حضور 400 دونده خارجی در ایران بی سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

حضور 400 دونده خارجی در ایران بی سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم - خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان

مهدی مبینی در گفتگو با خبرنگار آرسل، درباره میزان آمادگی فدراسیون دوومیدانی ایران برای میزبانی از مسابقات داخل سالن آسیا، اظهار داشت: در دو ماه گذشته درگیر بازسازی مجموعه ورزشی آفتاب اقلوب بوده ایم. میزبان این رویداد بین المللی خوشبختانه 95 درصد کار با تلاش تمام وقت انجام شده و 5 درصد مابقی تا سه شنبه هفته جاری به اتمام می رسد.

وی همچنین گفت: این برنامه نیاز به توجه زیادی دارد. داشتن یک هاست معتبر برای ما مهم است. برای اولین بار در 40 سال گذشته 400 ورزشکار خارجی برای شرکت در این مسابقات به ایران آمده اند. این تعداد شرکت کننده نشان از اهمیت بالای این رویداد در سال های پیش از المپیک دارد و امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته ای باشیم.

مبینی درباره هزینه بازسازی ورزشگاه آفتاب اینگلوب گفت: باید بگویم بدون حمایت وزیر ورزش اتفاق خاصی در این زمینه نمی افتاد. وزارتخانه واقعاً در این زمینه پیگیر و پشتیبان فدراسیون بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی در ادامه سخنان خود به لیست 76 نفره ایران برای این مسابقات اشاره کرد و گفت: ایران میزبان این رویداد مهم است و طبیعی است که ورزشکاران ما در تلاش هستند تا از این موضوع بهره ببرند، به همین دلیل ما خواهیم داشت. در هر رشته 3 ورزشکار داریم که اگر کشور میزبان بود نمی توانستیم این تعداد ورزشکار را اعزام کنیم.

مبینی اضافه کرد: نمی توان در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا چند مدال کسب کرد زیرا نتیجه ورزش اصلا قابل پیش بینی نیست. امیدوارم بچه ها واقعا از این فرصت استفاده کنند و مدال های خوبی کسب کنند و کسانی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند امتیازشان را هم افزایش دهند.

وی درباره زمان برگزاری تجمع انتخاباتی این فدراسیون توضیح می دهد: فدراسیون در حال حاضر درگیر برگزاری مسابقات مهمی است. در طول سال ها سعی کرده ام هر جا که رفته ام تاثیرگذار باشم.

رییس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: از روزی که به درخواست وزیر ورزش به فدراسیون دوومیدانی آمدم سعی کردم با استفاده از کارشناسان گام های مثبتی برای رشد این رشته مهم و المپیکی بردارم. برای من فرقی نمی کند یک هفته یا یک سال در جایی زندگی کنم، هیچ وقت بدون برنامه وارد مجموعه ای نمی شوم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حضور 400 دونده خارجی در ایران بی سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حضور 400 دونده خارجی در ایران بی سابقه است/ با درخواست وزیر آمدم – خبرگزاری آرسل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.