جزئیات برگزاری جشنواره فیلم دینی اشراق/ بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی

در این نشست خبری اشاره شد:

تشریح جشنواره های فیلم دینی که بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم های مذهبی را برجسته می کند

نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم های مذهبی اشرک صبح امروز شنبه 29 مردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آرسل، مسعود معینی پور دبیر جشنواره گفت: جشنواره اشراق بیش از 10 تا 12 سال سابقه دارد و با بیش از 800 اثر، چهارمین دوره خود را برگزار می کند. در سال 1401 برگزار شد. هنرمندان تا 19 آبان مهلت دارند آثار خود را برای شرکت در این رویداد ثبت کنند. این آثار به دو بخش تقسیم می شوند. قسمت نورپردازی برای هنرمندان و قسمت رواق مخصوص هنرجویان است. آثار در قالب فیلم کوتاه، مستند، داستانی، نقد مذهبی و انواع تولیدات سینمایی، تلویزیونی، مستند و … دسته بندی می شوند.

وی در ادامه گفت: کمیته علمی بخش مهمی از جشنواره امسال است که پیش بینی می شود امسال جشنواره را تقویت کند. باید بدانیم کار دینی چیست، کار موفق در این زمینه چه ویژگی هایی دارد و فضای علمی برای تولید اثر دینی چگونه باید ایجاد شود. امیدوارم جلسات و کارگاه های علمی خوبی در این مدت برگزار شود.

ماینی پور گفت: عجله داشتم زنگ بزنم چون در آستانه اربعین بودم. در مورد کار مذهبی، یک نوع کار مربوط به شعائر دینی است. چه بازخوانی این آیین، چه اتفاقی در رختخواب او می افتد. ما قبلاً برای کسانی که به فکر تولید آن هستند فراخوانی صادر کرده ایم. ابتدا قرار بود 10 آرسل را برای تحویل کار تثبیت کنیم اما اکنون 10 آبان به عنوان فرصت نهایی انتخاب شده است.

وی یادآور شد: با توجه به تقویت جبهه مقاومت در سال جاری و اتفاقات بزرگی که در امت اسلامی رخ می دهد، ارائه مقاومت اسلامی در یک فیلم مذهبی به عنوان بخشی مذهبی انتخاب شد. امیدواریم تاثیر بین المللی خوبی داشته باشیم. اوایل 2-3 نمایش از خارج از کشور داشتیم، اما امسال برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهتری داشتیم تا مراسم مذهبی خوبی از سراسر دنیا به دست ما برسد تا بر جشنواره اضافه شود. ما در تلاش هستیم تا به هنرمندان موفق برای خلق آثار جدید کمک مالی ارائه کنیم. یا از تولید ایده ها و تحقیقات جدید حمایت کنید.

وی افزود: باشگاه فیلم اشراق که اخیرا راه اندازی شده خروجی قابل توجهی دارد و امیدواریم این باشگاه در تولید نقش جدی داشته باشد و در حمایت از آثاری که نیاز به حمایت دارند ورود خوبی داشته باشد. ما سعی کرده ایم تا این زمان بسته تولید خود را تکمیل کنیم. از ظهور مشاغل گرفته تا شناسایی و حمایت از مشاغلی که در آینده می توان ایجاد کرد.

معینی پور یادآور می شود: اگر امام رضا اوتساو وارد عرصه فیلم های مذهبی شود، اشتباه است. من دو دوره داور این نمایش بودم. در گذشته ویژه برنامه این برنامه در حوزه امام رضا(ع) بود، ما دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستیم و سال هاست در این حوزه فعالیت می کنیم. ما در حال حاضر جشنواره های مشابهی داریم که چیز خوبی نیست، یک رویداد باید تخصصی باشد تا به نتیجه برسد.

وی در پایان گفت: اگر عملی در چارچوب قوانین کشور باشد، برای پخش آن مشکلی نداریم، اکنون این عمل دینی می تواند در اسلام یا سایر ادیان ابراهیمی باشد. هر چیزی که منجر به گفتگوی بهتر بین ادیان شود برای ما خوب است و از آن استقبال می کنیم.

مرینی پور درباره موازی کاری جشنواره هنرهای مذهبی گفت: زمانی که در اوایل دهه نود شروع به کار کردیم، هیچکس در حوزه هنر مذهبی فعالیتی نداشت. اگر بتوان موازی کاری ها را کاهش داد و برنامه هایی با استانداردهای بین المللی و ملی در کشور ترتیب داد، خیلی خوب می شود. سنت جشن اشراگ برای کار دنیا از نظر دینی است. ما فقط یک جشنواره فیلم نیستیم. جشنواره تولیدات ادبی کودک و نوجوان داریم که به نظر من قابل جایگزینی نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزئیات برگزاری جشنواره فیلم دینی اشراق/ بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزئیات برگزاری جشنواره فیلم دینی اشراق/ بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی"، کلیک کنید.