اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی

اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی

آرسل/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حل مشکل آب شرب اصفهان با احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی اصفهان بزرگ محقق می شود.

منصور شه فروش در خصوص هوای گرم حاکم بر اصفهان از دوشنبه تا امروز (24 تا 27 مردادماه) به خبرنگار آرسل گفت: تاکنون 53 نفر به دلیل گرمازدگی و آفتاب سوختگی تحت درمان و اورژانس قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: همچنین 45 خودرو دارای نقص فنی، جوشکاری و ترکیدگی لاستیک در جاده های شهری و روستایی امدادرسانی شده است. عوامل سازمان برق، آب و فاضلاب نیز برای اصلاح و ترمیم 61 حادثه اقدام کردند.

این مسئول استانداری گفت: حوادث اخیر ناشی از شدت و تنوع گرما بوده است. از جمله اختلالات در شبکه های آبرسانی، قطع برق و آتش سوزی در تابلوهای برق، ترانسفورماتورها و شبکه های برق به دلیل ترکیدگی و نشت آب. این شرایط گرم تا روز یکشنبه (21 مرداد) ادامه خواهد داشت و نیاز به مراقبت بیشتر است.

این فروشنده شیشه از صدور آخرین اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد و افزود: با توجه به تداوم شرایط گرما و افزایش دما، مدیریت بحران استان اصفهان به شرکت های برق، آب و آب، اورژانس و اورژانس هشدار داده است. جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی و درمانی آماده ارائه به موقع خدمات امدادی، اورژانسی و کنترل حوادث هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش بی سابقه دما در تیر و مرداد امسال گفت: کمبود شدید منابع آبی باعث شده تا در فصل تابستان ریزش درختان و ریزش برگ ها را تجربه کنیم دیده می شود تنش آبی در 5000 هکتار فضای سبز اصفهان و فضای سبز دانشگاهی و صنعتی، پارک ناژوان، کمربند فضای سبز شرق اصفهان و پارک جنگلی حبیب آباد دیده می شود.

وی افزود: افزایش دما، خشک شدن رودخانه جاینده رود و کاهش سطح آب و کیفیت آب چاه ها، خشک شدن مسیل ها و چشمه ها منجر به از بین رفتن منابع آبی محلی و تنش آبی شده است. 16000 هکتار مزارع کشاورزی. کمبود آب آشامیدنی نیز یکی از عواقب آن است. در حال حاضر به 32 نقطه شهری، 356 روستا در سطح استان و 42 نقطه عشایری به صورت تانکر و سیار آبرسانی می شود.

این فروشنده شیشه یادآور شد: در تامین منابع آب شرب در مواجهه با افزایش دما مشکل داریم. 3 متر مکعب کمبود و عدم تعادل در شهرها و روستاهای واقع در پروژه آبرسانی بوجو اصفهان داریم. همچنین در ظرفیت تولید برق استان ناهماهنگی وجود دارد و بالغ بر 1700 مگاوات کمبود داریم.

وی تاکید کرد: کمبود آب آشامیدنی در بسیاری از محله های شهر اصفهان، شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، فولجان، شاهین شهر و برخوار، زیار، نجف آباد و بسیاری از روستاهای اطراف دیده می شود.

این مسئول استان اصفهان یادآور شد: حتی شهرستان های غرب و جنوب چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، سمیرم، تیران و کارون که در جوار منابع آبی استان هستند، آبرسانی سیار برای روستاهای خود دارند. . تامین آب گیاهان نیز به دلیل قطعی برق و کمبود آب مشکل ساز است. وزارت نیرو باید برای صدور مجوز آبرسانی، تسریع در اجرای پروژه های آب و آبرسانی سیار اقدامات جدی انجام دهد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: راه حل مشکل تامین آب شرب، احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی در اصفهان بزرگ است. برای دستیابی به این هدف، وزارت نیرو و سازمان های برنامه و بودجه کشور باید بر اجرای تعهدات خود در تامین منابع وام متمرکز شوند تا از تکرار موارد مشابه جلوگیری شود.

آبرسانی سیار به 356 روستا و 32 شهرک

وی همچنین به محدودیت برق در بخش های کشاورزی، اداری و صنعتی اشاره کرد و گفت: در روز گذشته (25 مردادماه) در 17 ایستگاه هواشناسی استان دمای بالای 40 درجه را ثبت کرده ایم. خور و بیابانک، بادرود و چوپنان بیشترین دمای هوا را در روز گذشته با 47 درجه ثبت کردند. آران و بیدگل، کاشان و اصفهان نیز با 44 درجه، جواره و مهاباد با 46 درجه از گرمترین نقاط جهان بودند. اردستان، چوپانان انارک، خور و بیابانک و جاوره نیز به حداقل دمای بالای 30 درجه رسیدند.

این فروشنده شیشه گفت: با توجه به تاثیر افزایش دما بر کاهش راندمان تجهیزات برقی و افزایش حوادث آتش سوزی در تابلوها، پست های برق و ترانسفورماتورهای ناشی از گرمایش تجهیزات شبکه و کابل های برق، به تیم های امدادی دستور داده شده تا در محل حضور داشته باشند. شرکت برق و آتش نشانی شهرداری آنها باید برای کنترل حوادث، بازسازی و تعمیر شبکه ها و ترانسفورماتورها به موقع تلاش کنند. 125 آتش نشانی و تلفن اورژانس 121 برق نیز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: 143 اکیپ عملیاتی و فنی شرکت برق و 120 تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب تامین شده و برای تامین برق و آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی تلاش می کنند. شبکه توزیع.

وی ادامه داد: آبرسانی سیار در 356 روستا و 32 شهر در حال اجراست. 320 تیم اورژانس شبکه بهداشت و درمان، راهداری، هلال احمر، پلیس راهنمایی و رانندگی، خدمات شهری و آتش نشانی نیز برای امدادرسانی در جاده ها، شهرها و روستاها مستقر شدند.

فروشنده شیشه تصریح کرد: با توجه به افزایش غلظت آلاینده های جوی در چند روز اخیر که ناشی از ذرات گرد و غبار و ازن در سطح زمین است، شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای عموم قرار دارد. این آلودگی در شهرهای اصفهان، کاشان، آران و بیدگل و شهرهایی در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان قابل مشاهده است. عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و بیماران در رعایت سیاست های بهداشتی و کاهش سفرهای شهری کوشا باشند.

این مسئول استان گفت: تمامی مراکز تجاری، پاساژها، صنایع و فروشگاه های زنجیره ای برای توجه به الگوی مصرف بهینه برق مورد تاکید قرار می گیرند. با خاموش کردن سیستم روشنایی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای کولر روی 24 درجه و نصب سایه بان ها بر روی کولرها می توان به این مهم دست یافت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تاکید داریم همه دستگاه ها و دستگاه های اجرایی در صرفه جویی در مصرف برق و آب هوشیار باشند. اقدامات مورد علاقه شامل کاهش 30 درصدی برق و کاهش 60 درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری نسبت به مدت مشابه در سال 1400، استفاده از ژنراتورهای دیزلی برق در ساعات اوج مصرف، ساعات خنک کننده و خاموشی روشنایی در پایان ساعات اداری است. دفتر و تعطیلات

وی با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان خانگی نیز باید در مدیریت مصرف هوشیار بوده و ادامه دهند، تصریح کرد: استفاده بهینه از آب و برق و مشارکت در کمپین استفاده بهینه از برق و آب باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد. جلوگیری از مصرف بی رویه آب، شستشوی خودروها، آبیاری خیابان ها و شست و شوی حیاط و خیابان ها با آب آشامیدنی نیز مهم است و نباید فراموش شود.

فروشنده شیشه گفت: برای ارائه به موقع خدمات بهداشتی و درمانی به افراد در معرض گرمازدگی، اورژانس 115 و اورژانس 112 هلال احمر در نظر گرفته شود. اورژانس 121 برای حوادث برق و 122 برای حوادث آب نیز به صورت 24 ساعته برای کمک به مردم در حوادث برق و آب فعال خواهد بود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی و ایمنی تصریح کرد: عموم مردم نکاتی را در برابر افزایش دما رعایت کنند. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بین ساعت 10:00 صبح تا 17:00 بعد از ظهر و محافظت در برابر اشعه UV باید دغدغه همه باشد. استفاده از وسایل حفاظت فردی طبق توصیه مرکز بهداشت نباید فراموش شود.

این مقام مسئول در استان اصفهان گفت: همچنین برای حفاظت از مراتع و پوشش گیاهی و پیشگیری از آتش سوزی و پرهیز از شنا در کانال های آبی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، دریاچه ها، سدها و رودخانه های جاری در مناطق غربی و جنوبی استان دقت شود. توسط مردم رعایت اصول ایمنی در رانندگی و سفرهای جاده ای نیز برای جلوگیری از تصادفات به ویژه در این مواقع که با گرد و غبار و کاهش دید مواجه هستیم، حائز اهمیت است.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی"، کلیک کنید.