نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 Body فقط بدنه

بررسی تخصصی دوربین بدون آینه بدنه Sony Alpha a6400

نمای کلی دوربین سونی Alpha a6400

دوربین بدون آینه سونی Alpha a6400 Body محصول سونی باید به عنوان یک دوربین بدون آینه پایدار، سریع، همه کاره و جمع و جور با فرمت APS-C شناخته شود که بسیاری از ویژگی هایی را دارد که معمولاً در یک دوربین کامپوزیت فول فریم به آن نیاز دارید، شامل فوکوس خودکار 0.02 ثانیه، فوکوس خودکار چشم در زمان واقعی، بالا. – سرعت عکسبرداری تا 11 فریم در ثانیه و عکسبرداری بی صدا تا 8 فریم در ثانیه با ردیابی AF / AE، پردازنده تصویر به روز شده BIONZ X، صفحه نمایش LCD لمسی با چرخش 180 درجه به بالا و 74 درجه پایین، فیلمبرداری UHD 4K با پیکسل عالی و بدون پیکسل ، ضبط داخلی برای ویدیوهای تایم لپس، و… خوب، من فکر می کنم ما کلمه درست را برای شروع با قدرت مطرح کرده ایم. هم در عکس و هم در فیلم، a6400 خود را به عنوان یک ابزار تصویربرداری سریع و دقیق برای ضبط چند رسانه ای ثابت کرده است.

سنسور و پردازنده

دوربین Sony Alpha a6400 Body مناسب افرادی است که به طور حرفه ای به عکاسی می پردازند اما برای گرافیست ها یا فیلمسازان به دلیل وجود سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor CMOS و پردازشگر تصویر BIONZ X، تصاویر با کیفیت و شفاف با طیف شما طیف وسیعی از حساسیت‌های قابل ارتقا از ISO 100 تا 102400 را به شما می‌دهد. این ویژگی‌ها با سرعت بازخوانی شتاب‌دار برای ضبط ویدیوی اصلی 4K24 و Full HD 1080p120 با تازه‌سازی کامل پیکسل ارائه می‌شوند. این پردازنده شامل تنظیمات حرکتی S&Q (آهسته و سریع) است که ضبط ویدیوی Full HD را با نرخ فریم های مختلف از 1 تا 120 فریم بر ثانیه امکان پذیر می کند، به علاوه HLG Hybrid Log-Gamma که شامل گردش های کاری HDR، S-Log2 و S-Log3 برای درجه بندی رنگ استفاده می شود. انعطاف پذیری، به شما این امکان را می دهد که از فیلمبرداران بیشتر بهره ببرید. گرفتن عکس امکان عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم در ثانیه را برای حداکثر 116 عکس JPEG و 46 عکس خام یا 44 فریم خام و JPEG متوالی و همچنین یک فایل خام 14 بیتی فراهم می کند.

تمرکز کنید

دوربین Sony Alpha a6400 Body سیستم فوکوس خودکار را از نزدیکان فول فریم خود یعنی a7R III و a7 III یا a9 به ارث برده است. ترکیب سنسور و پردازنده آلفا 6400 از فوکوس 4 بعدی استفاده می کند و دارای سیستم تشخیص فاز 425 نقطه ای است که حدود 84 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهد و سیستم تشخیص کنتراست 425 نقطه ای را ارائه می دهد که هر دو فوکوس سریع و دقیق را ارائه می دهند بنابراین a6400 دارای 425 است. نقاط فوکوس خودکار تشخیص فاز و 425 نقطه فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست که در کل منطقه تصویر با فاصله متراکم قرار گرفته اند و تقریباً 84 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهند. این سیستم فوکوس خودکار تک موتوره با سرعت بالا و عملکرد بالا با یک پردازنده تصویر BIONZ X ترکیب شده است که با هم به دوربین اجازه می دهد تنها در 0.02 ثانیه فوکوس کند و به طور موثر قفل سوژه را حفظ کند و می تواند حتی سریع ترین اجسام متحرک را ردیابی کند.

کارایی این سیستم فوکوس همچنین امکان فوکوس خودکار بلادرنگ را فراهم می کند که دقت، سرعت و عملکرد ردیابی Eye AF را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از تشخیص اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی برای ردیابی بی‌درنگ استفاده می‌کند و رنگ، فاصله شی (عمق) و الگوی (روشنایی) را به عنوان اطلاعات مکانی پردازش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه اشیا با دقت ثبت می‌شوند.

طراحی

دوربین Sony Alpha a6400 Body مکمل مدل‌های قبلی در زمینه تصویربرداری است و با توجه به اینکه عملکرد ضد گرد و غبار از فیلتر نوری محافظت می‌کند، آن‌ها را با بدنه آلیاژی منیزیم مقاوم با دکمه‌ها و صفحه‌های آرسل و موم شده ترکیب می‌کند. Alpha a6400 دارای یک منظره یاب الکترونیکی با دقت بالا XGA Tru-Finder 2.36 متری برای مشاهده روشن و واضح در سطح چشم است و EVF حالت مشاهده با ردیابی 120 فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

صفحه نمایش

مانیتور دوربین Sony Alpha a6400 Body از نوع TFT LCD و دارای صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با کیفیت 921.6k نقطه است. و جهت حرکت این مانیتور بسیار هوشمندانه ساخته شده است به گونه ای که دو درجه چرخش متفاوت برای استفاده از زوایای کار بالا و پایین تعریف شده است تا در مواقع نیاز 180 درجه بالا و 74 درجه پایین حرکت کند. علاوه بر لمس، یک تجربه کاربری بسیار راحت را فراهم می کند.

وای فای

خوشبختانه وای فای یکی از ویژگی های دیگر دوربین آلفا a6400 است که البته نمی تواند برای چنین دوربینی ایده آل باشد، اما می توانید از طریق وای فای داخلی با NFC و با استفاده از گوشی هوشمندی که دارای کنترل بصری لایه بندی تصاویر شما را کنترل می کند.

فناوری AF چشم

دوربین Sony Alpha a6400 Body جدیدترین نسخه از فناوری Eye AF سونی را در این نسخه Real Time Eye AF معرفی کرد. این قابلیت از تشخیص شی مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی و پردازش داده های چشم در زمان واقعی استفاده می کند و در نتیجه دقت، سرعت و کارایی ردیابی Eye AF را افزایش می دهد. در تمام حالت های فوکوس خودکار، دوربین اکنون به طور خودکار چشم های سوژه را تشخیص می دهد. دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا Eye AF فعال شود، و در حالت AF-C یا AF-A، سوژه را می توان به عنوان چشم هدف (چپ یا راست) انتخاب کرد. نقطه کانونی گزینه‌ها شامل خودکار/چشم راست/چپ و عملکرد جابه‌جایی راست/چپ نیز می‌تواند به یک عملکرد سفارشی اختصاص داده شود. این فناوری ذهن عکاس را آزاد می کند تا فقط روی سیستم فوکوس بدون نگرانی از حرکت احتمالی تمرکز کند. پشتیبانی از AF حیوانات در تابستان 2019 از طریق به روز رسانی نرم افزار سیستم اضافه شد.

ردیابی زمان

علاوه بر این، سیستم “ردیابی بلادرنگ” اولین ردیابی سونی است که در دوربین Sony Alpha a6400 Body پیاده سازی شده است. در این مورد از الگوریتم سونی استفاده می شود که شامل هوش مصنوعی (AI) است که شی را تشخیص می دهد و رنگ، فاصله از جسم (عمق) و الگو (روشنایی) را پردازش می کند.

نقاط قوت دوربین آلفا a6400

  • بدنه سبک و جمع و جور
  • سنسور تصویر 24 مگاپیکسلی APS-C
  • فوکوس خودکار سریع و دقیق
  • صفحه نمایش ال سی دی سلفی
  • فلاش داغ داخلی
  • فیلمبرداری 4K بدون محدودیت ضبط

نقاط ضعف دوربین آلفا a6400

  • کنترل خارجی محدود
  • سیستم منو قابل تعویض
  • عمر باتری محدود
  • منظره یاب و صفحه نمایش با تکنولوژی قدیمی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 Body فقط بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 Body فقط بدنه"، کلیک کنید.