دود اختلافات سازمانی در چشم بیماران

دود اختلافات سازمانی در چشم بیماران

آرسل:

اختلافات بین دو سازمان دولتی، بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو، باعث شده است که مردم سرگردان شوند و در مورد دارو به بازار سیاه روی بیاورند. به گزارش آرسل، شرکت ها برای دریافت ارز باید به تعهدات قبلی خود عمل کنند. شرکت های تولیدی و واردکننده ای که با ارز 4200 تومانی و 28500 تومانی کالا وارد می کنند باید برای دریافت مجدد ارز به تعهدات قبلی خود عمل کنند.

تعهدات قبلی باید به تایید اداره کل سازمان تجهیزات پزشکی رسیده باشد و اطمینان حاصل شود که محصولات شرکتی که برای آن ارز گرفته شده، چه برای خرید مواد اولیه و چه برای واردات محصولات خریداری شده، به فروش می رسد. همان قیمت مصوب سازمان غذا و دارو و غذا و مدیرکل داروسازی به رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد. بانک مرکزی پس از دریافت لیست، به بانک های عامل دستور می دهد تا مبادلات ارزی را به شرکت ها، تولیدکنندگان و واردکنندگان انجام دهند.

از فروردین 1403 به دلیل اختلاف نظر سازمان غذا و دارو، اداره کل تجهیزات پزشکی و بانک مرکزی، بانک مرکزی هیچ لیستی را قبول نکرده و نخواهد کرد و ظاهراً اختلاف نظر جدی ایجاد شده است. شرکت هایی که در چهار ماه گذشته به تعهدات خود عمل کرده اند و عملاً هیچ تعهدی ندارند، شرکت ها با وجود اینکه هیچ تعهدی لغو نشده است، تعهدات خود را از دست می دهند.

از آنجایی که مدت زمان معینی برای تسویه تعهدات وجود دارد و شش ماه تا یک سال است، بسیاری از شرکت هایی که از اردیبهشت یا خرداد سال قبل ارز دریافت کرده اند باید تا امروز تسویه می کردند و در صورت عدم تسویه تعهدات، نمی توانند ارز دریافت کنند. مبادله و عملاً واردات و تولید آنها متوقف می شود. چون نمی توانند مواد اولیه وارد کنند یا وارد کنند. این در شرایطی است که گاهی ارز صادر می‌شود اما بانک مرکزی یا بانک عامل اعلام می‌کند که شما تعهدی انجام نشده از سال قبل دارید و تا زمانی که این تعهد رفع نشود، نمی‌توانید ارز جدید دریافت کنید یا بانک مرکزی به سرگردان اطلاع می‌دهد. تهيه كننده. . یا واردکننده می تواند برای شما ارز بگیرد اما معادل 60000 تومان یا نرخ آزاد قول دهد.

فرض می کنیم شرکتی می خواهد 100 هزار یورو ارز دریافت کند، باید 100 هزار یورو ضرب در 64 هزار و 700 تومان به بازار (چک، سفته یا ملک) اعلام کند تا زمانی که شرکت مورد نظر بتواند ارز 4500 تومانی دریافت کند و همان کالا را بفروشد. با نگاهی به نرخ های مصوب سازمان غذا و دارو یا اداره کل تجهیزات پزشکی و این اعداد مشخص می شود که چرا تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی دست از کار کشیده اند. زیرا به قول خودشان پذیرش چنین ارزی برایشان سود مالی ندارد.

این شرکت ها را نمی توان مقصر این وضعیت دانست و اینکه دو سازمان دولتی با یکدیگر اختلاف دارند، این موضوع را از دید مردمی که قربانیان اصلی هستند، داغ کرده است.

جالب اینجاست که هیچکس بر قاچاق کالاهای مصرفی و تجهیزات پزشکی نظارتی ندارد و بیشتر کالاها از کشورهای ترکیه، عراق، امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق می شود. کما اینکه بازاری مانند بازار نصرخسرو ایجاد می شود و مردم داروهای کمیاب را می خرند که گاها تاریخ مصرف آنها تمام می شود و فروشندگان سود کلانی می برند، بازاری برای تجهیزات پزشکی نیز ایجاد می شود و بیماران خوش شانس می توانند بروند و مواد مصرفی خود را تهیه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دود اختلافات سازمانی در چشم بیماران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دود اختلافات سازمانی در چشم بیماران"، کلیک کنید.