مردم تا پایان روز دوم نمایشگاه چقدر کتاب خریدند؟

مردم تا پایان روز دوم نمایشگاه چقدر کتاب خریدند؟

آرسل:

علی رمضانی قایم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشست خبری امروز جمعه 31 اردیبهشت ماه با اشاره به اینکه سومین روز این نمایشگاه با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است، گفت: امروز 38 نشست برگزار می شود. سالن های مختف، کیوسک های کتاب، سالن های آموزشی و دانشگاهی از غرفه ها برگزار می شود. جوایز و خانه ملل در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امروز آخرین اثر نورهوم حایری شیرازی با حضور نویسندگان و ناشران برگزار می شود و برنامه هایی در بخش های مختلف پیش بینی شده است.

رمضانی با بیان اینکه امروز برنامه روز دختر در سالن اصلی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین امروز همزمان با انتخابات مجلس، مصلی امام خمینی (ره) دارای 3 شعبه با 15 صندوق است که مردم می توانند در آن رای دهند.

وی با اشاره به ساعت کاری نمایشگاه تا ساعت 21 تصریح کرد: ناشران سعی می کنند تا ساعت 21 به بازدیدکنندگان خدمات رسانی کنند.

رمضانی در خصوص نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه گفت: مردم در روز دوم به سه نقطه قوت نمایشگاه تهویه و هوای خوب سالن ها، مکان یابی بهتر سالن کودک نسبت به گذشته و برنامه غرفه کتاب اشاره کردند. همزینین از جمله نقاط ضعف نمایشگاه را عدم تغییر ساعت بازدید و اطلاع رسانی ضعیف برنامه های جانبی و خراب بودن برخی دستگاه های جستجوی کتاب دانست.

وی با اشاره به اینکه افزایش جایگاه های شارژ سیار در نمایشگاه مطالبه عمومی بود، تصریح کرد: گاوصندوق و فضای تحویل سبد خرید کتاب نیز در سال جاری اجرایی شده است که باید توسعه یابد.

رمضانی با اشاره به حضور مردم در نمایشگاه کتاب گفت: بر اساس گزارش ها 48 درصد از مردم با مترو، 28 درصد با خودرو، 10 درصد با اتوبوس و 5 درصد با وسایل نقلیه دیگر به نمایشگاه آمده اند. بر این اساس 70 درصد خودروهای دولتی استفاده می شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ امروز به سرعت تکمیل شد از مردم خواست تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و افزود: امتیاز مردم در نمایشگاه کتاب در روز دوم 72 از 100 بود که از مردم تشکر می کنم. برای این نمره

رمضانی با اشاره به فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم، تصریح کرد: در سی و پنجمین دوره نمایشگاه، مردم در مجموع 52 میلیارد تومان در بخش حضوری خرید کردند که 36 میلیارد تومان آن بود. در پرتال رسمی و 16 میلیارد تومان برآورد کارت به کارت.

وی با افزایش استقبال از این نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته ادامه داد: در بخش مجازی مردم 22 میلیارد تومان خرید کردند که 15 میلیارد تومان از سوی ناشران و 7 میلیارد تومان از کتابفروشان بود و در پایان تعداد کل کتاب ها. به فروش رسید در روز دوم 74 میلیارد تومان.

قایم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: 172 هزار نسخه در 84 هزار بسته در بخش مجازی ساماندهی می شود.

وی در ادامه با اشاره به تخلف ناشر خاطرنشان کرد: یک ناشر به دلیل تخلف به مدت یک روز تعطیل شد و 2 ناشر در بخش مجازی نتوانستند یک روز به پنل بفروشند.

رمضانی در خصوص اختصاص تبلیغات شهرستان به نمایشگاه های کتاب تصریح می کند: در کنار انتخابات مجلس، دهه پرستیژ است که تبلیغات نمایشگاهی را تحت الشعاع قرار می دهد. با این حال انتظار داریم در روزهای آینده این تبلیغات در سطح شهر افزایش یابد.

رمضانی در خصوص اعتبار تخفیف خرید کتاب گفت: امسال هم تعداد و هم تعداد خرید کتاب افزایش یافته است. تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در منطقه BEN تا به امروز به 100000 نفر رسیده است و تلاش ما برای حمایت از آنهاست.

سخنگوی نمایشگاه کتاب خطاب به حضور ناشران در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب گفت: 850 ناشر در رده عمومی، 300 ناشر در رده دانشگاهی، 95 ناشر در رده آموزشی، 310 ناشر در رده کودک داریم. و 63 ناشر در دسته دیجیتال. همچنین در فضای داخلی مصلی امام خمینی(ره) ناشران اعلام کردند که بیش از 150 هزار عنوان کتاب آورده اند.

رمضانی همچنین به مشکل اینترنت در نمایشگاه پاسخ داد و گفت: اپراتورهای ذیربط اقداماتی را برای بهبود دستگاه ها انجام داده اند اما با افزایش جمعیت استقبال نیز کاهش می یابد. با این حال، ما همچنان در حال مذاکره با اپراتورها برای حل این مشکل هستیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مردم تا پایان روز دوم نمایشگاه چقدر کتاب خریدند؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مردم تا پایان روز دوم نمایشگاه چقدر کتاب خریدند؟"، کلیک کنید.