روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند

روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند

به گزارش خبرگزاری آرسل؛ اکبرپور با اشاره به دیدار استقلال مقابل ایوب آهن که با دو گل بریک در دقیقه 94 پیروز شد، تصریح کرد: به نظرم بازی سختی بود. چون ایوب آهن یکی از بهترین تیم های لیگ ماست. در نیمه اول غافلگیر شدیم. خط دفاع محکم بود و ایوب آهن یک گل زد. این شرایط را سخت کرد. اما استقلال نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد. استقلال حتی دیروز هم اگر بازی با تساوی یا باخت تمام می شد قهرمانی را از دست می داد. چون پرسپولیس بازی را برد و رهبر بود.

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود: به همین دلیل استقلال در نیمه دوم با جان و دل بازی کرد و دو گل زیبا به ثمر رساند که در لیگ های اروپایی شاهد آن هستیم. استقلال برگشت و پیروزی دراماتیکی کسب کرد.

این کارشناس فوتبال کشورمان درباره استعداد بازیکنان ازبکستانی در تشکیل تیم های استقلال و پرسپولیس و اینکه چرا بازیکن مشابه در لیگ ما وجود ندارد یا بسیار کم است، گفت: همه دنیا در فوتبال رو به پیشرفت هستند، ما هم در حال پیشرفت هستیم اما آرام آرام. . این عمدتا به این دلیل است که فوتبال به دست افراد غیر فوتبالی رفته است. اگر علت اصلی این مشکل را پیدا کنید، به اقدامات غیراخلاقی در آکادمی ها برمی گردد. البته چند سالی است که استقلال و آکادمی پرسپولیس در حال رونق هستند. اگر در فوتبال پایه کار کنید، می بینید که در کشور ما چقدر استعدادها وجود دارد، اما این استعدادها شکوفا نمی شوند. بسیاری از آنها به دلیل داشتن پول برای خرج کردن، تقلب می کنند، برخی دیگر که به دلیل مسایل مربوط به روابط و مواردی از این دست حق انجام بازی های فیکس را ندارند.

وی افزود: ما در فوتبال پایه سرمایه گذاری نداریم بنابراین کارهای اساسی انجام نمی شود در حالی که بهترین مربیان دنیا و بیشترین هزینه را صرف تیم های پایه می کنند اما متاسفانه این مشکل در بین ما بسیار کند انجام می شود. کشوری وقتی در آکادمی استقلال بودم یک تیم 83 نفره جمع کردم که الان در دسته آشا هستند اما در لیگ بزرگسالان و حتی لیگ برتر بازی می کنند. کار پایه به علاقه، انگیزه و مهارت نیاز دارد. در سطح پایه دستمزد زیادی به مربیان نمی دهند به همین دلیل رشد چندانی را شاهد نیستیم.

اکبرپور خاطرنشان کرد: از نظر استعداد کشوری بی نظیر در آسیا هستیم. هیچ کشوری در آسیا مانند ما استعداد ندارد. اما باشگاه ها در گروه های پایه کار نمی کنند، فقط فعالیت های جزیی انجام می شود. هیچ پولی خرج نمی شود. مربیانی که آنها را نگه می دارند از آنها می خواهند که خودشان پایه ها را بچرخانند. یا مدیری استخدام می کنند و از شما می خواهند که پایگاه ها را بچرخانید. آنها همچنین مجبور شدند دو بازیکن حقوقی را برای تامین هزینه های تیم رد کنند. این شرایط شرایط را برای بازیکنان مستعد بدتر می کند و به همین دلیل در این شرایط قرار داریم.

وی ادامه داد: پس من می گویم شاید از نظر استعداد بهتر از ازبک ها باشیم اما آنها دارند می بازند. الان استقلال و پرسپولیس با آوردن این بازیکنان خارجی خوب هستند. امیدوارم همیشه بازیکنان خارجی با این کیفیت بیاورند. چند بازیکن خوب در گذشته آمده اند، مانند جانواریو، تیام، دیابت و غیره، اما زمانی بود که بازیکنان خارجی را فقط برای پول و دلار می آوردند. بازیکنانی که حتی در سطح سه لیگ ایران هم نبودند اما از نظر دلار دلالی سود کردند و جذب تیم های ایرانی شدند. حالا اورونوف در پرسپولیس دو گل زد و بلانکو و مارشاریپوف هم در استقلال گل های مهمی به ثمر رساندند.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به وضعیت تیم های استقلال و پرسپولیس در 4 هفته اخیر لیگ برتر گفت: شرایط واقعا سخت است، هر دو تیم برای قهرمانی می جنگند. آزادی کار خود شماست. اگر آنها بتوانند هر 4 بازی خود را ببرند، نباید روی نتایج تیم مقابل تمرکز کنند، اما پرسپولیس باید برای پیروزی در بازی های خود به استقلال نگاه کند تا در صورت لغزش این تیم پیش بیفتد.

اکبرپور درباره دیدار این هفته استقلال مقابل فولاد خوزستان گفت: به نتایج بد فولاد در این فصل نگاه نکنید اما این تیم همیشه با جان و دل جلوی تیم های بزرگ بازی کرده تا خودش را نشان دهد. الان هم می خواهد به استقلال ثابت کند اگر تا اینجا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند، اتفاقی بوده است. به همین دلیل است که فاولاد برای بازگرداندن حیثیت وارد می شود.

او درباره اینکه چه توصیه ای به جاوید نکونام دارید، گفت: نمی توانم به نکونام توصیه ای کنم، فقط می گویم اگر در 4 بازی آینده مثل نیمه دوم بازی با ایوب آهن باشند، برنده می شوند. هر 4 بازی و قهرمان هستند. بازیکنان شرایط را درک کردند. اینکه هر بازی یک فینال است. با این فکر جلو آمدند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با جدایی خطیر از مدیریت استقلال، کادرفنی و بازیکنان با آرامش بیشتری کار می کنند، تاکید کرد: از ابتدای فصل مشکلات مدیریتی برای کادرفنی وجود داشت. یا باید با آنها می رفت یا خطی زودتر از استقلال می رفت. آن مدیریت نمی تواند با کارمندان درگیر شود و با یکدیگر مصاحبه کند. اکنون که تیم هلدینگ پتروشیمی برعهده گرفته است، پیشنهاد تغییر مدیریت می شود، قطعا این اقدام مثبتی است و سود به استقلال می رسد. از روحیه ای که در بازی دیروز از بازیکنان دیدم مشخص بود که از اخراج خطیر خوشحال هستند. من به حرف و حدیث توجه نمی کنم. مشکل خطیر هر چه بود الان رفته و شایعه نشود.

257 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند"، کلیک کنید.