بخش عمده ای از تهدیدات سلامت در اربعین توسط زائران قابل مدیریت است

بخش عمده ای از تهدیدات سلامت در اربعین توسط زائران قابل مدیریت است

معاون آموزشی اورژانس کشور با اشاره به تهدیدات بهداشتی در ایام اربعین گفت: بیشتر این تهدیدات توسط زائران اربعین قابل مدیریت و کنترل است.

به گزارش آرسلحسن نوری ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تب دنگی در ایران و کشورهای همسایه گزارش شده است، گفت: تب دنگی از فردی به فرد دیگر سرایت نمی کند و نوع پشه آئدس در ایران بیشتر به صورت روزانه است. – در طول روز به خصوص در سحر و غروب آفتاب بیشتر گرد کنید و گاز بزنید.

وی همچنین افزود: اگر زائران اربعین نکات ساده و پیشگیرانه ای را رعایت کنند به این بیماری مبتلا نمی شوند. بهتر است زائران Urbain شب ها پیاده روی کنند و در روز دست و پای خود را بپوشانند، جایی که پشه های Aedes نیش می زنند. همچنین تب دنگی میزان مرگ و میر بالایی ندارد و حدود 98 درصد بیماران بدون اقدامات خاصی بهبود می یابند.

نوری ادامه داد: اگر در سفر اوربان دچار تب، لرز، ضعف و بی حالی شویم، احتمال ابتلا به این سه بیماری بیشتر است. یکی تب دنگی، دوم سرخک و سوم کرونا است. در حال حاضر سویه غالب کرونا کشنده نیست و درمان آن عمدتاً سرپایی است.

معاون آموزشی اورژانس کشور از شیوع سرخک در عراق خبر داد و گفت: شیوع سرخک در عراق به معنای ابتلای تعداد زیادی از افراد نیست، اما در مورد برخی بیماری ها، تعداد محدودی از افراد مبتلا به این بیماری هستند. تعداد افراد مبتلا باید جدی گرفته شود.»

نوری گفت: سرخک یک بیماری تنفسی و عفونی است و احتمال انتقال بیماری هایی مانند کرونا نسبتا زیاد است. این بیماری یک دوره کمون دارد که در آن فرد هیچ علامتی ندارد و پس از 4 روز ممکن است علائم و ضایعات پوستی ایجاد شود که ممکن است از سر و صورت شروع شده و به سایر نقاط بدن سرایت کند.

معاون آموزشی اورژانس کشور تاکید کرد: توصیه نمی کنیم افراد پرخطر و برخی اقشار خاص به زیارتگاه ها مراجعه نکنند، اما توصیه می کنیم در زمان مناسب تری این سفر معنوی را انجام دهند. این گروه ها شامل افراد دارای نقص سیستم ایمنی، زنان باردار، کودکان و همچنین افراد مسن مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون بالا می باشد.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بخش عمده ای از تهدیدات سلامت در اربعین توسط زائران قابل مدیریت است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بخش عمده ای از تهدیدات سلامت در اربعین توسط زائران قابل مدیریت است"، کلیک کنید.