به گزارش خبرگزاری آرسل کارهای کونیگزگ اصلاً مشابه شرکت های عادی نیست. این برند سوئدی تولید کننده ابر خودروهای مشهور دنیا راه حل های مهندسی فوق العاده ای را به کار می گیرد و این موضوع به طور خاص درباره خودروی چهار نفره و چهار چرخ محرک جمرا صدق می کند. آن گونه که کریستین ون کونیگزگ توضیح می دهد جمرا فاقد دیفرانسیل است.
به نقل از پدال در بخش عقب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و گیربکس ۹ سرعته موسوم به لایت اسپید توربیون LST قرار دارد. بجای استفاده از سه شاخ پلوس مستقیم که از دیفرانسیل مشتق می شوند این گیربکس دارای دو جعبه در دو سمت خود است که قدرت را به سمت چرخ ها هدایت می کنند. گیربکس LST بجای چرخش ۹۰ درجه از شفت خروجی قدرت را ۲۷۰ درجه می چرخاند تا فضای کافی برای نصب پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی وجود داشته باشد. در هر جعبه کلاچی هیدرولیکی قرار دارد که قدرت ورودی به چرخ ها را تنظیم می کند؛ بنابراین شما سیستمی دارید که همانند یک دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی عمل می کند اما قطعات آن بجای نصب در یک واحد ساده از یکدیگر جدا شده اند.
کونیگزگ جمرا خودرویی چهار چرخ محرک است بنابراین گیربکس LST شفتی خروجی دارد که به سمت اکسل جلو نیز حرکت می کند. در انتهای این شفت موتوری برقی و مکانیسمی شبیه دیفرانسیل قرار دارد و برای هر چرخ کلاچ هیدرولیکی و چرخ دنده اریب در نظر گرفته شده است. همه این قطعات و طراحی واقعاً دیوانه کننده به نظر می رسند و به خودرو اجازه می دهند توانایی های فوق العاده ای داشته باشد. همان طور که کونیگزگ می گوید جمرا تنها خودرویی است که از یک موتور برقی استفاده می کند اما دارای هدایت گشتاور چهار چرخ کاملاً متغیر در حالت برقی است. به این ویژگی باید هدایت گشتاور ترمز را نیز بیفزاییم.
۵۸۳۲۲
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این خودرو دیفرانسیل ندارد! /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این خودرو دیفرانسیل ندارد! /عکس"، کلیک کنید.