از بازی در استوکپورت 140 هزارنفره تا شاگردی نابغه ایی به نام گواردیولا

چگونه فودن بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس شد؟

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

فیل فودن، وینگر منچسترسیتی به هر دلیلی بهترین بازیکن فعلی لیگ برتر نیست. او با صبر و استقامت در عین حال مراحل صعود را به درستی طی کرد و با تمرینات زیر نظر پپ گواردیولا به یک سرمایه ارزشمند برای آبی ها تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آرسل، یکشنبه هفته گذشته دربی منچستر بین سیتی و یونایتد از هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس برگزار شد. نبردی دیدنی که با پیروزی 3-1 شیاطین آبی مقابل شیاطین سرخ به پایان رسید.

در این نبرد هیجان انگیز، “فیل فودن” نمایش خیره کننده ای از وینگر فنی و تیم ملی سیتیزنز بود. به طوری که موقعیت های زیادی خلق کرد و حتی موفق شد گل اول و دوم تیمش را به شکلی ستودنی به ثمر برساند.

پس از ثبت این نتیجه، پپ گواردیولا در بخش بزرگی از نشست خبری بازی به تمجید از ستاره خود پرداخت. سرمربی اسپانیایی همیشه از شاگرد گلزن خود تمجید کرده است. حتی در سال 2019، در یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران ژاپنی در توکیو، او گفت: “فیل با استعدادترین بازیکنی است که تا به حال دیده ام.”

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

این تعریف زمانی بود که او قبلا با بزرگانی مانند لیونل مسی، آندرس اینیستا و آرین روبن کار می کرد. حتی فودن 19 سال بیشتر نداشت و تعداد بازی های کامل او در لیگ برتر 3 بازی بود.

اگرچه رسانه های انگلیسی آن زمان اظهارات این مربی را «بیش از حد» تعبیر کردند، اما حالا که پنج سال از آن زمان می گذرد و تیم ملی انگلیس باتجربه تر و قدرتمندتر شده است، مشخص است که این تعریف «بیش از حد» نبوده است.

در همان دربی با یونایتد، وینگر چپ پا چنان با انرژی و اراده عمل کرد که نشریات معتبری مانند گاردین و سان او را بهترین بازیکن حال حاضر جزیره معرفی کردند.

سرمربی تیم نیز به شکل دیگری از مهاجم او تمجید کرد.

با تمام احترامی که برای بازیکنان بزرگ قایل هستم، باید بگویم که هیچ بازیکنی در این فصل برای ما مهم و تعیین کننده نبوده است.»

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

* کار را با سانچو شروع کنید

برای درک مسیر سختی که ستاره جاه طلب سیتیزن برای رسیدن به نقطه نفوذ امروز طی کرده است، باید به گذشته او نگاه کرد. منظور ما از سال 2015 تا 2017 است. در آن زمان آنها با جیدون سانچو در تیم جوانان باشگاه بازی می کردند و یاد می گرفتند. پس از اینکه استعدادیاب های باشگاه سانچو رادر را در تیم جوانان واتفورد دیدند، او با مبلغی حدود 700 هزار یورو به آبی ها منتقل شد. این دو اعجوبه با هم عالی کار می کنند. آنها با آن دریبل زیبا توجه تماشاگران را به خود جلب کردند و در نهایت 15 گل برای این تیم به ثمر رساندند.

در سال 2016، خالدون مبارک، مدیرعامل سیتی، فودن، سانچو و براهیم دیاز (اعضای فعلی ریال مادرید) در مصاحبه ای تعریف کلی دادند و گفتند که تیم سال آینده بزرگسالان باشگاه خواهد بود.

مبارک در آن زمان گفت: فیل، جیدون و براهیم بازیکنان بسیار با استعدادی هستند که شانس زیادی برای بازی در تیم اصلی باشگاه دارند. اگر امروز از پپ بپرسید، او آن را تایید خواهد کرد.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

جیدون سانچو بی تاب شد

حق با مسیول بلندپایه باشگاه در مورد اتفاق او بود. اما این را هم باید پذیرفت که «سانچو» در بین استعدادهای آبی ها حوصله کمتری نسبت به فودن و دیاز داشت. این دولت در مذاکراتی که در سال 2017 برای امضای توافقنامه خود برگزار شد، عجله و فوریت نشان داد. مثلا گارانتی سریال می خواست. شگفت آورتر از همه، او به سیتی اعلام کرد که می خواهد در آینده در تیم اصلی باشگاه باشد.

اما باشگاه مانع از چنین درخواستی شد. در آن زمان گواردیولا کاملا درگیر مذاکرات بود و درخواست بازیکن کم سابقه ای مانند سانچو را غیرمنطقی و بیش از حد می دانست. بنابراین او را با دیگران به یک تور تدارکاتی آمریکا نبرد، بلکه فودن را به این سفر فرستاد.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

سانچو از این حرکت عصبانی شد و تصمیم گرفت باشگاه را ترک کند. بعدها با بوروسیا دورتموند به توافق رسید و قرارداد امضا کرد. پس از جدایی مهاجم انگلیسی، گواردیولا به تیم آلمانی گفت: ما هر کاری که می توانستیم برای کمک به او انجام دادیم. اما او می خواست در تیم اصلی بماند، این را نمی توان تضمین کرد. چون نمی توانم تضمین کنم که بهترین بازیکنان ما مانند سرخیو آگویرو و دیگران مطمینا بازی خواهند کرد. من این اجازه را به بازیکنی نمی دهم و نمی گویم او باید در هر بازی فصل در ترکیب باشد. اگر به بازیکن بگویم فقط قراردادش را امضا کند، دروغ می گویم چون این درست نیست.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

*پاسخ کامل پپ به پیشرفت های فودن

پپ در مقابل “زیاد” پدیده ای مانند سانچو ایستاد و نشان داد که بیهوده بهترین مربی جهان نشده است. با این حال باید گفت سانچو پس از انتقال به دورتموند سریعتر از فودن در «من سیتی» پیشرفت کرد. جیدون عملکرد فوق العاده ای در تیم بوندسلیگا داشت و به یکی از هیجان انگیزترین بازیکنان هجومی اروپا تبدیل شد. او حتی از طریق این تیم آلمانی در سال 2018 به تیم ملی انگلیس راه یافت.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

اما فودن صبورتر بود و تمرین و تمرین کرد. شاید باور کردنی نباشد که حتی در روزهای ابتدایی که با بزرگسالان باشگاه تمرین می کرد، نتوانست در تمام لحظات و اقدامات لازم با ستاره ها همگام شود. اما پپ که استعدادش را کشف کرد، تلاش و از خودگذشتگی شاگردش را دید و کم کم بازیکنش را به میدان فرستاد تا اینکه در همان فصل در 10 بازی لیگ برتر ظاهر شد که 3 تای آن از ابتدا در ترکیب بود.

اهمیت ستاره جوان برای تیم هر فصل افزایش می یابد، زیرا تا کنون در سن 24 سالگی به بازیکنی کهنه کار تبدیل شده و 250 بار برای منچستر بازی کرده است.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

* نحوه صحیح راه رفتن فیل

فودن که در استوکپورت، شهری 140 هزار نفری در حومه منچستر به دنیا آمد و در خیابان های آن با همسالانش فوتبال بازی می کرد، از اولین روزهای حضورش در باشگاه به خوبی یاد گرفت که باید جایگاه بالایی کسب کرد. برای تلاش بیشتر

او از همان دوران کودکی کاملاً فهمیده بود که به جای اینکه خواسته های پوچ مانند «تضمین حضورش در ترکیب اصلی» داشته باشد، باید آنقدر درخشنده و درخشان باشد که خودش را به تیم تحمیل کند تا مربی مجبور شود از او استفاده کند. در صف

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

در همان زمان با توصیه های خوبی که دریافت کرد، متوجه شد که بهترین مکان برای رشد و پیشرفت در این شهر زیر نظر نابغه ای مانند گواردیولا است.

به همین دلیل در دسامبر گذشته به وب سایت باشگاه گفت: صادقانه بگویم، من فقط خودم را به عنوان بازیکن منچسترسیتی می بینم. همیشه به فکر خودم هستم و به این نتیجه می رسم که باید به اندازه کافی تلاش کنم و توانایی هایم را به درستی نشان دهم. بنابراین می توانم با عملکرد خوب تیم را تحت فشار قرار دهم. همانطور که می بینید من با گذشت زمان دقایق بیشتری برای بازی دارم.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

* پشتیبانی هم تیمی

حالا در تیمی که فصل گذشته قهرمان لیگ برتر و اروپا شد، هم تیمی هایش خوشحال هستند که فودن نگرش درستی در فوتبال حرفه ای دارد. کایل واکر، مدافع راست باتجربه درباره او گفت: فیل واقعا عالی است، هم از نظر بازی و هم از نظر نگرش به فوتبال. از کودکی صبور بود و زمان را تلف نمی کرد. خیلی زود متوجه شد که بازیکن باید مانند یک کشاورز کار کند. یعنی با تلاش خودش محصول را درو می کند.

از بازی برای 140000 نفر در استوکپورت تا شاگرد نابغه ای به نام گواردیولا.

کاپیتان سیتی افزود: در سال های اخیر با مهاجمان درجه یک زیادی مانند لروی سانه، رحیم استرلینگ، برناردو سیلوا و ریاض محرز بازی کرده ام. فکر می کنم فیل بهتر از آنها بازی می کند. او به زودی 24 ساله می شود و یک سال دیگر به بلوغ خود اضافه می کند. او در سنی که خیلی ها در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند، وظایف خود را به درستی و به طور کامل در زمین انجام داد. به نظر من این واقعیت به تنهایی نشان می دهد که چرا او بهترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از بازی در استوکپورت 140 هزارنفره تا شاگردی نابغه ایی به نام گواردیولا" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از بازی در استوکپورت 140 هزارنفره تا شاگردی نابغه ایی به نام گواردیولا"، کلیک کنید.