نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III 28-70

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70 این دوربین ساخت سونی است و یکی از بهترین دوربین های این شرکت می باشد. طراحی به روز سنسور این دوربین نیز آن را متمایز می کند. بدون شک سونی یکی از بهترین تولیدکنندگان سنسور دوربین و همچنین دوربین عکاسی و فیلمبرداری است. دوربین Sony Alpha a7 III 28-70 هم از نظر عکاسی و هم فیلمبرداری کیفیت بالایی دارد و توانسته رضایت کاربران را جلب کند. .

برای عملکرد بهتر و عکاسی و تصویربرداری بهتر در نور کم، از سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI و پردازنده BIONZ X نیز در این دوربین استفاده شده است. سریع، پیچیده و دقیق برای ردیابی سوژه با پوشش کافی در قاب عریض ارائه شده به کاربر.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی به روز شده از ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست برای فوکوس سریع تر و دقیق تر در شرایط نوری مختلف در کل محدوده حساسیت ISO 100-51200 استفاده می کند که تا ISO 50-204800 قابل ارتقا است. . دوربین Sony Alpha a7 III 28-70 گزینه مناسبی هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری است.

ضبط ویدئو در Sony Alpha a7 III 28-70 به لطف سنسور فول فریم کیفیت بالایی دارد و نویز و لرزش را به حداقل ممکن کاهش می دهد. Sony Alpha a7 III 28-70 از تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE استفاده می‌کند که اکنون در به حداقل رساندن لرزش دوربین تا 5 استاپ موثر است. همچنین، گستره ISO وسیع، ضبط ویدیوی داخلی UHD 4K را با محدوده وسیع و پویا، با استفاده از عرض کامل سنسور فول فریم، امکان پذیر می کند.

پیشرفت‌های مدل سونی به به‌روزرسانی‌های سیستم تصویربرداری ختم نمی‌شود، طراحی بدنه Sony Alpha a7 III 28-70 نیز به گونه‌ای اصلاح شده است که شامل یک صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با وضوح 922k نقطه، با طراحی کج‌شده برای پشتیبانی بهتر از گوشه های بالا و پایین برای انعطاف بیشتر در هنگام عکسبرداری طراحی شده اند.

یک سیستم Tru-Finder OLED EVF با قطر نقطه 2.36 متر نیز برای مشاهده سطوح روشن و سطوح روشن ارائه شده است. دو اسلات کارت حافظه SD و یک اسلات بزرگتر برای باتری NP-FZ100 که به شما کمک می کند با یک بار شارژ تقریباً 710 عکس بگیرید. شاسی آلیاژ منیزیم و درزگیر کامل ضد آب و همچنین مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت از دیگر ویژگی های طراحی Sony Alpha a7 III 28-70 است.

دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

ضبط داخلی فیلم های UHD 4K با نرخ فریم های مختلف تا 30 فریم در ثانیه امکان پذیر است و استفاده از ارتقاء مقیاس 2.4 برابر جزئیات بیشتر و خواندن کامل پیکسل را فراهم می کند. بدون استفاده از پیکسل های خالی، برای تصاویر با کیفیت بالاتر با کاهش moiré و aliasing.

ضبط فول فریم 4K نیز برای بهبود کیفیت در هنگام کار در حساسیت‌های متوسط ​​تا بالا به طور چشمگیری بهبود یافته است تا امکان استفاده کامل از کل سنسور فراهم شود. ضبط Full HD 1080p نیز با نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌شود، هر دو رزولوشن با استفاده از فرمت XAVC S 100 Mb/s 100، در بسته MP4 با نمونه‌برداری 4:2:0 موجود است.

ضبط با سرعت بالا، 120 فریم در ثانیه امکان فیلمبرداری 4x و 5x با نرخ فریم تنظیم شده روی 30p یا 24p را فراهم می کند. علاوه بر ضبط داخلی با کیفیت بالا، خروجی HDMI فشرده نشده همچنین امکان استفاده از یک ضبط کننده خارجی اضافی را برای ضبط 4K خالص با نمونه برداری 4:2:2 فراهم می کند.

Sony Alpha a7 III 28-70 با کنترل‌های رنگ و گامای قابل تنظیم، به کاربران اجازه می‌دهد گاما، سطح مشکی، سطح رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند از منحنی گاما مشابه S-Log2 استفاده کنند.

طراحی دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

دارای یک XGA OLED Tru-Finder EVF با وضوح 2.36 متر و بزرگنمایی 0.78x برای مشاهدات روشن و واضح با جزئیات دقیق. این طراحی منظره یاب همچنین امکان استفاده از فوکوس خودکار در حالت فوکوس ذره بین و همچنین افزایش فوکوس فوکوس را برای استفاده از قابلیت فوکوس دستی فراهم می کند.

علاوه بر EVF، یک LCD 3.0 اینچی با 922000 نقطه وجود دارد که دارای طراحی پنل لمسی برای عملکرد بصری و کنترل فوکوس است. صفحه نمایش نیز 107 درجه به بالا و 41 درجه به پایین خم می شود تا کاربر بتواند از مزایای آن استفاده کند. در گوشه های بالا و پایین

اگرچه شاسی آلیاژ منیزیم سبک وزن است، اما از نظر استحکام، دوام و پایداری شما را راحت می کند. همچنین برای پشتیبانی بهتر از لنزهای سنگین، مانیتور لنز نیز بهبود یافته است، بنابراین نگران استحکام بدنه و مانیتور نباشید.

Sony Alpha a7 III 28-70 آب بندی شده و در برابر هر گونه شرایط آب و هوایی، گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. Sony Alpha a7 III 28-70 با کمک باتری NP-FZ100 عمر باتری را بهبود بخشیده است و اکنون می توانید با یک بار شارژ تقریباً 710 عکس بگیرید.

دو اسلات کارت حافظه SD به شما امکان می دهد با استفاده ایمن از شکاف دوم در مواقع اضطراری یا مدیریت فرمت های بین این دو اسلات با ذخیره آنها در پارتیشن های JPEG خام و طبقه بندی شده در زمان صرفه جویی کنید. در همین حال، یکی از اسلات کارت برای پشتیبانی از کارت حافظه UHS-II رتبه بندی شده است.

علاوه بر درگاه micro USB، یک پورت USB 3.0 Type-C نیز به کیس اضافه شده است که از اتصال سریعتر و مطمئن تری پشتیبانی می کند. اتصال USB Type-C به شما امکان می دهد دوربین را در حین استفاده شارژ کنید.
Wi-Fi داخلی Sony Alpha a7 III 28-70 به شما این امکان را می دهد که مستقیماً اطلاعات مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل و سایت های ذخیره سازی تصویر مبتنی بر ابر در دستگاه های تلفن همراه به اشتراک بگذارید.

NFC (ارتباطات میدان نزدیک) نیز پشتیبانی می شود که امکان اتصال بین دوربین و دستگاه های تلفن همراه سازگار را فراهم می کند. اتصال بلوتوث همچنین امکان دسترسی به داده های موقعیت مکانی را فراهم می کند.

سنسور دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و پردازشگر تصویر BIONZ X دارای طراحی نور روشن برای ارائه تصاویر با وضوح بالا و در عین حال به حداقل رساندن نویز و بهبود عملکرد هستند. این ساختار حسگر با طراحی لنز روی تراشه بدون شکاف و پوشش ضد انعکاس برای بهبود جمع آوری نور و افزایش جزئیات کار می کند.

همچنین، سیم مسی سرعت انتقال داده را به طور چشمگیری بهبود می بخشد تا عکس های 14 بیتی با وضوح بالا ایجاد کند که در محدوده حساسیت بومی ISO 100-51200 گرفته می شود، قابل ارتقا تا ISO 50-204800.

پردازنده BIONZ X همچنین با یک پردازنده جلویی پرسرعت LSI کار می‌کند تا زمان‌های پردازش سریع‌تری را ارائه دهد، همراه با توانایی ثبت محدوده دینامیکی چشمگیر 15 استاپ در حساسیت‌های کم. ترکیب سنسور و پردازنده همچنین از عکاسی پیاپی سریع تا 10 فریم در ثانیه با وضوح کامل سود می برد.

تا 177 عکس متوالی و AF/AE مداوم هنگام کار با شاتر مکانیکی یا شاتر الکترونیکی هنگام عکاسی با نمای زنده و سرعت عکاسی پیاپی تا 8 فریم در ثانیه امکان پذیر است.

Sony Alpha a7 III 28-70 انتخاب خوبی برای عکاسی و فیلمبرداری با سرعت بالا با عملکرد عالی در نور کم، سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و یک جفت پردازشگر تصویر BIONZ X برای تحقق 10 فریم در ثانیه مداوم است. عملکرد عکاسی و فوکوس خودکار برای ردیابی سریع‌تر و مطمئن‌تر سوژه بهبود یافته است.

این سیستم AF هیبریدی پیشرفته از ترکیب 693 نقطه تشخیص فاز و 425 ناحیه تشخیص کنتراست سریع برای فوکوس سریعتر در شرایط نوری مختلف و همچنین حفظ فوکوس روی سوژه ها به طور مؤثرتر استفاده می کند.

سیستم فوکوس خودکار سریع هیبریدی در دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

یک سیستم فوکوس 4 بعدی پیشرفته اکنون 693 نقطه تشخیص فاز را که تقریباً 93 درصد از فریم را پوشش می دهند، به همراه 425 میدان تشخیص کنتراست برای فوکوس خودکار قابل اعتماد و ردیابی سریع سوژه ترکیب می کند. مدل های قبلی a7 و همچنین فوکوس بهبود یافته در نور کم.

استفاده از نقاط تشخیص فاز همچنین امکان استفاده از لنزهای A-mount را از طریق آداپتورهای لنز اختیاری LA-EA3 یا LA-EA1 با سازگاری کامل با ردیابی مداوم AF/AE می دهد. سیستم فوکوس خودکار همچنین از انواع توابع فوکوس تنظیم شده پشتیبانی می کند، از جمله قفل AF، که فوکوس را روی سوژه های متحرک حفظ می کند و در عین حال از یک قاب قابل تنظیم که روی سوژه متحرک مورد نظر تنظیم شده است، و گسترش نقطه انعطاف پذیر، تمرکز می کند.
که از نقاط فوکوس مجاور برای حفظ تمرکز بر روی اجسام متحرک استفاده می کند، حتی اگر نقطه انتخاب شده اولیه فوکوس خود را از دست بدهد. علاوه بر این، Eye AF برای ایجاد فوکوس روی چشم های سوژه قابل تشخیص است که برای پرتره ها در هر دو حالت AF-S و AF-C موجود است.

فوکوس خودکار همچنین می تواند همراه با عملکرد فوکوس برای فوکوس بحرانی هنگام استفاده از جزئیات سوژه کوچک استفاده شود. از صفحه نمایش لمسی عقب نیز می توان برای کنترل لمسی استفاده کرد و حالت کنترل فوکوس لمسی به شما امکان می دهد در حالی که چشم خود را به منظره یاب نگاه دارید، مستقیماً از صفحه نمایش عقب استفاده کنید.

سونی Alpha a7 III 28-70 و سیستم تثبیت کننده SteadyShot 5 محوره

یک سیستم تثبیت‌کننده 5 مرحله‌ای SteadyShot INSIDE، پنج نوع لرزش دوربین را که هنگام فیلم‌برداری و فیلم‌برداری ثابت با آن مواجه می‌شوید، جبران می‌کند. این به کاربران اجازه می دهد تا با اطمینان از هر لنز بدون هیچ لرزشی استفاده کنند.

از طرفی تمامی سبک های عکاسی مانند تصاویر ماکرو و زوم شده از این سیستم بهره می برند. همه تثبیت‌کننده‌های 5 محور همیشه کار خواهند کرد، حتی در صورت استفاده از لنزها و آداپتورهای شخص ثالث یا لنزهایی با تثبیت‌کننده نوری داخلی.

لنز Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6

اگر به دنبال یک لنز زوم سبک وزن هستید، 70-28 گزینه خوبی است. لنز مناسب برای دوربین های فول فریم با دیافراگم f/3.5-5.6 لنز مناسب برای عکاسی در نور کم که با وجود عنصر کروی، اعوجاج را به حداقل می رساند. فوکوس سریع داخلی و تثبیت کننده اپتیکال SteadyShot که به جلوگیری از لرزش دست کمک می کند.

از دیگر ویژگی های 28-70 می توان به دیافراگم دایره ای 7 تیغه آن اشاره کرد، نکته مهم این است که این لنز ضد آب و آب بندی است و گرد و غبار و رطوبت روی آن تاثیر نمی گذارد.

به طور کلی اگر بخواهیم مشخصات این لنز را طبقه بندی کنیم، موارد زیر در این طبقه بندی گنجانده شده است:

  • این لنز که برای دوربین های فول فریم E-mount طراحی شده است، محدوده جهانی 28-70 میلی متری را پوشش می دهد: زاویه باز تا تله فوتو. همچنین با دوربین‌های فرمت APS-C که محدوده فاصله کانونی 42-105 میلی‌متر را ارائه می‌کنند، کار می‌کند.
  • یک عنصر شیشه ای با پراکندگی بسیار کم در طراحی لنز گنجانده شده است تا به کاهش انحرافات رنگی و حاشیه های رنگی برای بهبود وضوح و خنثی رنگ کمک کند.
  • سه عنصر کروی در طراحی لنز برای کاهش آستیگماتیسم، اعوجاج میدان، کما و سایر انحرافات تک رنگ در نظر گرفته شده است.
  • مکانیسم فوکوس داخلی و موتور خطی به یک سیستم سریعتر و پاسخگوتر کمک می کند و به راحتی کار می کند.
  • تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال SteadyShot به شما کمک می‌کند هنگام عکاسی دستی با سرعت شاتر پایین، لرزش دوربین را برای تصاویر واضح‌تر به حداقل برسانید. این سیستم تثبیت کننده را می توان با تثبیت کننده تصویر سنسور دوربین برای کنترل موثرتر تاری ترکیب کرد.
  • طراحی آب بندی مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت به آن اجازه می دهد در شرایط سخت کار کند و حلقه های کنترل لاستیکی در دماهای پایین تر استفاده می شوند.
  • هنگام استفاده از تکنیک های فوکوس انتخابی، دیافراگم هفت پره دایره ای به کیفیت دلپذیر بوکه کمک می کند.

نقاط قوت دوربین بدون آینه سونی Alpha a7 III 28-70

  • سیستم AF 693 نقطه
  • فیلمبرداری مداوم 4K
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III 28-70

  • کنترل صفحه لمسی محدود
  • به اندازه X-H1 فوجی فیلم مقاوم در برابر آب و هوا نیست
  • خروجی ویدیوی 10 بیتی مانند Panasonic GH5s نیست

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III 28-70" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a7 III 28-70"، کلیک کنید.