سولاریوم و بلایی که بر سر دختر جوان آمد

سولاریوم و بلایی که بر سر دختر جوان آمد

آرسل:

اولین چیزی که با دیدن او در لابی کلینیک بیمارستان راجی به ذهن خطور می کند این است که صورت متورمش با آب جوش یا اسید سوخته است! اما موضوع چیز دیگری است. زن جوان برای برنزه کردن پوست زیر سولاریوم به یک آرایشگاه مجلل در بالاشهر رفت. امثال او زیاد نیست. مردان و زنانی که به بهانه زیباتر بودن خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می دهند تا پوست سفیدشان تیره شود. در نتیجه افرادی که دچار سوختگی های پوستی، آسیب های کلیوی و کبدی و هزاران مشکل دیگر هستند برای رفع مشکلات پوستی خود به این بیمارستان فوق تخصصی مراجعه می کنند.

کلینیک پوست، مشکلات پوستی

بیمارستان رازی; مرکز فوق تخصصی درمان بیماری های پوستی; در انتهای ساختمان های کوچک و بزرگ. کلینیک های پذیرش، لیزر، بوتاکس، جراحی پلاستیک، نور درمانی و غیره نیز در یک ساختمان چند طبقه نوساز در انتهای محل بیمارستان قرار دارند. داخل راهرو جلوی در ورودی تابلوی بزرگی وجود دارد که راه درمانگاه را نشان می دهد. کلینیک پمفیکوس (تاول)، آلوپسی (سیستم ایمنی خودایمنی) در طبقه سوم، کلینیک جراحی زخم و سرطان در طبقه دوم و سایر بیماری های پوستی در طبقه اول.

کلینیک پوست نسبت به سایر کلینیک ها شلوغ تر است. یکی برای درمان اگزما آمده بود و دیگری می خواست مشکل دختر 4 ساله اش را که دارای لکه های قرمز روی صورتش بود، درمان کند. در یک نگاه متوجه می شوید که آنها اغلب برای درمان آلرژی و کهیر می آیند. حال یکی از بیماران بدتر است. صورتش متورم و پوست دستش قرمز شده است. از شدت درد نمی تواند بایستد. زنی میانسال که به نظر می رسد مادرش باشد، دختر را نیوشا صدا می کند. او می خواهد که او بیشتر بر خود کنترل داشته باشد و کمتر بی حوصله باشد. اما دختر نمی تواند. سوزش پوست صورت و بدنش او را پریشان کرد و قدرتش را کم کرد. حتی نمی تواند گریه کند چون شوری گریه پوستش را می سوزاند.

نیوشا دوباره به قبض نگاه کرد، انگار که هر بار که آن را می بیند می خواهد از نوبتش بگذرد. او یازدهمین بیمار است و بیمار پنجم به تازگی برای معاینه وارد اتاق پزشک شده است. کت گشادش را با دستانش جلو کشید تا به بدنش برخورد نکند. وضعیت نامناسب او باعث شد تا سایر بیماران به این فکر کنند که چه اتفاقی برای او افتاده است. وقتی به داخل سالن رفت، زنی از روی دلسوزی پرسید؟ “چی شده مادر؟ چی سوختی؟” دختر هم بی حوصله جواب زن را می دهد. او به سمت پنجره حرکت می کند تا از چشمان کنجکاو جلوگیری کند.

تست آتش فرابنفش

«شماره 11» بالاخره منشی شماره اش را اعلام کرد، زن جوان با مادرش بلند شد و وارد مطب دکتر شد. دختر آستین هایش را بالا زد و به دکتر نشان داد. وضعیت خوبی ندارد. دکتر با دیدن التهاب صورت و پوستش متعجب می شود و علت سوختگی را جویا می شود. مادر به جای دختر پاسخ می دهد: خانم دکتر سولارکرده خودش را به یک آدم بی خیالی سپرد که مثلاً برنزه شود. زیبا نبود، چیزی نیست، خاکستر شده است.» دکتر با دقت پوست صورت زن جوان را معاینه می کند، لکه های قهوه ای روی صورتش ظاهر شده که نگرانش کرده و می پرسد: «تخت های برنزه مستقیماً اشعه ماوراء بنفش خطرناک ساطع می کنند. اشعه ها پوست را می سوزاند و به بافت کبد و کلیه آسیب می رساند. آیا اینها را می شناسید؟ آیا از عوارض خطرناک آن اطلاعی دارید؟ الان چند جلسه آفتاب گرفتی؟” دختر اشاره می کند که این کار را در آرایشگاه یکی از دوستانش انجام داده است. دکتر دلخور در مورد کارش هشدار می دهد، آرایشگاه ها و باشگاه های بدنسازی اجازه استفاده از سولاریوم را ندارند. با وجود تمام جراحاتی که دیده است. دختر همچنان از دوستش حمایت می کند و می گوید: «دوست من بی گناه است. او یکی از کارمندان آرایشگاه است. او نمی دانست که دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار نیست. می خواستم خودم را برنزه کنم. می خواستم زیباتر باشم. در چند جلسه اول پوستم قرمز بود اما خارش و درد نداشت. دوستم گفت مشکلی نیست و با پماد سوختگی حل میشه. اما این اتفاق نیفتاد. بعد از 10 جلسه، به جای برنزه شدن، پوستم می سوزد.» دکتر برای یک بیمار جوان نسخه طولانی می نویسد، دارو گران است، نیوشا برای هر جلسه 10 دقیقه برنزه کردن 70 هزار تومان پرداخت می کند و اکنون باید مقدار زیادی از آن را انجام دهد. باید از شر مشکلات پوستی اش خلاص شود./فرتاک نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سولاریوم و بلایی که بر سر دختر جوان آمد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سولاریوم و بلایی که بر سر دختر جوان آمد"، کلیک کنید.