نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a9 III

دوربین بدون آینه سونی A9 III با شاتر جهانی: اولین در نوع خود

Sony A9 III با معرفی اولین سنسور شاتر بدون آینه فول فریم جهان، انقلابی در ورزش، حیات وحش، اخبار و بسیاری از زمینه های دیگر ایجاد کرده است. این فناوری نوآورانه سطح عکاسی فول فریم را بالا می‌برد و ویژگی‌هایی از جمله عکاسی خام پیوسته تا 120 فریم در ثانیه و همگام‌سازی فلاش تا سرعت شاتر 1/80000 ثانیه را ارائه می‌دهد. ترکیب عملکرد این سنسور 24.6 مگاپیکسلی با پردازنده قدرتمند BIONZ XR و موتور پردازش هوش مصنوعی سونی، سیستمی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد که پاسخگویی و قابلیت اطمینان استثنایی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد.

شاتر جهانی: نوآوری در دوربین های بدون آینه

سونی با معرفی A9 III اولین دوربین بدون آینه فول فریم با شاتر جهانی را عرضه کرد. استفاده از شاتر جهانی یک جهش بزرگ در عملکرد نسبت به فناوری شاتر فرار است که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. شاتر سراسری، خواندن تقریباً آنی و همزمان تمام 24.6 مگاپیکسل روی سنسور را فراهم می‌کند و اعوجاج و سایر مصنوعات ناشی از لرزش شاتر را از بین می‌برد. این فناوری همچنین از هر نظر عملکردی بهتر از شاتر مکانیکی دارد و حضور شاتر فیزیکی در A9 III را غیر ضروری می کند.

کرکره های یونیورسال به اطمینان از نوردهی ثابت و یکنواخت در سراسر قاب در تمام شرایط نوری کمک می کنند. همگام سازی فلاش با هر سرعت شاتر، حتی تا 1/80000 ثانیه امکان پذیر است. خواندن همزمان همچنین از ایجاد رگه های ناشی از منابع نوری خاص مانند نور فلورسنت جلوگیری می کند. A9 III در هر محیطی، چه در باشگاه، چه در فضای باز و چه در نور مصنوعی مخلوط، به راحتی با آن کنار می آید.

عکاسی با فلاش و در شرایط نور مختلط با استفاده از شاتر جهانی منجر به بهبود قابل توجهی در تجربه کاربر می شود. این امکان همگام سازی فلاش را تا 1/80000 ثانیه با هر فلاش فراهم می کند. فلاش‌های سونی از سیستمی استفاده می‌کنند که نتایج بهینه را تضمین می‌کند و فلاش‌های غیر سونی نیز می‌توانند با تنظیم تاخیر از طریق منو، با شاتر همگام شوند.

پیش ضبط و افزایش سرعت: هرگز لحظه ای را از دست ندهید

علاوه بر فناوری حسگر پیشرفته، A9 III به ویژگی‌های جدیدی نیز برای استفاده از حداکثر پتانسیل دوربین مجهز شده است:

پیش ثبت نام: A9 III را می توان طوری تنظیم کرد که با فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه، ضبط تصاویر را در بافر شروع کند. کاربران می توانند این زمان را بین 0.05 تا 1.0 ثانیه تنظیم کنند. پس از فشار دادن دکمه شاتر تا انتها، این تصاویر در کارت حافظه ذخیره می شوند.

افزایش سرعت: همه تیراندازها به حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه A9 III نیاز ندارند. با استفاده از دکمه C5 و Speed ​​Boost که به راحتی در جلوی دوربین در نزدیکی دستگیره قرار گرفته اند، کاربران می توانند به سرعت نرخ فریم عکسبرداری خود را از حالت عادی به سرعت بالاتر تغییر دهند تا مطمئن شوند که عکس بعدی دقیقاً همان چیزی است که می خواهم باشد. . عکاسان می توانند نرخ فریم های مختلف را تا 120 فریم بر ثانیه انتخاب کنند.

فیلمبرداری 4K با کیفیت حرفه ای

در حالی که فناوری شاتر جهانی مزایای قابل توجهی را برای ضبط ویدیو به ارمغان می آورد، باندها و مصنوعات ناشی از لرزش شاتر را حذف می کند، A9 III نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت های ویدیویی دیگری دارد که شایان ذکر است:

  • A9 III از کل منطقه تصویر 6K گرفته و نمونه برداری می کند تا ویدیوی UHD 4K با کیفیت بالا تا 60 فریم بر ثانیه تولید کند.
  • همچنین می‌تواند ویدیوهای 4K تا 120 فریم در ثانیه بدون برش فیلمبرداری کند.
  • با استفاده از رمزگذاری All-I با کیفیت 10 بیتی 4:2:2 به صورت داخلی فیلم ضبط کنید.
  • خروجی 16 بیتی RAW از طریق یک پورت HDMI با اندازه کامل به یک ضبط کننده خارجی سازگار.
  • پروفایل های S-Log3، S-Cinetone و سایر پروفایل های تصویر برای بهینه سازی تصویر متناسب با گردش کار و محیط تولید شما در دسترس هستند.

طراحی بدنه بهبود یافته

با معرفی نسل جدید دوربین های سری آلفا شاهد تغییرات و تنظیمات جزئی هستیم که به منظور ارگونومی بیشتر کار با سیستم انجام شده است. A9 III چندین به روز رسانی دارد:

  • دکمه سفارشی C5 به جلوی بدنه دوربین اضافه شده است.
  • اکنون می توانید کلید حالت عکاسی پیاپی را غیرفعال کرده و سرعت عکسبرداری را از طریق منو تنظیم کنید.
  • دستگیره بهبود یافته و دکمه شاتر کمی افست برای تجربه ارگونومیک تر.
  • دو اسلات کارت CFexpress نوع A/SD به کاربران انعطاف‌پذیری می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد از کارت‌های حافظه موجود خود استفاده کنند یا از گزینه‌های سریع‌تر CFexpress برای استفاده کامل از سرعت افزایش‌یافته A9 III استفاده کنند.
  • پورت USB-C اکنون از USB 3.2 Gen 2 تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.
  • صفحه نمایش لمسی چند زاویه ای 3.2 اینچی 4K با 2.1 میلیون نقطه، که برای اولین بار در a7R V دیده شد. صفحه نمایش طیف رنگی گسترده ای را پوشش می دهد که شامل DCI-P3 می شود.
  • منظره یاب الکترونیکی OLED 9.44 میلیون نقطه ای 0.90x با حداکثر نرخ تازه سازی 240 فریم در ثانیه. A9 III از کیفیت بالای نمایش تا 120 فریم در ثانیه بهره می برد.
  • پورت اترنت برای شبکه های پیشرفته و انتقال داده.
  • دستگیره عمودی اختیاری VG-C5 برای مطابقت با ارگونومی به روز شده A9 III، از جمله دکمه جدید C5 طراحی شده است.

عملکرد و قابلیت استفاده بهبود یافته است

سونی با به‌روزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید، روند کار دوربین‌های حرفه‌ای خود را بهبود می‌بخشد:

  • ضبط صدای واضح تر با میکروفونی که نزدیک تر به کاربر قرار می گیرد. این یادداشت های صوتی را می توان از طریق FTP منتقل کرد و با استفاده از برنامه Transfer & Tagging سونی به متن تبدیل کرد.
  • فراداده IPTC را می توان به طور خودکار به تصاویر اضافه کرد و تا 20 پیش تنظیم را می توان ذخیره کرد.
  • عکس‌های پشت سر هم اکنون می‌توانند به صورت گروهی در حین پخش نمایش داده شوند تا پیمایش در عکس‌برداری آسان‌تر شود، به‌ویژه زمانی که از سریع‌ترین سرعت عکسبرداری A9 III استفاده می‌شود.
  • از Wi-Fi داخلی و اترنت می‌توان برای انتقال سریع داده‌های شبکه هنگام عکس‌برداری استفاده کرد.
  • A9 III برای استفاده در طیف وسیعی از شرایط عکسبرداری طراحی شده است و برای محافظت در برابر آب و هوا عایق بندی شده است.
  • هنگامی که دوربین خاموش است، پرده شاتر فعال می شود و از سنسور دوربین در برابر گرد و غبار و عوامل محیطی محافظت می کند.

به روز رسانی های آینده سیستم عامل

دوربین سونی A9 III فقط با گذشت زمان بهتر می‌شود و در اینجا جزئیاتی در مورد آنچه در به‌روزرسانی‌های سفت‌افزار آینده انتظار می‌رود وجود دارد:

  • قابلیت عکاسی پیاپی تا 120 فریم در ثانیه با حداکثر سرعت شاتر 1/80000 ثانیه.
  • بهبود گردش کار برای فراداده IPTC و توابع FTP.
  • افزودن فناوری C2PA از Content Authenticity Initiative.

نتیجه

دوربین شاتر جهانی بدون آینه سونی A9 III نوآوری و عملکردی را به ارمغان می‌آورد که آن را به انتخابی ایده‌آل برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله ورزش، حیات وحش، عکاسی خبری و موارد دیگر تبدیل می‌کند. A9 III با ترکیب فناوری های پیشرفته مانند شاتر جهانی، سنسور 24.6 مگاپیکسلی فول فریم، پردازنده BIONZ XR و پردازنده هوش مصنوعی، سرعت، دقت و قابلیت اطمینان بی نظیری را ارائه می دهد که آن را از رقبا متمایز می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a9 III" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a9 III"، کلیک کنید.