قطعات و اجزای دکل مهاری

قطعات و اجزای دکل مهاری

برای راه اندازی فونداسیون دکل ، استفاده از برخی قطعات و اجزای اضافه لازم است. با توجه به نوع دکل و منطقه نصب آن، از انواع متعلقات دکل مهاری با تعداد مختلف استفاده می ‌شود. یکی از مواردی که تاثیر زیادی در تعیین تعداد این قطعات دارد، ارتفاع دکل است. استفاده از این متعلقات، هنگام نصب دکل مهاری، بسیار حائز اهمیت است.

انواع متعلقات دکل مهاری

همان ‌طور که گفتیم، تجهیزات دکل مهاری شامل موارد زیادی است. در ادامه به معرفی اصلی ‌ترین اجزایی که در ساخت دکل مهاری نقش دارند، می ‌پردازیم.

سیم مهار دکل

این قطعه برای متعادل نگه داشتن و مهار کردن دکل مهاری روی پشت بام، زمین و هر تکیه‌گاه دیگری کاربرد دارد. این سیم از ۷ رشته که در هم بافته شده‌ اند، ایجاد می ‌شود، همچنین در سایز های مختلف موجود است. سایز سیم مهار دکل، بر اساس منطقه نصب دکل انتخاب می‌ شود.

مهارکش

مهارکش یا پیچ تنظیم دو‌طرفه، قادر به تنظیم کردن میزان کشش اسلینگ ‌ها است. در صورتی که مهارکش مورد استفاده از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، قطعات دیگر نیز می ‌توانند به طور ایمن در جای خود قرار گیرند.

بیس دکل مهاری

بیس که یکی از مهم‌ترین قیمت فونداسیون دکل محسوب می ‌شود، یک صفحه فلزی پایه‌دار است. این صفحه با پوشش گانوانیزه گرم پوشانده شده، همچنین به دو صورت ۴ وجهی و ۳ وجهی موجود است.

کرپی و گوشواره دکل

کرپی و گوشواره دکل، از حساس‌ترین موارد مورد استفاده در دکل مهاری به شمار می‌ آیند. برای بستن و گره زدن سیم مهار، باید از این نوع قطعه استفاده کرد. جنس کرپی از فولاد و با پوشش گانوانیزه است، همچنین در سایز‌های مختلف برای مشتریان عرضه می ‌شود.

میله انکر بولت و عصایی

میله انکر بولت و میله عصایی، برای نصب اجزای سیستم مهاری روی سطح زمین یا پشت بام، کاربرد دارند. در واقع این میله‌ ها به عنوان یک رابط میان دیوار یا زمین و متعلقات دکل مهاری عمل می‌کنند.

صفحه تعادل دکل

صفحه تعادل دکل با پوشش گانوانیزه گرم، از اصلی ‌ترین تجهیزات این دکل‌ ها به شمار می ‌آید. این قطعه کمک زیادی به اتصال مهارکش به میله انکر می ‌کند.

پیچ و مهره دکل

برای این که بتوان اتصالات دکل ‌های مهاری را محکم کرد، باید از پیچ و مهره دکل که در اندازه‌های مختلف در دسترس هستند، استفاده کرد. این پیچ و مهره‌ها به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، محافظت از قطعات در برابر رطوبت و استحکام دکل، دارای پوشش گانوانیزه هستند.

کمربند دکل

کمربند دکل که به آن تسمه نیز گفته می‌شود، وظیفه متصل کردن بدنه دکل به سیم مهار را بر عهده دارد.

میله مهار دکل

میله مهار که یکی از مهم‌ترین قطعات دکل مهاری است، با پوشش گاموانیزه گرم پوشانده می‌شود. از این قطعه برای متصل کردن سیم مهار به تکیه‌گاه استفاده می‌ شود.

صفحه پشت دیوار دکل

این صفحه فلزی مانند یک واشر بزرگ عمل کرده و میله مهار را پشت دیوار نگه می ‌دارد.

تاج دکل مهاری

تاج دکل، آخرین قطعه‌ای است که بر روی آخرین سکشن دکل نصب می‌شود. قطعاتی مانند میله ارت، چراغ دکل و صاعقه گیر، در بخش تاج دکل قرار می‌گیرند.

خرید متعلقات دکل مهاری

ما با ارائه اطلاعات به‌روز و دقیق در مورد قطعات دکل مهاری، این امکان را به مشتریان خود می‌ دهیم تا بتوانند بهترین تصمیم را برای خرید بگیرند. شما باید در زمان خرید این تجهیزات، به مقدار مورد نیاز خود دقت کنید. آگاهی کامل از موارد استفاده و ویژگی ‌های دکل مهاری در زمان نصب، کاملا ضروری است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قطعات و اجزای دکل مهاری" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قطعات و اجزای دکل مهاری"، کلیک کنید.