نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7C 28-60mm

نمای کلی دوربین 28-60 میلی متری Sony a7C

دوربین سونی a7C 28-60mm ترکیبی جذاب از سنسور فول فریم Exmor R BSI CMOS 24.2 مگاپیکسلی، طراحی بدنه جمع و جور، سبک و قابل حمل این دوربین به شما این امکان را می دهد که دوربین خود را در تمام طول روز بدون خستگی با خود حمل کنید.

از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به ترکیب سنسور فول فریم و پردازشگر تصویر BIONZ X با برد دینامیکی 15 استاپ با فیلمبرداری UHD 4K، حساسیت بیشتر از ISO 50-204800 و حداکثر سرعت عکاسی پیاپی 10 اشاره کرد. فریم در ثانیه برای کار با اشیاء به موبایل اجازه می دهد.

این سنسور همچنین دارای یک سیستم فوکوس خودکار سریع هیبریدی است که از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 ناحیه تشخیص کنتراست برای فوکوس خودکار سریع، هوشمند و دقیق با پشتیبانی از فوکوس خودکار بلادرنگ و فناوری‌های ردیابی AF استفاده می‌کند.

علاوه بر این، تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره داخلی از نیازهای عکس و ویدیو استفاده می‌کند که می‌تواند تا 5 استاپ لرزش دوربین را برای عکاسی دستی واضح‌تر جبران کند. در مقایسه با سایر بدنه‌های دوربین سری A7، a7C نمای واضح‌تری دارد که شبیه یک فاصله‌یاب است، با منظره‌یاب افست با صفحه بالایی ساده.

منظره یاب الکترونیکی دوباره یک OLED 0.39 اینچی با وضوح 2.36 نقطه است که با صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی با زاویه دید عریض تکمیل شده است. Wi-Fi داخلی و بلوتوث همچنین اتصال بی سیم را برای کنترل دوربین از راه دور و به اشتراک گذاری فایل در یک دستگاه تلفن همراه متصل فعال می کند.

سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS و پردازشگر تصویر BIONZ X

در دوربین سونی a7C 28-60mm از سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی Exmor R CMOS استفاده می کند که با پردازشگر تصویر BIONZ X همکاری می کند و نتیجه این همکاری عکس ها و فیلم هایی با وضوح بالا است. در عین حال، این همکاری باعث کاهش نویز و بهبود سرعت می شود. ساختار حسگر دوربین از طراحی لنز روی تراشه بدون شکاف و پوشش ضد انعکاس برای افزایش جمع آوری نور و افزایش جزئیات استفاده می کند.

همچنین، سیم مسی به طور چشمگیری نرخ انتقال داده را برای ایجاد تصاویر 14 بیتی با وضوح بالا با محدوده حساسیت بومی ISO 100-51200، قابل ارتقا تا ISO 50-204800 بهبود می بخشد.
علاوه بر این، این دوربین با استفاده از تمام عرض سنسور فول فریم، امکان ضبط ویدیوی داخلی UHD 4K با دامنه دینامیکی گسترده را فراهم می کند.

پردازنده BIONZ X همچنین از یک LSI جلویی با سرعت بالا برای دستیابی به زمان‌های پردازش سریع‌تر به همراه توانایی ثبت 15 استاپ محدوده دینامیکی در مقادیر حساسیت پایین استفاده می‌کند. ترکیب سنسور و پردازنده همچنین از عکاسی پیاپی سریع تا 10 فریم در ثانیه با وضوح کامل سود می برد.

دوربین سونی a7C 28-60mm و فیلمبرداری UHD 4K با فرمت XAVC S

ضبط داخلی فیلم‌های UHD 4K با نرخ فریم چندگانه تا 30 فریم در ثانیه امکان‌پذیر است، و با 2.4 برابر نمونه‌برداری بیش از حد، جزئیات بیشتری به دست می‌آید و خواندن کامل پیکسل برای تصاویر با کیفیت بالاتر با کاهش مویر و الایاس امکان‌پذیر است.

ضبط کامل HD 1080p نیز با نرخ فریم تا 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می شود و هر دو وضوح از فرمت 100 مگابیت بر ثانیه XAVC S در بسته MP4 با نمونه برداری 8 بیتی 4:2:0 استفاده می کنند.

ضبط 120 فریم بر ثانیه با سرعت بالا همچنین ضبط حرکت آهسته 4x و 5x را با نرخ فریم 30p یا 24p امکان پذیر می کند. علاوه بر ضبط داخلی با کیفیت بالا، خروجی HDMI فشرده نشده همچنین ضبط خارجی اختیاری را برای ضبط 4K خالص با نمونه برداری 4:2:2 8 بیتی امکان پذیر می کند.

دارای کنترل رنگ و گاما گسترده است دوربین سونی a7C 28-60mm به کاربران اجازه می دهد گاما، سطح سیاه، سطح رنگ و غیره را تنظیم کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از همان منحنی گامای S-Log2 که در بهترین دوربین‌های سینمای سونی یافت می‌شود، استفاده کنند که تا 1300 درصد دامنه دینامیکی بیشتری را در سیگنال ویدیویی نسبت به REC709 ارائه می‌کند.

برای افزایش انعطاف‌پذیری پس از تولید، پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) برای ضبط HDR در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و علاوه بر آن S-Log2، S-Log3 برای ایجاد یک محدوده دینامیکی موثر از 14 مرحله با افزایش درجه‌بندی در دسترس است. در نواحی سایه تا نواحی میانی تصویر نیز موجود است.

طراحی بدنه دوربین سونی a7C 28-60mm

  • طراحی بدنه فشرده و سبک دوربین سونی a7C 28-60mm تبدیل آن به یک دوربین زیبا و قابل حمل برای عکاسی روزمره. در مقایسه با سایر دوربین‌های سری a7، a7C تقریباً 20 درصد کوچک‌تر و سبک‌تر است و از نظر اندازه شبیه به دوربین‌های فرمت APS-C است.
  • این دوربین دارای منظره یاب الکترونیکی 0.34 اینچی XGA OLED با وضوح 2.36 متر نقطه و بزرگنمایی 0.59 برابر برای مشاهده روشن، شفاف و با وضوح بالا است.
  • دوربین سونی a7C 28-60mm دارای یک LCD 3.0 اینچی 921.6k نقطه ای با طراحی نیمه چرخشی برای عملکرد در زاویه بالا، پایین و جلو. همچنین صفحه نمایش لمسی برای کنترل و پخش بصری است.
  • شاسی آلیاژ منیزیم همراه با طراحی ضد آب و هوا ساختار کلی بادوام را برای استفاده در شرایط مختلف فراهم می کند.
  • باتری NP-FZ100 استفاده شده در دوربین سونی a7C 28-60mm ظرفیت بالا تقریباً 740 عکس با یک بار شارژ هنگام استفاده از LCD یا 680 عکس با یک بار شارژ هنگام استفاده از EVF ارائه می دهد.
  • اسلات کارت حافظه SD برای پشتیبانی از کارت های حافظه UHS-II برای سرعت انتقال سریع طراحی شده است.
  • یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C اتصال سریع و مطمئن به اینترنت و همچنین به اینترنت را فراهم می کند دوربین سونی a7C 28-60mm اجازه شارژ از برق میزبان را در هنگام اتصال می دهد.
    این کفش چند رابط عملکرد با میکروفون اختیاری تفنگ ساچمه ای ECM-B1M یا کیت آداپتور XLR-K3M XLR را پشتیبانی می کند، که صدای ضبط شده را با ارسال سیگنال صوتی دیجیتال به دوربین به جای سیگنال آنالوگ بهبود می بخشد.
  • همچنین پورت های 3.5 میلی متری میکروفون و هدفون برای کنترل بیشتر بر ضبط صدا وجود دارد.
  • وای فای داخلی به دوربین سونی a7C 28-60mm این امکان به اشتراک گذاری فوری تصاویر با دستگاه های تلفن همراه را می دهد تا مستقیماً به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی، از طریق ایمیل و سایت های ذخیره سازی ابری به اشتراک گذاشته شوند. پشتیبانی از دو باند 2.4 و 5.0 گیگاهرتز نیز امکان عکاسی بی سیم را فراهم می کند.
  • NFC نیز پشتیبانی می‌شود و امکان اتصال بین دوربین و دستگاه‌های تلفن همراه سازگار را فراهم می‌کند. بدون نیاز به تنظیم پیچیده پس از اتصال، دستگاه تلفن همراه متصل می‌تواند یک تصویر زنده را نیز روی صفحه نمایش دهد و شاتر دوربین را از راه دور کنترل کند.

سیستم فوکوس خودکار سریع ترکیبی دوربین سونی a7C 28-60mm

سیستم فوکوس دوربین 28-60 میلی متری سونی a7C; سیستم فوکوس خودکار سریع ترکیبی که بیشتر قسمت تصویر را پوشش می دهد، شامل 693 نقطه تشخیص فاز به همراه 425 ناحیه تشخیص کنتراست برای فوکوس سریع و دقیق در شرایط مختلف نور با حساسیت تا -4 EV است.

این سیستم فوکوس برای استفاده در همه حالت‌های ضبط برای قرار دادن ویدئو و تصاویر ثابت در دسترس است. علاوه بر این، می تواند به سرعت روی اشیا قفل شود و می تواند از ردیابی بی درنگ برای ردیابی اشیاء متحرک مبتنی بر هوش مصنوعی یا ردیابی لمسی برای انتخاب دستی اشیا استفاده کند. فوکوس خودکار بلادرنگ سازگار با انسان و حیوانات، وضوح بسیار بالایی را هنگام عکاسی پرتره ارائه می دهد.

سیستم لرزشگیر تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE دوربین سونی a7C 28-60mm

دوربین بدون آینه 28-60 میلی‌متری Sony a7C، علی‌رغم ظاهر زیبا، دارای یک سیستم تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره SteadyShot INSIDE است که انواع لرزش‌های دوربین را در هنگام عکاسی دستی و فیلم‌برداری جبران می‌کند. این به کاربران اجازه می دهد تا با اطمینان از هر لنز، حتی لنزهای سازگار، برای تصاویر مهم بدون تجربه تاری ناشی از لرزش دوربین استفاده کنند.

برای فواصل کانونی طولانی، سیستم تنظیمات هزارتویی را تنظیم می کند. از سوی دیگر، تصاویر بزرگ‌نمایی شده از گنجاندن جبران تغییر افقی و عمودی بهره خواهند برد. همه سبک های تیراندازی از جبران چرخش استفاده می کنند. همه تثبیت‌کننده‌های 5 محور همیشه کار می‌کنند، حتی در صورت استفاده از لنزها و آداپتورهای شخص ثالث یا لنزهایی با تثبیت‌کننده نوری داخلی.

لنز FE 28-60mm f/4-5.6

FE 28-60mm f/4-5.6 یک لنز زاویه باز با زوم بلند با طراحی تاشو و زیبایی ظاهری است که در بدنه دوربین کامپکت قرار می گیرد. طراحی عالی این لنز را برای ساعت‌ها عکاسی روزمره ایده‌آل می‌کند و محدوده فاصله کانونی انعطاف‌پذیر طیف گسترده‌ای از انواع سوژه را ارائه می‌دهد.

طراحی اپتیکال شامل سه عنصر کروی است که به کاهش اعوجاج و انحرافات کروی کمک می کند و وضوح بیشتر و تصویربرداری دقیق را افزایش می دهد. مکمل اپتیک یک موتور خطی و طراحی فوکوس داخلی است که فوکوس خودکار سریع و روان را برای نیازهای عکس و فیلم به دست می آورد. بدنه لنز نیز آب بندی شده است و امکان عملکرد در شرایط محیطی را فراهم می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7C 28-60mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7C 28-60mm"، کلیک کنید.