نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 16-50mm مشکی

بررسی تخصصی دوربین بدون آینه مشکی 16-50 میلی متری Sony Alpha a6400

دوربین بدون آینه 16-50 میلی متری سونی Alpha a6400

دوربین بدون آینه 16-50 میلی متری سونی Alpha a6400 یک محصول سونی، شاید برای تعریف Sony Alpha a6400 لازم است با کمی اقتدار شروع کنیم. پایدار، سریع، همه کاره و جمع و جور، آلفا a6400 یک دوربین بدون آینه با فرمت APS-C است که بسیاری از عملکردها را که معمولاً برای آنها استفاده می شود ترکیب می کند. ترکیب چارچوب کاملی را که نیاز دارید به شما می دهد.

شامل فوکوس خودکار 0.02 ثانیه‌ای، فوکوس خودکار چشمی بی‌درنگ، عکاسی با سرعت بالا تا 11 فریم در ثانیه و عکاسی بی‌صدا تا 8 فریم در ثانیه با ردیابی AF/AE، پردازشگر تصویر BIONZ X به روز، صفحه نمایش LCD لمسی با چرخش 180 درجه به بالا و 74 درجه پایین، ضبط ویدئو با پیکسل کامل UHD 4K و خواندن بدون پیکسل، ضبط فیلم با گذشت زمان داخلی، و موارد دیگر.

خب، من فکر می کنم که ما حق صحبت کردن را به زور بالا برده ایم. هم در عکس و هم در فیلم، a6400 خود را به عنوان یک ابزار تصویربرداری سریع و دقیق برای ضبط چند رسانه ای ثابت کرده است.

سنسور و پردازنده

دوربین 16-50 میلی‌متری Sony a6400 برای افرادی که به طور حرفه‌ای به عکاسی می‌پردازند، اما برای گرافیست‌ها یا فیلمسازان، به دلیل وجود سنسور Exmor CMOS 24.2 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر BIONZ X، تصاویر با کیفیت و شفاف با شما مناسب است. طیف گسترده‌ای از حساسیت‌های قابل ارتقا از ISO 100 تا 102400 را دریافت می‌کند. این ویژگی‌ها با سرعت خواندن شتاب برای ضبط ویدیوی داخلی 4K24 و Full HD 1080p120 با بازخوانی کامل پیکسل ارائه می‌شوند.

این پردازنده شامل تنظیمات حرکتی S&Q (آهسته و سریع) است که ضبط ویدیوی Full HD را با نرخ فریم های مختلف از 1 تا 120 فریم بر ثانیه امکان پذیر می کند، به علاوه HLG Hybrid Log-Gamma که شامل گردش های کاری HDR، S-Log2 و S-Log3 برای انعطاف پذیری درجه بندی رنگ استفاده می شود. ، به شما امکان می دهد از فیلمبرداران بیشتر بهره ببرید. گرفتن عکس امکان عکاسی پیاپی با سرعت 11 فریم در ثانیه را برای حداکثر 116 عکس JPEG و 46 عکس خام یا 44 فریم خام و JPEG متوالی و همچنین یک فایل خام 14 بیتی فراهم می کند.

تمرکز کنید

a6400 16-50mm سیستم فوکوس خودکار را از بستگان نسبتاً فول فریم خود، a7R III و a7 III یا a9 به ارث برده است. ترکیب سنسور و پردازنده آلفا 6400 از فوکوس 4 بعدی استفاده می کند و دارای یک سیستم تشخیص فاز 425 نقطه ای است که حدود 84 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهد و یک سیستم تشخیص کنتراست 425 نقطه ای که هر دو فوکوس سریع و دقیق را ارائه می دهند.

بنابراین a6400 دارای 425 نقطه فوکوس خودکار با تشخیص فاز و 425 نقطه فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست است که به طور متراکم در کل منطقه تصویر قرار گرفته اند و تقریباً 84 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهند. این سیستم فوکوس خودکار تک موتوره با سرعت بالا و عملکرد بالا با یک پردازنده تصویر BIONZ X ترکیب شده است که با هم به دوربین اجازه می دهد تنها در 0.02 ثانیه فوکوس کند و به طور موثر قفل سوژه را حفظ کند و می تواند حتی سریع ترین اجسام متحرک را ردیابی کند.

کارایی این سیستم فوکوس همچنین امکان فوکوس خودکار بلادرنگ را فراهم می کند که دقت، سرعت و عملکرد ردیابی Eye AF را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از تشخیص اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی برای ردیابی بی‌درنگ استفاده می‌کند و رنگ، فاصله شی (عمق) و الگوی (روشنایی) را به عنوان اطلاعات مکانی پردازش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه اشیا با دقت ثبت می‌شوند.

طراحی

دوربین 16-50 میلی‌متری Sony a6400 از مدل‌های قبلی در بخش تصویربرداری استفاده می‌کند و آنها را با بدنه آلیاژی منیزیمی مقاوم با دکمه‌ها و صفحه‌های آرسل و موم شده ترکیب می‌کند تا در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت کند، در حالی که عملکرد ضد گرد و غبار از فیلتر نوری محافظت می‌کند.

آلفا 6400 دارای یک منظره یاب الکترونیکی با دقت بالا XGA Tru-Finder با 2.36 متر برای مشاهده روشن و واضح در سطح چشم است و EVF حالت مشاهده 120 فریم در ثانیه را ارائه می دهد. موضوعات سریعی برای ردیابی صحیح وجود دارد.

صفحه نمایش

مانیتور دوربین a6400 از نوع TFT LCD و دارای صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با کیفیت 921.6k نقطه می باشد. و جهت حرکت این مانیتور بسیار هوشمندانه ساخته شده است به گونه ای که دو درجه چرخش متفاوت برای استفاده از زوایای کار بالا و پایین تعریف شده است تا در مواقع نیاز 180 درجه بالا و 74 درجه پایین حرکت کند. علاوه بر لامسه بودن، تجربه کاربری بسیار راحت را فراهم می کند.

وای فای

خوشبختانه Wi-Fi یکی از دیگر ویژگی های دوربین 16-50 میلی متری سونی a6400 است که البته نمی تواند برای چنین دوربینی ایده آل باشد، اما می توانید از طریق وای فای داخلی با استفاده از NFC تصاویر را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. گوشی هوشمندی که کنترل بصری عملیات لایه بندی را بر عهده می گیرد.

فناوری AF چشم

a6400 آخرین نسخه فناوری فوکوس خودکار چشم سونی را در این نسخه «فوکوس خودکار چشم واقعی» معرفی کرد. این قابلیت از تشخیص شی مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی و پردازش داده های چشم در زمان واقعی استفاده می کند و در نتیجه دقت، سرعت و کارایی ردیابی Eye AF را افزایش می دهد.

در تمام حالت های فوکوس خودکار، دوربین اکنون به طور خودکار چشم های سوژه را تشخیص می دهد. دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا Eye AF فعال شود، و در حالت AF-C یا AF-A، سوژه را می توان به عنوان چشم هدف (چپ یا راست) انتخاب کرد. نقطه کانونی

گزینه‌ها شامل خودکار/چشم راست/چپ و عملکرد جابه‌جایی راست/چپ نیز می‌تواند یک عملکرد سفارشی اختصاص داده شود. این فناوری ذهن عکاس را آزاد می کند تا فقط روی سیستم فوکوس بدون نگرانی از حرکت احتمالی تمرکز کند. پشتیبانی از AF حیوانات در تابستان 2019 از طریق به روز رسانی نرم افزار سیستم اضافه شد.

ردیابی در زمان واقعی

علاوه بر این، سیستم “ردیابی بلادرنگ” اولین ردیابی سونی است که در a6400 پیاده سازی شده است. در این مورد از الگوریتم سونی استفاده می شود که شامل هوش مصنوعی (AI) است که شی را تشخیص می دهد و رنگ، فاصله از جسم (عمق) و الگو (روشنایی) را پردازش می کند.

نقاط قوت

  • بدنه سبک و جمع و جور
  • سنسور تصویر 24 مگاپیکسلی APS-C
  • فوکوس خودکار سریع و دقیق
  • صفحه نمایش ال سی دی سلفی
  • فلاش داغ داخلی
  • فیلمبرداری 4K بدون محدودیت ضبط

نقاط ضعف

  • کنترل خارجی محدود
  • سیستم منو قابل تعویض
  • عمر باتری محدود
  • منظره یاب و صفحه نمایش با تکنولوژی قدیمی

لنز Sony E 16-50mm 16-50 میلی متر f/3.5-5.6 OSS

16-50 میلی متر یک بسته ایده آل برای آلفا 6400 است، اگرچه محدوده زوم 24-75، کیفیت نوری عالی در سراسر محدوده، یک عنصر پراکندگی فوق العاده کم و چهار عنصر غیرکروی برای مبارزه با انحرافات مختلف و بهبود کنتراست را ارائه می دهد.

این لنز همچنین دارای تثبیت‌کننده تصویر Optady SteadyShot و مکانیزم زوم است که هر دو به شما کمک می‌کنند عکس‌ها و فیلم‌های صاف و ثابتی بگیرید. علاوه بر این، دارای طراحی فوکوس داخلی، حداقل فاصله کانونی 9.8 اینچ است و از دیافراگم دایره ای هفت تیغه برای بوکه صاف استفاده می کند.

این دوربین که برای دوربین‌های فرمت E APS-C طراحی شده است، 16 تا 50 میلی‌متر محدوده زوم استاندارد جهانی را ارائه می‌کند که معادل 24 تا 75 میلی‌متر است. دیافراگم متغیر f/3.5-5.6 به به حداقل رساندن اندازه و وزن کلی لنز کمک می کند.

یک عنصر شیشه ای با پراکندگی بسیار کم در طراحی لنز گنجانده شده است تا به کاهش انحرافات رنگی و ریخته گری رنگ برای بهبود وضوح رنگ کمک کند. برای کاهش آستیگماتیسم، انحنای میدان و سایر انحرافات تک رنگ، چهار عنصر کروی در طراحی لنز گنجانده شده است.

تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال SteadyShot به کاهش لرزش دوربین کمک می‌کند تا تصاویر دستی واضح‌تر با سرعت‌های شاتر آهسته‌تر باشند. این سیستم تثبیت کننده همچنین می تواند با کنترل لرزشگیر تصویر از سنسور تغییر دوربین ترکیب شود تا کنترل بیشتری بر تاری دوربین ارائه دهد.

مشخصات OSS Sony E 16-50mm f/3.5-5.6

  • با مکانیسم زوم موجود در این لنز، از مکانیسم‌های زوم صاف برای عکاسی لذت ببرید.
  • به لطف طراحی تاشو، این لنز را می توان در صورت عدم استفاده به طور کامل فشرده کرد.
  • طراحی فوکوس داخلی به سرعت فوکوس خودکار سریع و حداقل فاصله فوکوس 9.8 اینچی کمک می کند.
  • دیافراگم هفت تیغه با استفاده از تکنیک های فوکوس انتخابی به کیفیت بوکه لذت بخشی کمک می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 16-50mm مشکی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony Alpha a6400 16-50mm مشکی"، کلیک کنید.