افزایش 35 درصدی دستمزد ایده آل نیست اما…

افزایش 35 درصدی دستمزد ایده آل نیست اما...

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری، افزایش 35 درصدی حداقل دستمزد کارگران را با توجه به هزینه معیشت ایده آل ندانست و بر لزوم ارایه مشوق ها برای حمایت از کارگاه های کوچک صنفی و خدماتی در مذاکرات تاکید کرد. افزایش دستمزد

هادی ابوی در گفت وگو با آرسل، تصویب افزایش 35 درصدی حداقل دستمزد در سال 1403 را ارزیابی کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه معیشت کارگران، معتقدم نمی توانیم این افزایش را قابل قبول بدانیم، اما بر اساس از طرف دیگر ما باید همه جوانب و کارگاه های تجاری داشته باشیم، باید شرایط را در نظر گرفت. و باید به خدمات و کارگاه های کوچک توجه شود که ممکن است به نحوی مشکل ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکلات مربوط به کارگاه های کوچک است و تفاوت زیادی بین آن ها و کارگاه های بزرگ از نظر درآمد، نقدینگی و هزینه های مربوط به نیروی انسانی وجود دارد، بنابراین با وجود این رشد ایده آل، عوامل متعددی وجود دارد. و جنبه هایی که باید در نظر گرفته شود.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری، در مذاکره تعیین دستمزد باید مشوق هایی برای کارفرمایان واحدهای کوچک در نظر گرفته شود و تسهیلات در نظر گرفته شود یا دولت برای این صنف از بنگاه ها معافیت بیمه ای اجرا کند. .

آبویی در عین حال عملکرد گروه های کارگری در شورای عالی کار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان گروه های کارگری عملکرد خوبی داشتند. جلسات دستمزدی سخت و پر استرس است و فشار بر گروه های کارگری به دلیل حساسیت موضوع در جامعه کارگری زیاد است و از طرفی نمایندگان کارگری نیز وظیفه نمایندگی جامعه بازنشستگان را برعهده دارند و بازنشستگان چشم به تایید شورای عالی کار

وی عملکرد گروه های کارگری در شورای عالی کار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان گروه های کارگری عملکرد خوبی داشتند. جلسات مزدی سخت و پر استرس است و به دلیل حساسیت موضوع فشار بر گروه های کارگری زیاد است. در جامعه کارگری جامعه بازنشستگان را هم به نوعی برعهده دارند و نگاه بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای عالی کار است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درباره خروج از جلسه کارگروه گفت: عدم امضای صورتجلسه یکی از ابزارهای چانه زنی است و اساساً ساختار شورای عالی کار معیوب است و همه موارد اعضا باید در آن شرکت کنند. این تصمیم است. از آنجایی که دو سوم اعضا حضور دارند هیچ اتفاقی نمی افتد و مصوبه هایی بدون هیچ عضو دیگری امضا و تصویب می شود، بنابراین باید ساختار شورای عالی کار تغییر کند و ایرادات و اختلافات ما برطرف شود. از طریق گفتگو

ابویی در خصوص تصویب حق ازدواج کارگران نیز گفت: حق ازدواج برای اولین بار مطرح شد و موضوعی که در بحث شورا در سال گذشته مطرح شد این بود که بین متاهلین تفاوت وجود دارد. کارگران بدون فرزند و کارگر مجرد و در راستای قانون جمعیت و جوانان خانواده، این مشکل ایجاد شده است، بنابراین باید تعدیل های مستمری انجام دهیم تا از وضعیت فعلی حقوق بگیریم.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 35 درصدی دستمزد ایده آل نیست اما…" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 35 درصدی دستمزد ایده آل نیست اما…"، کلیک کنید.