خطر فرونشست زمین در کمین مدارس تهران

خطر فرونشست زمین در کمین مدارس تهران

آرسل:

محمدرضا ابراهیمی به رسانه ها گفت: به فضل الهی و عنایات رئیس جمهور شهید، چالش بزرگ کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش که در چند سال اخیر با آن مواجه بودیم برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه سه سال پیش 20 هزار نیروی انسانی کمبود داشتیم، افزود: این ظرفیت ها را به روش های مختلف پر می کردیم، اما در دو سال اخیر دو هزار معلم به ظرفیت معلمان آموزش و پرورش اضافه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یک میلیون دانش آموز در استان اصفهان داریم که 45 درصد آنها در شهر اصفهان هستند. 70 هزار دانش آموز پیش دبستانی و حدود 80 هزار معلم داریم و در اول مهرماه یک میلیون و 150 هزار نفر به صورت مستقیم درگیر شروع سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای اختصاص یک دهم جذب آموزش و پرورش در اصفهان داشته ایم گفت: در این راستا موفق به جذب 20 هزار معلم شده ایم که امیدوارکننده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کل استان 30 هزار کلاس درس داریم، تصریح کرد: در شهر اصفهان با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم و در روستاهایمان مشکل داریم اما در سه سال گذشته 3 هزار کلاس درس اضافه شده و هزار کلاس با کمک پالایشگاه اصفهان بر اساس مسئولیت اجتماعی دولت قبل کلاس های درس با نیت 1000 روز خدمت اضافه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: متاسفانه امروز 150 مدرسه تحت تاثیر روند نزولی قرار گرفته و 45 مدرسه به طور کامل تخلیه شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: خانواده هایی که بخواهند در محدوده خود ثبت نام کنند با مشکلی مواجه نخواهند شد اما نکته اینجاست که همه مدارس از یک رده نیستند، برخی مدارس دولتی، خصوصی، شهدا، تیزهوشان و … هستند که طبیعتا این گونه نیست. در محدوده

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت کاهش تنوع مدارس است، تصریح کرد: بر اساس سند تحول اساسی باید تعادل را در میزان توسعه متوازن در حوزه فنی و حرفه ای، دانشگاهی و نظری حفظ کنیم. قرار بود 50 درصد از دانش آموزان پایه نهم در رشته های فنی و حرفه ای و 50 درصد دیگر وارد رشته شوند و در استان اصفهان نیز در این زمینه سابقه خوبی داشتیم.

ابراهیمی گفت: امسال با توجه به تغییرات ثبت نام و کنکور 50 درصد از امتیاز ورود به دانشگاه به دلیل امتحان نهایی بوده است که اکثر این افراد خانواده های دهک های 9 و 10 بوده اند که خوب خواهند بود. موضوعاتی برای این دانش آموزان

وی تصریح کرد: 10 سال پیش مصوبه مطلوبی در مورد تاثیر معدل در کنکور داشتیم که هیچ دولتی آن را اجرا نکرد اما دولت شهید رئیسی موفق به اجرای آن شد.

افزایش تمایل دانش آموزان برای ورود به آرشیو فنی و حرفه ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سال جاری 70 نفر ذخیره فنی و حرفه ای را اضافه کرد و گفت: هنوز افرادی هستند که قصد ورود به این مدارس را دارند اما ظرفیت محدود است به همین دلیل برخی خانواده ها نسبت به این موضوع انتقاد دارند.

وی در خصوص هزینه های ثبت نام گفت: اجبار به شهریه شرعی، شرعی و اخلاقی نیست اما می توانند داوطلبانه کمک کنند. ما قسم نمی خوریم که چنین حوادثی رخ نخواهد داد، هر چند در این زمینه با توبیخ و اخراج مواجه شده ایم.

ابراهیمی در خصوص ازدحام تردد دانش آموزان گفت: دو سال پیش پیشنهاد دادیم در برخی مسیرها به صورت پایلوت اتوبوس ویژه دانش آموزان در نظر گرفته شود اما اجرایی نشد. باز هم این پیشنهاد را تکرار می کنیم که 4 مسیر اتوبوس مخصوص دانش آموزان با توقف های مشخص در زمان های مشخص وجود داشته باشد، در این صورت خانواده ها نیز احساس امنیت می کنند که باعث کاهش ترافیک و سوخت می شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر آموزشی چیزی مانند نمازخانه پیشران نیست، گفت: نیازمند تجهیز نمازخانه ها هستیم و شورای شهر نیز در این زمینه کمک کرده است و خواستار همکاری هستیم تا این نمازخانه ها به مصوبه مجهز شوند. راه درست آموزش.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: ساخت و تعمیر مراکز آموزشی و مدارس در قانون است و درخواست داریم منابع آن در جای مناسب هزینه شود.

وی با اشاره به دانش آموزان معلول و نیازهای آنان گفت: بیشتر این دانش آموزان از خانواده های محروم هستند که باید مدارس مناسب برای آنها ایجاد شود.

ابراهیمی با بیان اینکه طبق قانون باید دانش آموزان استثنایی در شهرداری ها و دهیاری ها پذیرش شوند، گفت: در این صورت ارقام حمایتی شهرداری اصفهان کم است، تقاضا داریم در صورت نیاز به راه حلی در این زمینه. در صورتی که باید به نحوی اجرا شود که ایاب و ذهاب این دانش آموزان رایگان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطر فرونشست زمین در کمین مدارس تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطر فرونشست زمین در کمین مدارس تهران"، کلیک کنید.