رزمایش بازآفرینی شهری در کردستان برگزار می شود – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

رزمایش بازآفرینی شهری در کردستان برگزار می شود - خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آرسل، جهانگیر الیاسی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: یکی از طرح های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی بازآفرینی شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در زمینه صدور پروانه به نسبت جمعیت بافت های فرسوده در حد مطلوبی قرار داریم، عنوان کرد: بومی سازی بسته های تشویقی برای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه گروه های واسط یا میانه از طرف شهرداری باید به محلات بافت فرسوده مراجعه کنند، افزود: این مهم تاکنون محقق نشده است.

لزوم معرفی بسته های تشویقی به مردم

معاون مسکن و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در پایش استان ها براساس بافت فرسوده ما استان دهم هستیم، اعلام کرد: براساس سهمیه در نظر گرفته شده استان، تعهدات ما برای نوسازی بافت فرسوده پیگیری شده و در آیتم نوسازی هشتمین استان کشور هستیم اما در بحث تشویقی عملکرد ما مطلوب نیست.

جمشیدی اعلام کرد: شرکت بازآفرینی ایران بسته های تشویقی برای بافت های فرسوده در نظر گرفته و باید آگاه سازی لازم به مردم در این زمینه انجام شود.
وی به اجرای رزمایش بازآفرینی شهری در استان اشاره کرد و گفت: این رزمایش را در هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای بازآفرینی بافت فرسوده سه مدرسه در سقز، قروه و بیجار مورد توجه قرار گرفت، اعلام کرد: در سفر ریاست جمهور اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شد.

جمشیدی به تعیین تکلیف شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت و اضافه کرد: در بحث اراضی ملی در اختیار احصاء شده است تا در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

معاون مسکن و شهرسازی کردستان اذعان کرد: تفاهم نامه با بنیاد مسکن منعقد شده تا از اراضی روستاهای اطراف حریم شهرها در اختیارشان قرار گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رزمایش بازآفرینی شهری در کردستان برگزار می شود – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رزمایش بازآفرینی شهری در کردستان برگزار می شود – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.