خبر بد برای اصفهانی ها

خبر بد برای اصفهانی ها

اصفهان 23 روز ناسالم را از ابتدای سال به ثبت رساند

آرسل:

منصور شیه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ظهور کانون‌های گرد و غبار و فرسایش بادی در داخل و خارج استان در شب گذشته به دلیل وزش باد شدید از سمت شمال، شرق و بیابان‌های مجاور سمنان و همچنین سجی است. جلگه. و مراکز نقطه‌ای شرق اصفهان باعث کاهش مداوم کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع دید به 2 کیلومتر می‌شود.

وی افزود: گرد و خاک در شهرهای شرقی، شمالی و مرکزی استان تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

این فروشنده شیشه با اشاره به استقرار الگوی گرم تابستان با حداقل دمای صبحگاهی 1 تا 2 درجه بالاتر از حد نرمال گفت: ظهر امروز کارگروه اضطراری وضعیت آلودگی هوا تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شدت گرد و غبار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و نیمه اول عصر پنجشنبه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین شاخص آلودگی بسیار ناسالم است، مجددا تاکید می شود هر اقدامی که منجر به افزایش گرد و غبار و آلودگی شود از جمله فعالیت های کشاورزی و معدنی، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت های معدنی. و حمل خاک و گچ ممنوع است.

این فروشنده شیشه با اشاره به کاهش فعالیت های آلاینده صنعت شناسایی شده با همکاری اداره پایش و همسان سازی محیط زیست گفت: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و غبار به ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک های استاندارد، ورزش در فضاهای باز در عدم شرایط گرد و غبار و فعالیت فیزیکی دید بر رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای از نظر کاهش شعاع و توجه به توصیه های پلیس راه تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کمیته اضطرار وضعیت گرد و غبار با صدور اطلاعیه، پایش مراکز آلودگی هوا و اعمال محدودیت ها به صورت شبانه روزی بر وضعیت ایجاد شده نظارت و رصد می کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان 11 روز ناسالم و بر اساس محاسبه شاخص ازن در ایستگاه های شهرداری 23 روز ناسالم به ثبت رسیده است. . .

شیشه فروشان ادامه دادند: در شرایط بحرانی مساحت کانون های فرسایش بادی استان یک میلیون و 505 هزار هکتار شناسایی شده و 150 هزار هکتار از آن برای اجرای طرح بیابان زدایی، درختکاری، اولویت بندی شده است. پیاده سازی. طرح های مدیریت سیلاب و سایر روش های کنترل در 14 مرکز خور و نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، نطنز، هرند، ورزنه، کهپایه، گلپایگان، شهرضا، زرکوی و ذخایر سزی مورد مطالعه قرار گرفته است. .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان علاوه بر متاثر شدن از کانون های فرسایش بادی شناسایی شده در شمال و شرق در مناطق هم مرز استان های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان، تحت تاثیر خشک شدن قرار گرفت. رودخانه Jaindehraud و زمین های متروکه و کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی نیز ناشی از تأثیرات داخلی و مرکز نقطه است.

وی همچنین اضافه کرد: اصفهان با وزش باد با سرعت 10 و 15 متر بر ثانیه خیزش گرد و غبار را تجربه می کند.

شیشه‌فروش گفت: وزارت نیرو باید در راستای تامین مناطق کشاورزی، زیست‌محیطی و سبز زینده رود و اختصاص ۱۷۶ میلیون مترمکعب تالاب گاوخونی برای مطالعه در استان و همچنین در راستای احیای زینده رود و جلوگیری از دائمی آن گام بردارد. جریان و برداشت غیرمجاز آب در بالادست حوضه و جلوگیری از بارگیری فراتر از مصوبه شورای عالی آب و تسریع در تکمیل طرح آبرسانی حوضه زینده رود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر بد برای اصفهانی ها" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر بد برای اصفهانی ها"، کلیک کنید.