جریمه جدید «سبقت غیرمجاز» چقدر است؟

جریمه جدید «سبقت غیرمجاز» چقدر است؟

آرسل:

به گزارش آرسل، بر اساس ابلاغیه محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، میزان جریمه رانندگی از سوم تیرماه امسال افزایش یافته است. برخی از این مقادیر برای مقاومت بیشتر نسبت به مقادیر قبلی بسیار افزایش یافته است. تخلفاتی مانند سبقت غیرمجاز که به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تصادفات رانندگی شناخته می شود، از جمله این موارد است.

پنج کد مجازات برای تخلفات سبقت غیرقانونی وجود دارد. این تخلف یکی از تخلفات حادثه ساز محسوب می شود که پلیس برای برخورد با آن حساسیت بیشتری دارد. به همین دلیل به دلیل بازدارندگی بیشتر میزان این جنایت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

۷۰۰ هزار تومان جریمه «سبقت غیرمجاز در دوراهی».

در جدول جدید جرایم راهنمایی و رانندگی، سه رقم متفاوت برای تخلف «سبقت غیرمجاز در دوراهی» بر اساس محل تخلف در نظر گرفته شده است. در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق تجاری- صنعتی حدود یک میلیون تومان یعنی 700 هزار تومان جریمه می شود. این تخلف در سایر شهرها 500 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 300 هزار تومان است.

پیش از این مبلغ قبلی این تخلف در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 200 هزار تومان و در سایر شهرها 180 هزار تومان بوده است. همچنین در مناطق روستایی این مبلغ 100 هزار تومان بوده است.

نیم میلیون جریمه برای «سبقت از سمت راست».

در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی، تخلف «سبقت غیرمجاز از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در جاده با استفاده از یک خط در هر جهت یا شانه جاده» جریمه است. این جریمه در سایر شهرها 400 هزار تومان و در روستاها و راههای روستایی 300 هزار تومان است.

این تخلف در گذشته منجر به جریمه ۷۵ هزار تومانی در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی شده است. در سایر شهرها این تخلف 60 هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی 45 هزار تومان جریمه شد.

1.5 میلیون جریمه برای «سبقت گرفتن از اتوبوس و کامیون در شهر».

در جدول جدید جرایم، تخلف «سبقت غیرمجاز اتوبوس و کامیون در سطح شهر» نیز ذکر شده است که متأسفانه می تواند جان ده ها نفر را به خطر بیندازد. جریمه این تخلفات در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی تقریباً یک میلیون و 500 هزار تومان است. در شهرهای دیگر این مبلغ یک میلیون تومان است.

تخلف “عدم رعایت فاصله طولی و عرضی کافی قبل، حین و پس از سبقت”.

«عدم حفظ فاصله طولی و عرضی کافی قبل، حین و بعد از سبقت گرفتن» چهارمین مجازات در این فصل است. این کد جریمه در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 100 هزار تومان است. سایر شهرها و روستاها نیز به ترتیب 60 و 30 هزار تومان جریمه شدند.

تخلف “مجاز سبقت گرفتن به وسیله نقلیه پشتی”

آخرین تخلف تحت عنوان سبقت غیرمجاز، تخلف «عدم سبقت از وسیله نقلیه پشتی» است که بر اساس محل تخلف سه نوع مجازات دارد. در کلان شهرها، مراکز استان ها، راه های بین شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی و سایر شهرها برای این تخلف 90 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است. این تخلف در سایر شهرها 60 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان جریمه خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه جدید «سبقت غیرمجاز» چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه جدید «سبقت غیرمجاز» چقدر است؟"، کلیک کنید.