آموزش نصب و راه اندازی رام سفارشی

به‌طور کلی برای نصب هر رام سفارشی، باید تغییراتی در لایه‌های پنهان نرم‌افزار گوشی خود ایجاد کنید، چراکه تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مستقیما به کاربر اجازه‌ی نصب فرم‌ورهایی به‌جز آن‌هایی که توسط تیم نرم‌افزاری شرکت منتشر می‌شوند را نمی‌دهد. درواقع این منع برای جلوگیری از خارج کردن گوشی از شرایط کارکرد طبیعی خود توسط افراد کار ناآزموده است و کاملا راه را برای ایجاد تغییرات در سطوح بالاتر نمی‌بندد اما با توجه به آسیب‌پذیربودن دستگاه در صورت بروز اشتباه، لازم است کاربران نسبت به مداخلاتی که در این فرایند انجام می‌دهند، کاملا آگاه باشند.

همچنین دستگاه به‌غیر از حالتی که سیستم‌عامل کاملا بوت شده و کاربر تنها با رابط گرافیکی آن سروکار دارد، محیط‌های دیگری نیز وجود دارند که برای راه‌اندازی اجزای سخت‌افزاری، آپدیت سیستم‌عامل و بررسی صحت و امنیت دستگاه درنظر گرفته شده‌اند و وجود آن‌ها برای کارکرد درست گوشی هوشمند الزامی است که در حالت عادی،‌ به‌دور از چشم کاربر، وظایف خود را انجام می‌دهند، اما وقتی کاربر قصد دخالت یا تغییر در سیستم‌عامل را داشته باشد با این محیط‌ها روبرو می‌شود، اکنون می‌خواهیم بدانیم که هر کدام از این محیط‌ها چه وظایفی را برعهده دارند و هرمرحله از نصب رام سفارشی در چه محیطی انجام می‌شود.

بنابراین هنگامی که کاربر قصد تغییرات سیستمی در دستگاه مانند نصب فرم‌ور غیررسمی را داشته باشد،‌ باید از سد بوتلودر عبور کند چون هرگونه تغییری توسط بوتلودر خنثی می‌شود، تا زمانی که قفل آن باز شود. بنابراین اولین گام در نصب رام سفارشی، بازکردن قفل بوتلودر است، با بازشدن قفل بوتلودر، به‌نوعی راه برای دسترسی به لایه‌های حساس سیستم باز می‌شود. بوتلودر توسط برند سازنده گوشی برنامه‌دهی می‌شود،‌ بنابراین تصمیم این‌که بوتلودر مدل یا مدل‌هایی از محصولات یک سازنده قابل بازگشایی باشد یا نباشد برعهده خود سازنده است.

محیط فست بوت / دانلودینگ در گوشی‌های سامسونگ

مطالعه بیشتر : آموزش تعمیرات موبایل رایگان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش نصب و راه اندازی رام سفارشی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش نصب و راه اندازی رام سفارشی"، کلیک کنید.