ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج

ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج

ستاد بهداشت و درمان هلال احمر با صدور اطلاعیه حج 1403 از ارایه بیش از 46 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زایران ایرانی در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش آرسل، بر اساس اطلاعات جمعیت هلال احمر، مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان ارایه دهنده اصلی خدمات بهداشتی و درمانی به زایران ایرانی در ایام حج، خدمات رسانی به زایران را در بدو ورود آغاز کرده است. از جمله اولین کاروان های زیارتی در عربستان سعودی این خدمات به شرح زیر است:

1- از آغاز فعالیت های درمانی و بهداشتی هلال احمر در حج امسال تاکنون 46 هزار و 160 خدمت شامل هزار و 108 مورد ویزیت ویژه، 141 مورد بستری، 1538 خدمت پاراکلینیک، 12337 خدمات پرستاری و 9290 خدمت 11 داروخانه ارایه شده است. 20614 مورد خدمات پشتیبانی و انتقال خدمات ویزیت در کلینیک ها در حال حاضر 18 زایر در بیمارستان هلال احمر و 8 زایر در بیمارستان عربستان بستری هستند.

2- بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه کلیه خدمات درمانی عمومی و تخصصی را به زایران ارایه می دهد. در حال حاضر این بیمارستان 60 نفر ظرفیت پذیرش دارد و خدمات تخصصی قلب، مغز و اعصاب، رادیولوژی، موارد آزمایشگاهی و سایر خدمات را به زایران ارایه می دهد. علاوه بر این، پزشکان در هتل های محل اقامت زایران حضور دارند تا پوشش درمانی سراسری مراسم حج را ارایه کنند.

3- علت شایع مراجعه زایران ایرانی به مرکز پزشکی هلال احمر عربستان شکستگی ناشی از سقوط از پله برقی، آسانسور و توالت است. بنابراین توصیه می شود زایرانی که با استفاده از این وسایل آشنایی ندارند حتماً از یک همراه کمک بگیرند.

4- گرمازدگی در حجاج همچنان یکی از دغدغه های اصلی کادر درمانی هلال احمر در عربستان است. توصیه می شود زایران لباس نخی روشن بپوشند و اوقات خنک تری از روز را برای زیارت در نظر بگیرند. همچنین، حتما مایعات فراوان بنوشید.

5- زایران دارو و نسخه پزشک انگلیسی خود را به همراه داشته باشند. امسال بیش از 18000 نفر از زایران ما به بیماری قلبی یا دیابت مبتلا هستند. زایران حج باید طبق روال قبلی در ایام حج داروها را طبق روال قبلی مصرف کنند و قبل از سفر با پزشک متخصص مشورت کنند، زیرا ممکن است به دلیل تغییر سبک زندگی و وضعیت تغذیه در حج، تغییراتی در دوز مصرفی یا مسیر انجام شود. چند بار یا چند بار در روز دارو مصرف می شود.

6- زایرانی که به صورت روزانه دارو مصرف می کنند داروی خود را در طول مدت اقامت خود در عربستان (به طور متوسط 45 روز) همراه داشته باشند.

بر اساس پیش بینی ها، 380 کادر درمانی هلال احمر برای خدمت رسانی به حجاج کشورمان راهی عربستان خواهند شد. (به ازای هر 600 زایر، یک پزشک برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی انتخاب می شود.) این کارکنان شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و … هستند. هلال احمر به صورت 24 ساعته در بسیاری از مراکز آماده ارایه خدمات بهداشتی و درمانی است و شفای زایران ایرانی است.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج"، کلیک کنید.