آیا سربازان غایب می توانند از مشوق های سرباز ماهر بهره مند شوند؟

آیا سربازان غایب می توانند از مشوق های سرباز ماهر بهره مند شوند؟

مشاور ارشد فرماندهی قرارگاه مرکزی آموزشی ستاد وظیفه نیروهای مسلح درباره مزایای درجه داران از تشویق به سربازان ماهر توضیح می دهد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با آرسل. وی در خصوص جزییات مشوق های مهارت آموزی سربازان ماهر و شرایط بهره مندی از آنها گفت: همانطور که بارها اعلام شده هدف از برگزاری اردوهای مهارت آموزی ارتقای مهارت سربازان، ایجاد اشتغال برای آنان است. پس از خدمت آنها زمان آنها را در ارتش لذت بخش می کند. در این راستا و برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق هایی برای سربازان ماهر نیز در نظر گرفته شده است.

بخشی از این مشوق ها مربوط به فراگیری مهارت سربازان قبل از اعزام به خدمت و ثبت آن در سامانه سخا است، وی گفت: ارایه خدمت کوتاه مدت یک ماهه، تعیین ساماندهی محل خدمت، تعویق اعزام ها. انتخاب محل خدمت، اعطای سنوات اضافه خدمت به سربازان، استفاده از مرخصی یک ماهه، اعطای درجات بالاتر، استفاده از سربازان ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح. ، جذب نیروهای متخصص در نیروهای مسلح و اولویت های استخدامی در نیروهای مسلح شامل مشوق هایی برای سربازان ماهر است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش نیروهای فعال نیروهای مسلح درباره اینکه آیا امکان بهره مندی اتباع غایب از این مشوق ها وجود دارد یا خیر، گفت: کسانی که خدمت سربازی و اعزام را انجام نداده اند و اضافه کار انجام داده اند نیز می توانند. انجام دهید. از مشوق ها بهره مند شوید. با این حال، یکی از این مشوق ها دادن سال های خدمت اضافی به سربازان است.

کمالی در خصوص اینکه هر سرباز قبل از اعزام به سربازی از چه نوع مشوق هایی می تواند بهره مند شود، گفت: اعطای خدمت کوتاه مدت یک ماهه، تعیین تشکیلات محل خدمت، تعلیق حداکثر شش ماهه، انتخاب . استان محل خدمت، اعطای ارشدیت اضافه کاری به سربازان، استفاده از مرخصی یک ماهه، اعطای پست بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، جذب نیروی متخصص در نیروهای مسلح و اولویت استخدام مشوق هایی در اختیار سربازان ماهر نیروهای مسلح است اما این دسته از سربازان به یاد دارند که هر فرد حداکثر می تواند از یک مشوق استفاده کند. به همین ترتیب در زمان ثبت نام از متقاضیان خواسته می شود تا چهار مشوق را بر اساس اولویت انتخاب کنند. در نهایت بر اساس امتیاز کسب شده توسط متقاضی، این مشوق به آنها تعلق می گیرد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش کارکنان نیروهای مسلح درباره نحوه امتیازدهی سربازان ماهر نیز گفت: کارآموزان به چهار گروه دوره های کوتاه مدت، فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و حافظان کار و دانش، پزشکی و وی گفت: دوره های فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، فناوری اطلاعات و غیره کوتاه مدت است. این گروه می تواند با کسب 240 امتیاز از حداکثر انگیزه استفاده کند و در صورت کسب امتیاز کمتر از مشوق های کمتری بهره مند شود.

وی در تشریح نحوه امتیازدهی دوره آموزشی کوتاه مدت گفت: امتیازها را به سه دسته تقسیم می کنیم، برای ورود به مشوق ها و بهره مندی از مشوق ها باید حداقل 80 امتیاز کسب کنید. امتیاز 80 تا 160 جزء گروه تشویقی اول محسوب می شود، مثلاً در مورد خدمت و مرخصی کوتاه مدت به این گروه 10 روز کوتاهی یا مرخصی داده می شود و در واقع مزایای در نظر گرفته شده برای این کار یک سوم است. مردم و برخی از مزایا از جمله انتخاب محل خدمت و غیره برای آنها فعال نیست. در گروه دوم مشوق ها، لازم است افراد از 161 تا 239 امتیاز کسب کنند و از 20 روز مرخصی یا کمبود بهره مند شوند. آنها دو سوم مزایای تحریمی را دریافت می کنند. اما در گروه سوم می توانند به طور کامل از مشوقی بهره مند شوند که برای این گروه 240 امتیاز لازم است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزشی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه به گروه آموزشی کوتاه مدت بسته به میزان آموزش امتیاز تعلق می گیرد، گفت: اما برای دو گروه دیگر که گروه هنرستان و گروه پزشکی و پیراپزشکی حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده و می توانند به طور کامل از مشوق ها استفاده کنند.

کمالی ادامه داد: اما برای گروه دیگر فارغ التحصیلان که بیشتر از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند، امتیاز مهم است. شش شاخص برای رتبه بندی این افراد وجود دارد. اول اینکه این افراد به ازای هر ساعت دوره تخصصی یک امتیاز می گیرند و امکان کسب امتیاز تا 100 امتیاز وجود دارد، شاخص دوم مهارت های کاری عمومی است که فرد می تواند به ازای هر سه ساعت آموزش امتیاز و حداکثر 40 امتیاز کسب کند. . سومین شاخص این است که اگر فردی تجربه دستیاری داشته باشد می تواند به ازای هر پنج ساعت یک امتیاز و تا 40 امتیاز بگیرد. شاخص چهارم مربوط به کارآموزی و تجربه آزمایشگاهی است که تا 60 امتیاز تعلق می گیرد و هر پنج ساعت یک امتیاز دارد. پنجمین مورد تدریس است و کسانی که رشته خود را در سطح پایین تر تدریس می کنند می توانند به ازای هر پنج ساعت تدریس یک امتیاز دریافت کنند و به این افراد تا 40 امتیاز تعلق می گیرد. واحدهای عملی و آزمایشگاهی دانشگاه نیز تا 50 امتیاز و هر واحد دارای پنج امتیاز می باشد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام موسسه قرار است اعتبار سنجی بگیرد، گفت: دوره های کوتاه مدت توسط موسسات انجام می شود، مدارس وزارت آموزش و پرورش، معاونت پزشکی وزارت بهداشت و سایر رشته ها نیز تایید می شود. توسط دانشگاه های مستقل در علم و دانشگاه.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزش نیروهای مسلح درباره نحوه بهره مندی از این مشوق ها گفت: مردم می توانند برای ثبت نام به سامانه پلیس سخا مراجعه کنند. مشمولان از تیرماه می توانند از این مشوق بهره مند شوند و این شامل کسانی که در حال خدمت هستند نمی شود. متقاضیان باید حداقل دو ماه قبل از ثبت نام برای ثبت نام اقدام کنند و می توانند از 15 مه برای قرار دادن جولای اقدام کنند.

پایان خبر آرسل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا سربازان غایب می توانند از مشوق های سرباز ماهر بهره مند شوند؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا سربازان غایب می توانند از مشوق های سرباز ماهر بهره مند شوند؟"، کلیک کنید.