معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرییات مهم

معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرییات مهم

آرسل:

چند روز پیش سردار تقی مهری رییس سازمان نظام وظیفه فراجار ضمن تشریح مشوق های قانونی جذب نیرو در سال 1403 از شرایط مربوط به امتیازات سربازی، حقوق سربازان، کمبود شغل در شرایط مختلف در سال جاری خبر داد.

بر اساس ضوابط جدید، سربازانی که بیش از 8 سال از آخرین تاریخ فرار از خدمت سربازی می گذرند، معاف می شوند. مدت فرار این افراد تا سال 1394 محاسبه می شود و در صورت عدم اشتغال از آن زمان می توانند از مزایای معافیت بهره مند شوند.

این اقدامات می تواند به سربازان فراری کمک کند تا از بار مالی و اجتماعی ناشی از فرار خود خلاص شوند و از مزایای خدمت سربازی همتراز با دیگران برخوردار شوند. به گزارش اختاز نیوز، همچنین اگر مدت غیبت فرد از خدمت سربازی تا سال 1394 به 8 سال نرسد، این افراد می توانند به صورت متناوب و در بازه های زمانی مختلف خدمت سربازی خود را انجام دهند. این امکان به آن ها این امکان را می دهد که مدت زمان خدمت سربازی خود را بر اساس وضعیت شخصی و شرایط خود برنامه ریزی کنند و از انعطاف بیشتری در انجام وظایف نظامی بهره مند شوند.

در صورتی که سرباز بیش از 2 ماه متواری باشد، در صورت بیماری یا مشکلات جسمی یا روحی پس از فرار، پس از پرداخت جریمه می تواند از معافیت پزشکی برخوردار شود. به گزارش اختازنیوز، روند اجرای آن بدین صورت است که سرباز فراری ابتدا باید به آخرین یگان خود معرفی و به دادسرا اعزام شود و پس از پرداخت جریمه یا در صورت موافقت شورای نظام پزشکی، می تواند به سر کار بازگردد. ، می توان به او درمان پزشکی داد. لازم به ذکر است که معافیت پزشکی برای سربازان صحرایی دریافت نمی شود.

معافیت های کفالت مربوط به پدر یا مادر یا خواهر و برادر است و هر یک از این موارد نکات خاص و مسلماً گسترده خود را دارد. اگر سرباز صحرا هستید مهم ترین نکته در استفاده از معافیت کفالت این است که قبل از سربازی غیبت غیر موجه نداشته باشید. در این صورت ابتدا باید به یگان خدمت رفته و پس از گذراندن مرحله دادگاه نظامی و پرداخت جرم مشخص شده حضور شما در یگان قطعی می شود.

ممکن است فردی در هنگام اعزام به خدمت به دلیل نقص در سند پدری، معاف یا نقص ایثار نداشته باشد و با حالت عادی به خدمت رفته و البته غیبت نداشته باشد. . پس از مدتی فرار می کند و در این مدت ممکن است پدر با توجه به سوابق قبلی یا تجربه شده پسرش را از خدمت معاف کند.

علیرغم فراری بودن می تواند به یگان خدمت برگردد و پس از طی مراحل دادگاه نظامی و پرداخت خلافی مقرر و اخذ گواهی خدمت، جهت دریافت کسری یا معافیت کامل و دایم از خدمت به پلیس +10 مراجعه کند. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرییات مهم" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معافیت خدمت سربازی برای این گروه آسان شد / شرایط و جرییات مهم"، کلیک کنید.