نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV همراه لنز FE 28-60mm f/4-5.6

گامی دیگر به دنیای عکاسی

Sony A7R IV با لنز FE 28-60mm f/4-5.6جدیدترین عضو سری بدون آینه فول فریم این شرکت، با ارائه تصاویر و ویدیوهای خیره کننده و طیف وسیعی از ویژگی ها، دنیای عکاسی را یک قدم جلوتر برده است. جانشین A7R III، این دوربین به یک سنسور 61 مگاپیکسلی ارتقا یافته است، دارای پردازنده سریعتر و سیستم فوکوس خودکار قدرتمندتر است و مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای پاسخگویی به نیازهای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای ارائه می دهد.

سنسور و پردازنده

سنسور 61 مگاپیکسلی Exmor R BSI فول فریم CMOS

با طراحی با نور پشت، ترکیبی از وضوح فوق العاده بالا با جزئیات دقیق، نویز کم و محدوده دینامیکی گسترده 15 توقف ارائه می دهد. طراحی حسگر کیفیت تصویر قابل توجهی را ارائه می دهد و سیم مسی سرعت انتقال داده را تا حد زیادی افزایش می دهد تا تصاویر ثابت 61 مگاپیکسلی و 14 بیتی با وضوح بالا ایجاد کند. محدوده حساسیت استاندارد ISO این سنسور 100 تا 32000 است که تا ISO 50-102400 قابل افزایش است.

پردازشگر تصویر BIONZ X

با پردازنده BIONZ X، پردازش تصویر با سرعت بالا، عکسبرداری سریع، فیلمبرداری 4K و ردیابی فوکوس خودکار پیشرفته امکان پذیر است. این پردازش سریع همچنین به کاهش چرخش و سایر اعوجاج حرکتی کمک می‌کند تا سوژه‌های متحرک را به وضوح و بدون نقص ثبت کنید.

از نظر سرعت عکاسی، سنسور و پردازنده در کنار هم توانایی عکاسی تا 10 فریم در ثانیه با حداکثر وضوح و تا 68 عکس متوالی با فوکوس خودکار مداوم و نوردهی خودکار (AF/AE) را فراهم می کنند.

عکاسی چندگانه با تغییر پیکسل

این ویژگی منحصربفرد امکان دستیابی به وضوح بسیار بالاتر از 61 مگاپیکسل روی سنسور را فراهم می کند. با کار با تثبیت‌کننده تصویر سنسور، این حالت هنگام عکس‌برداری 16 عکس متوالی، حسگر را کمی تغییر می‌دهد تا تقریباً 240.8 مگاپیکسل اطلاعات برای دقت رنگ و جزئیات بیشتر نسبت به یک فریم منفرد ثبت کند. این حالت همچنین به وضوح چشمگیر 19088 در 12672 پیکسل می رسد. سپس می توان این فایل ها را با استفاده از نرم افزار Imaging Edge سونی در پس پردازش ادغام کرد.

Pixel Shift چند شات

این حالت ترکیب منحصر به فرد به شما امکان می دهد حتی به وضوح بالاتری نسبت به سنسور 61 مگاپیکسلی دست یابید. این حالت که با تثبیت سنسور کار می کند، سنسور را حرکت می دهد در حالی که 16 عکس متوالی می گیرد تا تقریباً 240.8 مگاپیکسل اطلاعات را برای دقت رنگ بهتر و جزئیات بیشتر نسبت به یک عکس، همراه با اندازه تصویر خیره کننده 19088x 12672 پیکسل ثبت کند. سپس می توان این فایل ها را با استفاده از بسته نرم افزاری Sony Imaging در مرحله ویرایش تصویر ادغام کرد.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع

سیستم فوکوس خودکار سریع هیبریدی به روز شده اکنون از ترکیبی از 567 نقطه تشخیص فاز استفاده می کند که تقریباً 99.7 درصد از ارتفاع و 74 درصد از عرض کادر را پوشش می دهد، همراه با 425 ناحیه تشخیص کنتراست برای دستیابی به فوکوس خودکار و ردیابی سریع و قابل اعتماد در جسم. این سیستم فوکوس همچنین به سرعت بسیار بالا، ردیابی قابل اعتماد و بهبود فوکوس در نور کم تا منفی 3 EV دست می یابد.

این سیستم فوکوس کارآمد همچنین از قابلیت های مختلف فوکوس برای دستیابی به دقت بالا استفاده می کند:

• فوکوس خودکار قفل شده: با استفاده از یک قاب قابل تنظیم که با سوژه متحرک مورد نظر تنظیم می شود، فوکوس را روی سوژه های متحرک حفظ می کند.

• گسترش نقطه منعطف: با استفاده از نقاط فوکوس مجاور، تمرکز بر روی اجسام متحرک را حفظ می کند، حتی اگر نقطه انتخاب شده اولیه فوکوس خود را از دست بدهد.

• Eye AF: می تواند برای فوکوس بر روی چشم های سوژه های انسانی در عکاسی پرتره استفاده شود و در حالت های AF-S و AF-C برای عکاسی و فیلمبرداری ثابت موجود است. همچنین می توان از فوکوس چشم در هر حالت فوکوس هنگام عکاسی از حیوانات استفاده کرد.

• از ذره بین فوکوس می توان برای فوکوس دقیق روی جزئیات کوچک سوژه استفاده کرد.

• صفحه نمایش لمسی عقب را می توان برای کنترل فوکوس با لمس استفاده کرد (فوکوس لمسی)، و حالت کنترل فوکوس پد لمسی به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم از صفحه عقب استفاده کنید در حالی که چشم خود را روی منظره یاب نگه دارید.

فیلمبرداری

فیلمبرداری UHD 4K با فرمت XAVC S

ضبط ویدیوی UHD 4K به صورت داخلی با نرخ فریم های مختلف (تا 30 فریم در ثانیه) با استفاده از تمام عرض سنسور با نمونه برداری رنگی 8 بیتی 4:2:0 با کدک XAVC S با سرعت 100 مگابیت در ثانیه امکان پذیر است.

ضبط بیش از حد نمونه 4K نیز امکان پذیر است، با استفاده از یک منطقه وسیع 6K با برش Super 35 برای جزئیات بیشتر. این شمارش کامل پیکسل بدون باینینگ پیکسلی برای کیفیت بالاتر تصویر با کاهش moiré و aliasing انجام می شود.

ضبط Full HD 1080p با نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه نیز پشتیبانی می شود. ضبط با سرعت 120 فریم در ثانیه همچنین با تنظیم نرخ فریم روی 30p یا 24p، ضبط فیلم با حرکت آهسته و سریع (S&Q) 4x و 5x را امکان پذیر می کند.

علاوه بر ضبط داخلی با کیفیت بالا، خروجی HDMI فشرده نشده امکان استفاده از یک ضبط کننده خارجی اضافی را برای ضبط 4K بدون تلفات با نمونه‌برداری رنگی 4:2:2 فراهم می‌کند.

ضبط ویدیوی 4K همچنین با گرفتن یک فریم از ویدیو و ذخیره آن به عنوان یک فایل جداگانه، ضبط تصویر 8 مگاپیکسلی را در حین پخش امکان پذیر می کند.

کنترل رنگ S-Log3 و HLG

پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) ضبط طیف رنگی گسترده را برای ایجاد محتوای آماده HDR مستقیماً از دوربین امکان پذیر می کند.

S-Log3 همچنین برای ایجاد 14+ استاپ محدوده دینامیکی با کنترل درجه بندی بیشتر در سایه ها تا نواحی متوسط ​​تصویر در دسترس است.

طراحی بدنه و اتصالات

منظره یاب و صفحه نمایش LCD

  • به روز شده OLED Tru-Finder (EVF). وضوح آن 5.76 میلیون نقطه است که تصویری روشن و واضح با جزئیات غنی ارائه می دهد.
  • تنظیم فوق العاده با کیفیت بالا نرخ تازه سازی 120 فریم در ثانیه را برای بازتولید بسیار روان اجسام متحرک فراهم می کند.
  • صفحه نمایش LCD عقب 3.0 اینچی با 2.36 میلیون نقطه، دارای یک صفحه لمسی برای فوکوس و کنترل بصری است.
  • صفحه نمایش به ترتیب تا 107 درجه به بالا و 41 درجه پایین خم می شود تا از زاویه بالا و پایین کار کند.

طراحی بدنه حرفه ای

  • شاسی آلیاژ منیزیم استحکام، دوام و پایداری را همزمان با سبکی فراهم می کند. علاوه بر این، پایه لنز برای پشتیبانی بهتر از لنزهای سنگین و قدرت گرفتن برای نگهداری راحت تر دوربین بهبود یافته است.
  • آب بندی گسترده بدنهاز جمله آب بندی بهبود یافته در اطراف پوشش باتری، پوشش های پورت و اتصالات شاسی برای مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت برای عملکرد قابل اعتماد در شرایط آب و هوایی سخت.
  • استفاده از باتری مشابه NP-FZ100 همتای آن، عمر باتری a7R IVA برای حدود 530 عکس با یک بار شارژ با منظره یاب الکترونیکی یا 660 عکس با صفحه نمایش LCD عقب رتبه بندی شده است.
  • دو اسلات برای کارت حافظه SD برای ذخیره سازی و مدیریت فایل های منعطف وجود دارد و می توان آن را برای تقسیم فایل های خام و JPEG یا ضبط سرریز پیکربندی کرد. هر دو اسلات کارت برای پشتیبانی از کارت های حافظه UHS-II با نرخ انتقال بالاتر طراحی شده اند.

پورت ها

  • پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C یک پورت میکرو USB نیز برای پشتیبانی از اتصال سیمی سریعتر و قابل اعتمادتر اضافه شده است. اتصال USB Type-C به دوربین این امکان را می دهد که در حین اتصال از منبع برق میزبان شارژ شود.
  • کفش چند رابط به روز رسانی شده از میکروفون شاتگان ECM-B1M یا کیت آداپتور XLR-K3M XLR (اختیاری) پشتیبانی می کند که با ارسال سیگنال صوتی دیجیتال به دوربین به جای سیگنال آنالوگ، ضبط صدای بهبود یافته و واضحی را ارائه می دهد.
  • هر دو پورت میکروفون خارجی و هدفون 3.5 میلی متری کنترل بیشتر بر روی ضبط صوتی خود را تسهیل کنید.
  • کانکتور میکرو HDMI (نوع D) سیگنال خروجی تمیزی را برای کار با دستگاه های ضبط خارجی اضافی ارائه می دهد.
  • ترمینال یکپارچه برای همگام سازی با کامپیوتر برای همگام سازی فلاش سیمی با بارق یا کنترل از راه دور رادیویی بی سیم.

اتصال بیسیم

  • وای فای داخلی این امکان کنترل دوربین از راه دور و اشتراک‌گذاری فوری تصویر با دستگاه‌های تلفن همراه را برای اشتراک‌گذاری مستقیم آنلاین فراهم می‌کند و پشتیبانی از هر دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز نیز عکاسی با سیم بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند. این اتصال کنترل از راه دور دوربین را نیز فراهم می کند.
  • با استفاده از برنامه موبایل Imaging Edge برای برقراری ارتباط قابل اعتماد بین دوربین و دستگاه تلفن همراه از بلوتوث بهره می برد.
  • اتصال بلوتوث همچنین امکان دریافت اطلاعات مکان را فراهم می کند.

تثبیت کننده داخلی 5 محور SteadyShot INSIDE

سیستم لرزشگیر 5 محوری SteadyShot INSIDE 5.5 استاپی که در بدنه مقاوم a7R IVA تعبیه شده است، پنج نوع لرزش مختلف دوربین را که در هنگام عکاسی و فیلمبرداری دستی رخ می دهد، جبران می کند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با اطمینان از هر لنز، حتی لنزهای سازگار، برای عکاسی با جزئیات دقیق بدون تجربه تاری ناشی از لرزش دوربین استفاده کنند.

این سیستم شیب و انحراف را برای فواصل کانونی طولانی تصحیح می کند. از طرفی تصاویر ماکرو و زوم بالا از جبران لرزش افقی و عمودی بهره مند خواهند شد. علاوه بر این، تمام سبک های عکاسی از جبران غلتکی این سیستم بهره مند خواهند شد.

تمام تثبیت‌کننده‌های تصویر 5 محور همیشه کار می‌کنند، حتی در صورت استفاده از لنزها و آداپتورهای غیر مارک تجاری یا لنزهایی با لرزش‌گیر اپتیکال داخلی.

لوازم جانبی انحصاری سونی

برای افزایش عمر باتری و افزایش قابلیت ضبط ویدیو، سه لوازم جانبی سونی مکمل بدنه دوربین هستند. دستگیره عمودی VG-C4EM دستگیره باتری اختصاصی دوربین است که ظرفیت پذیرش تا دو باتری NP-FZ100 اضافی را برای زمان های طولانی تر عکسبرداری دارد. طراحی ارگونومیک آن نیز سهولت استفاده را هنگام عکاسی در حالت پرتره بهبود می بخشد.

برای ضبط صدا با کیفیت بالاتر و استفاده از رابط صوتی دیجیتالی و چند کفشی به روز شده a7R IVA، یک میکروفون شاتگان ECM-B1M وجود دارد که جریان صوتی دیجیتال را مستقیماً به دوربین ارسال می کند و صدایی با کیفیت بالاتر و نویز کمتری ارائه می دهد. برای کنترل حتی پیشرفته‌تر صدا، کیت آداپتور XLR-K3M XLR یک آداپتور صوتی دیجیتال XLR دو کاناله برای اتصال میکروفون‌های خارجی به دوربین‌هایی است که هنوز از رابط صوتی دیجیتال استفاده می‌کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV همراه لنز FE 28-60mm f/4-5.6" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV همراه لنز FE 28-60mm f/4-5.6"، کلیک کنید.