سید حسن نصرالله: پایگاه «گلیلوت» را هدف گرفتیم

1.5 کیلومتری تل آویو؛

سید حسن نصرالله: ما هستیم

دبیرکل حزب الله لبنان در تشریح عملیات گسترده امروز گفت: تصمیم گرفتیم که هدف در عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی و نزدیک به تل آویو باشد. متوجه پایگاه «ژیلو» که پایگاه اصلی اطلاعات نظامی «امان» و یگان «8200» متصل به آن بودیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آرسل، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با حضور در بیروت به تشریح جزئیات مرحله اول واکنش به کشته شدن سردار شهید فواد شکر توسط رژیم صهیونیستی پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنان گفت: از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور به خاطر امنیت و آسایش میلیون ها زائر اربعین امام حسین (ع) و میزبانی بی پایانشان تشکر می کنم. . .

سید نصرالله همچنین گفت: درود می فرستم به رزمندگان دلیر و شجاع و مجاهدان مقاومت که ریشه در سرزمینی محکم چون کوه دارند و رزمندگان شجاع مقاومت در غزه، عراق و یمن.

وی ادامه داد: ما عملیات گسترده حزب الله را که علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، عملیات اربعین می نامیم و تاکید می کنیم گروهی که اوضاع لبنان و جبهه را تا این حد متشنج کرده است، دشمن اسرائیل است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عجله اسرائیل برای پاسخ به ارتفاع و احتیاط آمریکا می تواند به معنای شکست باشد. یکی از دلایل تاخیر واکنش، زمان و توجه لازم به این بود که آیا باید از طریق محور مقاومت واکنش نشان داد یا به تنهایی ایستاد. ما منتظر فرصتی برای مذاکره بوده ایم زیرا هدف ما در این جبهه و تمام فداکاری ها توقف جنگ در غزه است. بنا به دلایل و دانشی که به مرور زمان مشخص می‌شود، تصمیم گرفته شد که عملیات خود را جداگانه انجام دهیم و اجازه دهیم هر یک از طرف‌های محور تصمیم بگیرند که چه زمانی و چگونه پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی را برای پاسخ‌گویی تعیین کرده‌ایم، از جمله هدف قرار ندادن «غیرنظامیان». ما به این نتیجه رسیدیم که هدف نظامی و مربوط به قتل فواد شکر است. ما همچنین تصمیم گرفتیم که هدف در عمق رژیم صهیونیستی و نزدیک به تل آویو باشد. متوجه پایگاه «ژیلو» شدیم که پایگاه اصلی اداره اطلاعات نظامی «امان» و یگان «8200» وابسته به آن است.

نصرالله ادامه داد: پایگاه «ژیلوت» که مورد هدف قرار گرفت در 110 کیلومتری مرز با لبنان و 1500 متری مرز با تل آویو قرار دارد. حزب الله تصمیم گرفته است که پایگاه ها و پادگان ها در گالیله و جولان اشغالی را با موشک های کاتیوشا هدف قرار دهد که تعداد آنها به 300 مورد رسیده است. هدف اولیه موشک «کاتیوشا» درگیری با سامانه «گنبد آهنین» و ایجاد پایگاهی برای حملات پهپادی بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به جزئیات عملیات اربعین افزود: این عملیات قرار بود ساعت 5:15 بامداد امروز انجام شود. در عملیات امروز برای اولین بار یک پهپاد از منطقه بقاع در شرق لبنان پرتاب کردیم. تاکید می کنیم که هیچ یک از سکوهای پرتاب حزب الله قبل از عملیات مورد اصابت دشمن قرار نگرفت. آشیانه پهپاد حزب الله قبل و بعد از عملیات آسیب ندیده است. تمامی پهپادهای پرتاب شده از دره بقاع به سلامت از مرز لبنان عبور کرده و به سمت اهداف خاصی در فلسطین اشغالی حرکت کردند.

وی اعلام کرد: اهداف نظامی مشخص در عملیات اربعین پایگاه اطلاعات نظامی گیلته «امان» و «واحد 8200» در حوالی تل آویو بود. اطلاعات ما حاکی از آن است که چندین پهپاد به این دو هدف رسیده اند اما دشمن طبق معمول اخبار را سانسور می کند. روایت اسرائیل از اتفاقات صبح امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی پر از دروغ است که ضعف این دولت را آشکار می کند. در حال حاضر قصد نداریم از موشک های تاکتیکی استفاده کنیم، اما ممکن است در آینده نزدیک. هیچ یک از موشک های راهبردی که دشمن از آنها صحبت می کرد آسیب ندید. آنچه صبح امروز بمباران شد دره هایی بود که تخلیه شده بود یا موشک استراتژیک در آنها نبود. ادعاهای ارتش اشغالگر که توسط نتانیاهو تبلیغ می شود مبنی بر اینکه آنها هزاران راکت و راکت انداز حزب الله را منهدم کرده اند کاملا نادرست است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سید حسن نصرالله: پایگاه «گلیلوت» را هدف گرفتیم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سید حسن نصرالله: پایگاه «گلیلوت» را هدف گرفتیم"، کلیک کنید.