درآمد‌های نجومی مافیای دستفروشی در پایتخت

درآمد‌های نجومی مافیای دستفروشی در پایتخت

آرسل:

رضایی، دانشجوی مغازه در چهارراه دره عصر می گوید: بسته به موقعیت مکانی، هر موزاییک روزانه بین 500 تا 2 میلیون هزینه دارد و ماهیانه حداقل 30 کارگر حقوق می گیرند. (امروز).

همزمان سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 از آغاز به کار ساماندهی والعثار (علیه السلام) خبر داد و گفت: عده ای با استثمار سوداگران و کسب درآمدهای نجومی مانع از تشکیل سازمان می شوند.

به گفته یاسر نکوفل معاون امور مناطق سازمان صنایع و بازرگانی شهر تهران چند روزی است که شهرداری ساماندهی کسبه از چهارراه ولی عصر (عج) تا جاده سوم و از شنبه 19 مرداد 1403 آغاز شده است. این شرکت گفت: معامله گران به سمت بازار سرمد در ضلع غربی تقاطع می روند اما بعد از غروب حذف می شوند.

به گفته مدیران شهری حدود 5000 دستفروش در تهران وجود دارد. شناسایی این افراد آغاز شده و دستفروشان باید در پرتال ملی ثبت نام کنند. شهرداری برای ادامه فعالیت این افراد را به مدت 63 روز بازار به قیمت بسیار نازل فضایی اجاره می دهد.

دستفروشی در بخش غیررسمی اقتصاد شهری رخ می دهد. به گفته کارشناسان، این نوع اقتصاد در کشورهای توسعه یافته صنعتی حدود 12 درصد و در کشورهای در حال توسعه بیش از این میزان (تا 50 درصد) از درآمد ناخالص ملی را تشکیل می دهد.

رضا ترابی کارشناس مسائل شهری با اشاره به اینکه در طرح ضربتی امکان بسیج کسبه وجود ندارد، گفت: فضایی که شهرداری در اختیار این افراد قرار می دهد پایدار نیست و آنها به خیابان ها برمی گردند.

از سوی دیگر، حمید حاجی پور، یکی دیگر از کارشناسان مسائل شهری، با اشاره به شلوغی مناطق و انجام امور خوب، می گوید: باید با مافیای دستفروشان که بین 800 تا 1 درآمد دارند، برخورد شود. میلیارد در ماه

به گفته کارشناسان، بیشتر دستفروشان تهرانی مهاجر هستند و این افراد به دلیل نبود شغل در شهر خود به پایتخت کوچ کرده اند اگر در شهرهای دیگر شغل ایجاد شود، این مشکل حل می شود. همچنین سازمان های متولی از اجاره پیاده روها جلوگیری کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد‌های نجومی مافیای دستفروشی در پایتخت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد‌های نجومی مافیای دستفروشی در پایتخت"، کلیک کنید.