عربشاهی: مدیر برنامه‌ها باعث بدبختی فوتبال ما هستند/ شبکه دلالی گسترده‌تر از حد انتظار است

عربشاهی: دلیل بدبختی های فوتبالی ما این است که شبکه دلالان بیشتر از حد انتظار است

این پیشکسوت تیم ملی گفت: آقایی به نام مدیر برنامه فوتبال ما را بدبخت کرده است.

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آرسل، از گرانی بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و ایجاد بازار داغ توسط مدیران برنامه های مشترک چند بازیکن گفت. با کسانی که قیمت های خود را بالا می برند و سود خود را افزایش می دهند و به نام ایجنت یا مدیر برنامه دلالی می کنند و به شکلی عجیب قیمت بازیکنان را افزایش می دهند، هیچ برخوردی وجود نخواهد داشت. در فوتبال که باشگاه ها پول در نمی آورند دلیل افزایش قیمت بازیکن چیست؟ تیم های فوتبالی که ادعا می کنند همه دولتی هستند و بدون پول دولت کاری انجام نمی دهند دلیل افزایش قیمت بازیکنان چیست؟ چرا باید قرارداد بازیکنان اینقدر بالا باشد وقتی باشگاه ها از پخش تلویزیونی و تبلیغات در سطح زمین درآمد کسب نمی کنند و ما علیه حرفه ای بودن فوتبال کار می کنیم؟

آنها نمی توانند با مافیای دلال معامله کنند

وی ادامه داد: وقتی باشگاهی با اجاره وجود دارد و نظارتی وجود ندارد، طبیعی است که مدیران برنامه ها مستقل کار کنند و روش های مختلفی را برای انتقال بازیکنان مورد نظر خود به باشگاه های مختلف در نظر بگیرند. باشگاه های ما در خطر ورشکستگی قرار دارند، اگر بودجه دولت نبود تا به حال سقوط کرده بودند. بازیکنانی که بین 40 تا 60 میلیارد تومان و شاید هم بیشتر می ارزند، با بازاریابی و استراتژی دلال هایی که نام نماینده را یدک می کشند به این رقم رسیده اند. کیفیت فوتبال ما به شدت افت کرده است و یکی از دلایل اصلی آن دستمزد بالای بازیکنانی است که ارزش واقعی آنها اعداد نیست. فراموش نکنیم که اگر نیمی از پول قرارداد بازیکنان در 15 سال گذشته صرف زیرساخت ها می شد، از نظر امکانات فوتبال چیزی از کشورهای عربی نداشتیم. مردانی که نام مدیر برنامه ها را دارند باعث بدبختی فوتبال ما شده اند. اگر مدیران باشگاه های فوتبال ما فوتبالیست بودند، هیچ وقت اینقدر برای بازیکن پول نمی دادند، زیرا ارزش هر بازیکنی را تشخیص می دادند.

کسانی که به قانون می گویند بیشتر از همه آن را نقض می کنند

این پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: مدیران برنامه ای که ایجنت بازیکنان سرشناس به خصوص آنهایی که در یک پست بازی می کنند با تاکتیک های شناخته شده خود قیمت بازیکنان را بالا می برند. دلیل آمدن محمدحسین مرادمند و صالح حردانی به پرسپولیس چیست؟ بازیکنانی که در سال های اخیر برای استقلال بازی کرده اند جز سروصدا و افزایش قیمت چیزی به ارمغان نیاورده اند. هواداران استقلال و پرسپولیس هم خیلی حساس هستند و چنین اخباری را دنبال می کنند. از طرفی مربیانی داریم که سال هاست جامی نگرفته اند اما این 35 مربی سال هاست که هستند و هنوز هم هستند. کسانی که به قانون می گویند بیشتر از همه آن را نقض می کنند. تیم‌های خصوصی که تیم‌ها را به سختی اداره می‌کنند و تهدید به عقب‌نشینی می‌کنند، حق دارند، زیرا نمی‌توانند با تیم‌های دولتی و صنعتی رقابت کنند. دو گروه معروف پایتخت از کجا می آیند؟ چرا بانک های مالک پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس که مالک استقلال هستند، هر دو باشگاه همچنان مشکل مالی دارند؟

شبکه دلالان در فوتبال ایران فراتر از حد انتظار است

وی افزود: رئیس جمهور جدید ما از فوتبال می آید و خودش بازیکن بود، می خواهم دست دلالان فوتبال را از نقل و انتقالات کوتاه کند. جدای از این، طرفین به بخش خصوصی منتقل خواهند شد. تا زمانی که آنها دولتی و صنعتی یا واگذار شده باقی بمانند، افزایش قیمت ادامه خواهد داشت. شبکه دلالان در فوتبال ایران فراتر از حد انتظار است. آنها به همه جا نفوذ کرده اند و نمونه آن اتفاقی است که برای تیم ماس رخ داد، بالاخره دادگاه اعلام شد، عده ای دستگیر شدند و فدراسیون فوتبال نیز به دنبال مقصران است. پول مردم ما در این فوتبال هدر می رود. بحث دلالی در فوتبال بارها مطرح شده و راهکارهای زیادی به کار گرفته شده است اما وقتی به آن رسیدگی نمی شود نباید انتظار داشت این مشکل تمام شود. تماس های زیادی برای برخورد با مافیای دلال مطرح شده است، اما موضوع هنوز تمام نشده و معامله قطعی نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عربشاهی: مدیر برنامه‌ها باعث بدبختی فوتبال ما هستند/ شبکه دلالی گسترده‌تر از حد انتظار است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عربشاهی: مدیر برنامه‌ها باعث بدبختی فوتبال ما هستند/ شبکه دلالی گسترده‌تر از حد انتظار است"، کلیک کنید.