اقبالی: چمن طبیعی تبدیل به یک مافیا شده/ نیروی متخصص داریم ولی نحوه استفاده غلط است 

اقبالی: چمن طبیعی مافیایی شده است، نیروی متخصص داریم، اما نحوه استفاده از آن اشتباه است.

سرمربی فیفا می گوید: به اندازه کافی کارشناس چمن طبیعی داریم، اما نحوه استفاده از آنها اشتباه است.

مسعود اقبالی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آرسل، با بیان اینکه فدراسیون فوتبال یک نهاد مردم نهاد با مسئولیت است، گفت: به همین دلیل ورزشگاه های کشور با بحران کیفی مواجه بودند. در زمین های چمن، و در سایر مناطق، مشخص است که کمبود وجود دارد. فدراسیون یک اساسنامه دارد و هر باشگاهی که تأسیس و تصویب شده است اساسنامه ای دارد که وظایف آن را به تفصیل بیان می کند. یکی از ویژگی های اساسنامه هر باشگاه، یک استادیوم اختصاصی و چندین زمین تمرین است. باید مجموعه ای خصوصی و مستقل باشد که در خدمت جامعه ورزشی باشد.

ورزشگاه رئال مادرید نیز بازسازی شده است

وی ادامه داد: در تمام دنیا باشگاه هایی که ظرفیت مدیریت ندارند و ورزشگاه و زمین تمرینی ندارند از شهرداری ها حمایت می شوند. شهرداری ورزشگاه می سازد و چند سال از درآمدش استفاده می کند و بعد ورزشگاه را به باشگاه می سپارد. یا اسپانسرها استادیوم می سازند، از آن پول در می آورند و در نهایت آن را به یک باشگاه می سپردند و دوباره این تجارت را شروع می کنند. اسپانسرها در عرض 3، 6 تا 12 ماه یک استادیوم متروکه را به یک استادیوم مبله با امکانات مدرن تبدیل می کنند و پس از بازسازی کامل از آن درآمد کسب می کنند و سپس آن را به باشگاه می دهند. به عنوان مثال ورزشگاه مجهز رئال مادرید که از بهترین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد، پس از بازسازی به چنین وضعیت خوبی رسیده است.

ما فوتبال محلی را کاملا دنبال می کنیم

مدرس فیفا گفت: فوتبال یک صنعت است و می توان در حوزه های مختلف درآمدزایی کرد. در دنیای پیشرفته فوتبال، این صنعت درآمد خوبی دارد. یکی از راه های کسب درآمد از طریق حواله است که در ایران رواج دارد اما در بسیاری از موارد مشکل داریم. در حالی که پتانسیل کسب درآمد در سایر زمینه ها وجود دارد، ما مورد غفلت قرار گرفته ایم. الان باید باشگاه ها را مقصر دانست یا فدراسیون یا نداشتن اسپانسر و … همه در این زمینه مسئول هستند. در این موارد هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. ما یک فوتبال کاملا محلی و بدون ساختار و سیاست های دنیا را دنبال می کنیم. ما مدیریت سنتی را بدون دانش مدرن تجربه می کنیم. فوتبال دولتی ما به ما اجازه پیشرفت نداده است، اگر بخش های خصوصی ظاهرا فعال هستند، عناصر در راس به نوعی دولتی هستند. زمین های چمن نیز به دلیل سوء مدیریت با مشکل مواجه هستند. دلیل اصلی این امر بی توجهی سازمان های ورزشی است. آنها اهمیت ورزش و تربیت بدنی را در سلامت روانی و اجتماعی جامعه درک نمی کنند.

حقیقت را نمی توان پنهان کرد

اقبال یادآور شد: فوتبال ما تقریباً به هم ریخت. چمن طبیعی در ایران مافیا شده است، عمداً آن را ایجاد نمی کنند تا با کمبود مواجه شویم و بعد از ایجاد چمن، عمداً نگهداری نمی شود تا آسیب ببیند. نمی توان در ایران مهندس کشاورزی داشت که در زمینه علف های طبیعی تخصص نداشته باشند و در وزارت جهاد ساختمانی استخدام نشوند. بهترین چمن طبیعی را می توان در ایران بدون نیاز به خارج از کشور ساخت. متخصص داریم اما یا استفاده نمی شود یا همیشه استفاده نمی شود و زیرساخت ها هم مشکلاتی دارد. حقیقت را نمی توان کتمان کرد و کتمان آن فایده ای ندارد، ما به اندازه کافی متخصص چمن طبیعی داریم، اما نحوه استفاده از آن اشتباه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقبالی: چمن طبیعی تبدیل به یک مافیا شده/ نیروی متخصص داریم ولی نحوه استفاده غلط است " هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقبالی: چمن طبیعی تبدیل به یک مافیا شده/ نیروی متخصص داریم ولی نحوه استفاده غلط است "، کلیک کنید.