارای سنسور CMOS 32.5 مگاپیکسلی APS-C است و وضوح تصویر بسیار خوبی دارد، 90D می تواند تصاویر با وضوح بالا و محدوده دینامیکی با محدوده حساسیت ISO گسترده (100-25600) ثبت کند تا به خوبی ضبط کند. با نویز کم در شرایط نوری مختلف. ترکیب سنسور و پردازنده این دوربین عملکرد 90D را تا حد زیادی افزایش می دهد و عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم در ثانیه، فیلمبرداری UHD 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری Full HD 1080 با سرعت 120 فریم در ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

سیستم فوکوس متقاطع 45 نقطه ای و Dual Pixel CMOS AF

فوکوس دقیق روی دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM با استفاده از منظره یاب اپتیکال، سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای، که همگی با سیستم تشخیص فاز به صورت متقاطع متصل شده اند، بیشترین فوکوس را در شرایط کم نور تا -3 EV در هر عکس در شرایط نوری مختلف انجام می دهد. کاربر . برای کار با لنزهای تله فوتو که از طریق یک اکستندر به دوربین متصل می‌شوند، 27 نقطه فوکوس این دوربین می‌تواند تا f/8 به خوبی کار کند و دو نقطه فوکوس مرکزی در این مورد در مقادیر دیافراگم باز نزدیک‌تر دقیق‌تر هستند. طراحی نقاط فوکوس متقاطع قرار گرفته بر روی سنسور نیز با دقت انجام شده و عملکرد عالی را در شرایط نوری مختلف ارائه می دهد. سیستم فوکوس 45 نقطه ای دVerbin Canon 90D این دوربین با استفاده از یک سنسور قدرتمند برای ردیابی و حفظ فوکوس یا فوکوس مداوم و پیوسته روی سوژه های متحرک نیز عالی است. سیستم فوکوس دوربین کانن 90D دارای 4 حالت فوکوس در حالت فوکوس خودکار تک نقطه ای و فوکوس فوکوس منطقه ای است که به شما امکان می دهد از بین 9 نقطه فوکوس یک نقطه را انتخاب کنید و حالت سوم فوکوس فوکوس منطقه بزرگ است که به شما امکان می دهد سه حالت کلی را انتخاب کنید. حالت چهارم AF حالت انتخاب خودکار 45 نقطه ای است که در آن دوربین به طور خودکار نقطه فوکوس را انتخاب می کند.

هنگام فیلمبرداری یا عکسبرداری با دوربین Canon EOS 90D 18-55 STM در حالت نمایش زنده، از سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS استفاده می شود که دارای 5481 نقطه فوکوس قابل انتخاب است. عملکرد این سیستم فوکوس بسیار روان و سریع بوده و شبیه به سیستم فوکوس یک دوربین فیلمبرداری حرفه ای می باشد. سیستم فوکوس Dual Pixel CMOS AF از 2 دیود حساس به نور مجزا در هر پیکسل استفاده می‌کند تا شبکه جمع‌آوری تشخیص فاز گسترده‌ای را در حسگر تصویر ارائه دهد تا فوکوس در سریع‌ترین زمان ممکن شکل بگیرد و کنترل بیشتری روی فوکوس دوربین داشته باشیم. در هنگام عکسبرداری سیستم فوکوس این دوربین به خوبی کار می کند و دقت بالایی دارد که به کاربر این امکان را می دهد تا در بهترین حالت ردیابی در هر فریم از اجسام متحرک عکس بگیرد. همچنین در هنگام عکاسی، سیستم فوکوس خودکار Movie Servo با تغییر فاصله و سوژه، فوکوس روان و سریع را فراهم می کند و قابلیت تنظیم حساسیت ردیابی، سرعت AF و اولویت ردیابی چهره از دیگر ویژگی های این دوربین است. سیستم فوکوس لمسی این دوربین نیز به کاربر این امکان را می دهد که با لمس صفحه نمایش به راحتی نقطه فوکوس را انتخاب کند. علاوه بر این سیستم ردیابی سوژه این دوربین عملکرد بسیار خوبی در هنگام عکاسی دارد.

نقاط قوت

  • سنسور 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS
  • عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری 4K (بدون برش)
  • کنترل جوی استیک
  • سیستم فوکوس Dual Pixel CMOS AF
  • سرعت AF و اولویت ردیابی چهره
  • مسکن آرسل و موم شده مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی
  • طاهر خوش تیپ و خوش تیپ است
  • عمر باتری بهینه

نقاط ضعف

  • بدون شارژ USB-C
  • وقتی دوربین در حالت منظره یاب است، فوکوس خودکار خیلی دقیق نیست.
  • کاهش نویز بر کیفیت فایل های JPEG تاثیر منفی می گذارد.
  • لاگ گامای از دست رفته است
  • بدون تثبیت کننده داخلی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 90D 18-55 STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 90D 18-55 STM"، کلیک کنید.