مهم ترین دلایل وقوع تصادفات نوروزی در پایتخت چیست؟

مهم ترین دلایل وقوع تصادفات نوروزی در پایتخت چیست؟

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تشریح شاخص ترین تصادفات نوروزی سال گذشته در پایتخت پرداخت و از رانندگان خواست برای جلوگیری از تصادفات رانندگی امسال این نکات را رعایت کنند.

سرهنگ ربیع تابانخت در گفت وگو با آرسل وی گفت: انواع تصادفاتی که در نوروز در پایتخت رخ می دهد با انواع تصادفات روزهای دیگر متفاوت است. در نوروز از آنجایی که جاده های شهر بسیار خلوت شده، رانندگانی که همیشه در ترافیک سنگین پایتخت تردد می کنند، آن را محیطی وسوسه انگیز می دانند و سعی می کنند با استفاده از سکوت جاده ها با سرعت بیشتری رانندگی کنند.

وی همچنین گفت: به همین دلیل تصادفات سرعت غیرمجاز و واژگونی در نوروز رخ می دهد. متاسفانه تصادفاتی رخ می دهد که راننده نتواند وسیله نقلیه را کنترل کند و با موانع مختلفی مانند اشیاء ثابت، اشیاء شهری یا اثاثیه و غیره برخورد می کند و در نتیجه وسیله نقلیه واژگون می شود. همچنین در سال گذشته بیش از نیم صد تصادف منجر به فوت در جبهه شد. 50 درصد عدم توجه به جلو به این معنی است که با گروهی از رانندگان روبرو هستیم که بیشتر در معرض خطاهای انسانی هستند. به این معنی که این افراد خواب آلود و خسته هستند که یا از مسافرت برگشته اند و یا از مهمانی آخر شب که خستگی و خواب آلودگی را به یکی از شایع ترین علل تصادفات نوروزی تبدیل می کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره دومین علت تصادفات یعنی عدم توانایی در سرعت غیر مجاز خودرو گفت: متاسفانه در این تصادفات شاهد هستیم که تصادف و برخورد همزمان اتفاق افتاده و راننده نتوانسته است واکنش نشان داد و هیچ خط ترمزی در بررسی صحنه وجود نداشت. قابل مشاهده نبود، هیچ بوق و چراغی به صدا در نیامد و برخورد ناگهانی رخ داد، یعنی مردم خواب بودند.

آقای پناه با اشاره به سومین علت تصادفات نوروزی گفت: برخی از مسافران به دلیل عدم آشنایی با شهر و عدم شناخت مسیرها از خروج از بزرگراه خودداری می کنند و برای اصلاح مسیر از دنده عقب استفاده می کنند که بسیار خطرناک است. حرکت و علت اکثر تصادفات نوروزی. آنهایی که بیش از همه مرتکب این اشتباه می شوند خودروهای پلاک استان های دیگر هستند. من به عنوان یک افسر پلیس توصیه می کنم از برنامه روتر استفاده کنند و از آن برای خواندن افراد دیگر استفاده کنند. فعالیت ها.

رانندگانی که از مواد مخدر و محرک خاصی مانند گل استفاده می کنند، در دنیای واقعی رانندگی نمی کنند، او می گوید: در ذهن خود رانندگی می کنند. متاسفانه شاهد هستیم که برخی از رانندگان مواد مخدر یا مشروبات الکلی مصرف می کنند. همچنین داروی گل تبلیغ شده هیچ گونه اثر سوء ندارد. ثابت شده که این کار روی دقت و تمرکز راننده تاثیر بدی می گذارد و در عوض به راننده توهم می دهد. یک عکس واقعی توجه داشته باشید که این بسیار خطرناک است و باعث تصادفات مرگبار می شود زیرا راننده نمی تواند تصویر واقعی را ببیند و اندازه گیری ها و محاسبات انجام شده در ذهن راننده دقیق نیست.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: طبیعتا رانندگی در این شرایط به هیچ وجه صحیح نیست و اشتباهات زیادی در آن وجود دارد، بنابراین از والدین می خواهیم بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند. از آنجایی که مصرف این مواد در سنین پایین است، رفتار فرزندان آنها باید با دقت بیشتری کنترل شود. همچنین به نوجوانان و جوانان توصیه می کنم تحت هر شرایطی از مصرف این مواد به خصوص در حین رانندگی خودداری کنند که اولاً جرم است و ثانیاً. می تواند برای خود و دیگران بسیار خطرناک و خطرناک باشد.

ژاپناخت درباره زمان وقوع تصادفات نوروزی گفت: معمولا تصادفات نوروزی بین ساعت 12 تا 5 صبح رخ می دهد که نشان می دهد مردم در مهمانی های مختلف شرکت می کنند و برای بازگشت به خانه خسته می شوند. از افراد در این مواقع تقاضا داریم رانندگی را به شخص دیگری بسپارند یا زود به خانه برگردند همچنین از خوردن غذاهای چرب و سنگین پرهیز کنند زیرا هضم این غذاها بر عملکرد معده تاثیر می گذارد.

وی افزود: رانندگی رفتار پیچیده ای است و نیازمند استفاده از تمام حواس است. همچنین انجام کلیه امور ذهنی با نهایت دقت لازم است تا شاهد حداقل تصادفات باشیم.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معتقد است: تصادف یک تصادف نیست، بلکه یک انتخاب است زیرا تصمیماتی که راننده قبل، حین و بعد از رانندگی می گیرد بسیار مهم است و گاهی با تصمیمات اشتباه راننده باعث تصادف می شود که جبران ناپذیر است. برای خودش و دیگران.باید باشد.پس، این بار که تصمیم گرفتی در جهت مخالف بروی، لطفاً در مورد این تصمیم دو بار فکر کن.

جان پاکشت گفت: در سال 1402 تقریبا نیمی از قربانیان تصادفات موتورسوار بودند، بنابراین به رانندگان توصیه می کنم مراقب این افراد باشند.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهم ترین دلایل وقوع تصادفات نوروزی در پایتخت چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهم ترین دلایل وقوع تصادفات نوروزی در پایتخت چیست؟"، کلیک کنید.