فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا به نفع اوپک پلاس شد

فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا به نفع اوپک پلاس شد

انضباط مالی تولیدکنندگان نفت آمریکا در سال جاری فشار بر اوپک پلاس را برای کاهش بیشتر تولید کاهش خواهد داد.

به گزارش آرسل، شرکت های حفاری نفت آمریکا تعهد خود را برای کاهش هزینه ها و تعدیل رشد تولید نفت این کشور در سال 2024 حفظ کرده اند. با کمک انقلاب نفت شیل و پیشرفت در فناوری و بهره وری، آمریکا در دهه گذشته محرک رشد عرضه نفت در میان تولیدکنندگان غیراوپک بوده است.

سال گذشته تولید نفت آمریکا روندی صعودی را آغاز کرد و بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به 12.93 میلیون بشکه در روز رسید و بیش از 400 هزار بشکه در روز افزایشی که دولت در اوایل سال 2023 پیش بینی کرده بود. .

اوپک و متحدانش در این گروه محدودیت های عرضه نفت خود را در سال گذشته برای جبران افزایش تولید ایالات متحده و سایر تولیدکنندگان غیراوپک افزایش دادند. مجموع محدودیت عرضه اوپک پلاس اکنون 5.86 میلیون بشکه در روز است که معادل حدود 5.7 درصد است.

سه منبع آگاه از مذاکرات اوپک پلاس گفتند که اوپک پلاس در حال کار بر روی یک توافق پیچیده است که به این گروه اجازه می دهد تا مقداری از عرضه خود را تا سال 2025 کاهش دهد.

تولیدکنندگان اوپک پلاس روز یکشنبه برای بررسی سیاست های تولید نفت خود گرد هم می آیند.

بر اساس آخرین پیش بینی اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت در سال جاری حدود 270 هزار بشکه در روز افزایش می یابد که مشابه پیش بینی اوپک برای افزایش 300 هزار بشکه ای تولید نفت و کنسانتره آمریکا است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تولید آمریکا 640 هزار بشکه در روز افزایش یابد. هر سه این شرکت ها محبوب ترین پیش بینی کنندگان هستند و همه آنها پیش بینی های بهتری نسبت به رقم سال گذشته دارند.

اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی در سال 2024 به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز رشد کند و از رشد عرضه غیراوپک پلاس حدود 1 میلیون بشکه در روز پیشی بگیرد. اوپک در گزارش بازار نفت خود در ماه می اعلام کرد که این بدان معناست که تقاضا برای نفت اوپک پلاس حدود 900 هزار بشکه در روز بیشتر از سال 2023 خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی با نرخ بسیار پایین تری به میزان 1.1 میلیون بشکه در روز رشد کند و اوپک شاهد تغییر کمی در تقاضای نفت است.

تغییر کمی در تولید ایالات متحده

به طور کلی، تولید نفت آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون تغییر چندانی نکرده است. تولید در آوریل حدود 13.13 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به 13.26 میلیون بشکه در دسامبر کاهش داشت.

تحلیلگران و مدیران صنعت می گویند که حتی با وجود قیمت نفت در حدود 80 دلار در هر بشکه، تولیدکنندگان آمریکایی نمی توانند تولید خود را به اندازه سال 2023 افزایش دهند.

به گزارش سرویس انرژی بیکر هیوز، تعداد دکل های نفتی ایالات متحده 493 سکو کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش 13 درصدی نسبت به سال قبل است.

تحلیلگران آژانس «اس اند پی» در یادداشتی اعلام کردند که آمریکا قادر است تولید خود را برای چندین سال یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد، اما در حال حاضر قصدی برای افزایش تولید با این سرعت ندارد.

آژانس جهانی کالای اس اند پی پیش بینی می کند تولید نفت و کنسانتره آمریکا در سال 2024 به میزان 470 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

انضباط مالی

در سال های اخیر، شرکت های تولیدی سهامی عام تحت فشار سرمایه گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر هستند، کمتر برای افزایش تولید هزینه کرده اند.

رشد تولیدی بهتر از حد انتظار در سال های اخیر عمدتاً توسط تولیدکنندگان منفرد انجام شده است که برخی از آنها اکنون در موجی از خرید صنعت با شرکت های بزرگ تر ادغام شده اند. آنها با حفر چاه های عمیق تر و شکستن سنگ برای تولید نفت بیشتر از چاه، بهره وری را افزایش دادند.

تیموتی رابرسون، رییس استاندارد تگزاس پترولیوم، گفت: «من انتظار دارم که قیمت نفت علی رغم موج اخیر تثبیت، در سطح فعلی باقی بماند، که از رشد متوسط تولید نفت ایالات متحده حمایت می کند، زیرا بهره وری حفاری و تکمیل چاه همچنان بهبود می یابد.»

شرکت های خدمات میدان نفتی مانند SLB رشد بیشتری را در سال جاری از بازارهای بین المللی نسبت به آمریکای شمالی پیش بینی می کنند

به گزارش رویترز، با این حال، انتظار می رود که ایالات متحده به همراه کانادا، برزیل و گویان منجر به رشد تولید نفت و مایعات در سال جاری شوند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در ماه مارس پیش بینی کرد که تولید مایعات نفتی اوپک پلاس در سال جاری 1 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد، در حالی که عرضه غیراوپک پلاس 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا به نفع اوپک پلاس شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت تولیدکنندگان نفت آمریکا به نفع اوپک پلاس شد"، کلیک کنید.