قصرشیرین با ۳ زلزله لرزید و جزیره خارک زمینلرزه ۳ را تجربه کرد

قصرشیرین با ۳ زلزله لرزید و جزیره خارک زمینلرزه ۳ را تجربه کرد

هفته گذشته قصرشیرین در استان کرمانشاه 3 زمین لرزه به بزرگی های 4.7، 3.8 و 2.8 ریشتر را لرزاند، همچنین زمین لرزه هایی به بزرگی 3.8 در شول آباد و 3.8 در جزیره خارک در استان لرستان به ثبت رسید.

به گزارش آرسل، قصرشیرین در استان کرمانشاه هفته گذشته 3 زمین لرزه به بزرگی های 2.8، 3.8 و 4.7 ریشتر را تجربه کرد.

استان کرمانشاه به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس از فعالیت لرزه‌خیزی بالایی برخوردار است. این زمین لرزه ها معمولاً در اطراف گسل های لرزه ای شناخته شده در استان از جمله «گسل مرتفع زاگرس» (HZF) رخ می دهد. این گسل از نوع راندگی به طول 1375 کیلومتر و جهت شمال غربی- جنوب شرقی و شیب شمال شرقی است. این گسل در امتداد کمربند زاگرس امتداد دارد.

زمین لرزه ازگل-سرپل ذهاب به بزرگی 7.3 در 21 آبان 1396 ه.ش (21 آذر 1396) یکی از رخدادهای لرزه ای مهم این استان بود که در نزدیکی مرز ایران و عراق در شهرستان ازگل به ثبت رسید. و سرپل ذهاب کرمانشاه. نقطه شروع این شکستگی در اطراف ایزگل و امتداد آن به سمت شهر سرپل ذهاب بوده است.

گسل جبهه کوه زاگرس (MFF)، گسل صحنه، گسل مروارید از دیگر گسل های این استان هستند.

همچنین در استان فارس زلزله 3.1 در دهم، 3.4 در بابا منیر و 3.4 در بیرم به ثبت رسیده است.

جزیره خارک در استان بوشهر از دیگر زمین لرزه های هفته گذشته از جمله بذره 3 بود.

جزئیات زمین لرزه های هفته گذشته به شرح زیر است:

شنبه 9 تیر

زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر دهرم در استان فارس را در عمق 18 کیلومتری زمین لرزاند و کانون آن در 28 کیلومتری دهرم استان فارس، 41 کیلومتری رز و 50 کیلومتری جم در استان بوشهر گزارش شده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.7 ریشتر فهرج در استان کرمان را در عمق 8 کیلومتری زمین لرزاند و کانون آن در 53 کیلومتری فهرج، 59 کیلومتری نرمشیر و 68 کیلومتری بروات این استان گزارش شده است.

شول آباد استان لرستان نیز زلزله ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در 39 کیلومتری شول آباد، 57 کیلومتری الیگودرز و 59 کیلومتری آجنا این استان بود.

زمین لرزه 2.9 ریشتری رودبنه در استان گیلان، زلزله 2.6 ریشتری تربت حیدریه در استان خراسان رضوی و زلزله 2.7 ریشتری دهدشت و کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

آبادان در استان بوشهر زمین لرزه ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 18 کیلومتری زمین را لرزاند و کانون آن در 13 کیلومتری آبادان، 18 کیلومتری ریج و 23 کیلومتری بندر دیر این استان بوده است.

یکشنبه 10 تیر

زمین لرزه ای به بزرگی 3.4 ریشتر در بابامونیر استان فارس در عمق 8 کیلومتری زمین و کانون آن در 15 کیلومتری بابامونیر استان فارس، 33 کیلومتری باشت و 40 کیلومتری دوگنبدان استان کهگیلوه رخ داد. و گراز احمد.

زلزله 2.8 ریشتری در هجده استان کرمان و زلزله 2.7 ریشتری در یزدانشهر استان کرمان به ثبت رسید.

دوشنبه 11 جولای

زمین لرزه ای به بزرگی 4.7 ریشتر قصرشیرین در استان کرمانشاه را در عمق 14 کیلومتری زمین لرزاند و کانون آن در 12 کیلومتری قصرشیرین و 37 کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

بیرم استان فارس زمین لرزه ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 23 کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در 3 کیلومتری بیرم، 23 کیلومتری اشکنان و 27 کیلومتری اهل این استان گزارش شد.

زمین لرزه ای به بزرگی 2.8 ریشتر در کیانشاه در استان گیلان، 2.8 در قصرشیرین در استان کرمانشاه و 2.8 در زایزان در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

سه شنبه 12 تیر

زلزله 2.7 ریشتری دولت آباد در استان خراسان رضوی، زلزله 2.9 ریشتری فین در استان هرمزگان، زلزله 2.5 ریشتری در استان کرمان و زلزله 2.5 ریشتری در زمان آباد استان سمنان به ثبت رسیده است.

قصرشیرین استان کرمانشاه زمین لرزه ای به بزرگی 3.8 ریشتر را در عمق 8 کیلومتری زمین احساس کرد و کانون آن در 27 کیلومتری قصرشیرین این استان و 37 کیلومتری عراق گزارش شده است.

جزیره خارک در استان بوشهر زمین لرزه ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 11 کیلومتری زمین را لرزاند و کانون آن در 31 کیلومتری جزیره خارک، 37 کیلومتری بندر گناوه و 41 کیلومتری امام حسن در استان بوشهر بوده است.

چهارشنبه 13 تیر

زمین لرزه ای به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 6 کیلومتری مراوه تپه استان گلستان و کانون این زمین لرزه در 20 کیلومتری مراوه تپه و 50 کیلومتری گلی داغ این استان به ثبت رسیده است.

زلزله 2.5 ریشتری سیلوان در استان آذربایجان غربی و زمین لرزه 2.9 ریشتری بهاباد در استان یزد را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی 3 ریشتر در اشنویه استان آذربایجان غربی در عمق 5 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در 22 کیلومتری اشنویه، 27 کیلومتری سیلوان و 29 کیلومتری نالوس این استان ثبت شد.

پنجشنبه 14 تیر

زلزله 2.8 ریشتری قاضی کالا در استان هرمزگان و زلزله 2.7 ریشتری شهر نجف در استان کرمان را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی 3 ریشتر هیر استان اردبیل را در عمق 6 کیلومتری زمین لرزاند و کانون آن در 11 کیلومتری هیر، 26 کیلومتری آبی بیگلوی در استان آذربایجان غربی و 26 کیلومتری حویک در استان گیلان بوده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر دهدشت در استان کهگیلوه و بویراحمد را در عمق 11 کیلومتری زمین لرزاند و کانون آن در 19 کیلومتری دهدشت، 20 کیلومتری قراب سفالی و 21 کیلومتری چرام این استان بوده است.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قصرشیرین با ۳ زلزله لرزید و جزیره خارک زمینلرزه ۳ را تجربه کرد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قصرشیرین با ۳ زلزله لرزید و جزیره خارک زمینلرزه ۳ را تجربه کرد"، کلیک کنید.